Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie (i Panie) na zagranicznych forach srogo cierpią z powodu silnika N47 i jego problemach z rozrządem (sławny timing chain).

W prasie też co rusz napotykam o tym wzmianki, że generalnie się sypie i dla egzemplarzy 100-150 tys. (!) to jest ogromne ryzyko zakupu. :(

 

Na pewno sporo z Was ma takie silniki w swoich jedynkach (i nie tylko). Macie jakieś doświadczenia z tym związane? Jest się czego bać? Nie chciałbym kupić auta do którego zaraz trzeba wrzucić 10 tys. albo silnik wymieniać to jest jakaś paranoja.. :duh:

 

Proszę dajcie mi jakąś nadzieję (byle nie złudną) :mrgreen:

Opublikowano
Oryginalny rozrzad w aso ok 1500zl , wiec nie wiem o jakich 10tys piszesz. Mam juz 4 auto z tym silnikiem i mi sie nigdy nie stalo nic ale powyzej 150tys nie wiem jak bedzie :cool2:
Opublikowano

Przeraził mnie ten artykuł:

 

http://www.auto-swiat.pl/1-problemy-rozrzadu-dieslu-n47

 

Konstruktorzy silnika chyba nie przewidzieli, że ktoś miałby potrzebę i zamiar wymiany łańcucha rozrządu i kół zębatych. Zintegrowali więc dolną zębatkę z wałem korbowym! Trzymając się technologii producenta, trzeba by również wymienić wał i zapłacić ok. 15 tys. zł!

 

Ciesze się, że nic u Ciebie się nie działo to mnie troche pociesza ze moze nie jest tak zle.. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem czy będę mógł pomóc, sporo się naczytałem o tych silnikach i problemach. Wybrałem benzynę. Może być tak, że kupisz 150tys i zrobisz kolejne 100tys i nic nie bedziesz musial robic, albo kupisz cos ponizej 100tys albo 70tys i nagle cos pierdyknie. Nie ma reguly imo. To jest mechanika, bardzo zaawansowana z resztą.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Z racji zawodu sporo czytam prasy motoryzacyjnej i niestety często poziom artykułów a raczej przedruków mnie przeraża, sianie fermentu i czarnej magii na temat silników takich a siakich, ilości awarii itp. A może spojrzeć na to przez pryzmat skali. Silniki n47 oferowane są w wielu modelach w wielu wersjach, skala ich produkcji idzie pewnie w dziesiątki tysięcy rocznie ile z nich ulega awarii związanej z rozrządem? Tego nikt nie podaje, wyolbrzymiane są pojedyncze przypadki (nie ukrywam bolesne dla ich bohaterów- mam nadzieję, że mnie i forumowiczów ominą szerokim łukiem). Silnik ten nie jest może ideałem ale użytkowany z głową i pewną "kulturą motoryzacyjną" posłuży długie lata. Podobne łatki można przypisać innym silnikom konkurencji czy to z VW, Toyota czy MB. Kluczem do sukcesu jest bieżąca obsługa samochodu wg pewnych standardów i odpowiedni wybór samochodu do potrzeb, żaden ze współczesnych diesli to nie jest samochód po bułki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.