Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Forumowiczów i bardzo proszę o radę.

Sprawa dotyczy modelu z 2009 116i 2.0 122KM

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy czterokrotnie zepsuło się wspomaganie hamulców. Komputer w autoryzowanym serwisie zagranicą nie pokazał nic. Trzykrotnie wymieniono tam w aucie pompę wspomagania (na szczęście za drugim i trzecim razem nie wzięli pieniędzy i naprawili w ramach gwarancji). Teraz, po raz czwarty wspomaganie siadło. Tym razem w Polsce. Objawy są zawsze takie same. W mieście nic się nie dzieje. Dopiero na autostradzie, po przejechaniu ponad 150 km wspomaganie przestaje działać i już nie wraca do normy. Żadna kontrolka nie sygnalizuje jakiejkolwiek awarii. Hamulec robi się twardy jak w maluchu.

Wszystko wskazuje, że fachowcy za każdym razem naprawiają skutek a nie przyczynę.

Czy ktoś z Państwa spotkał się z takim problemem? Co robić?

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ja bym jednak jeszcze raz sprawdził na komputerze... czy na pewno nic nie pokazuje. ABS działa? Bo raczej bez pompy wspomagania hamulców, ABS nie powinien działać. A jak ABS nie działa to i ESP... no i musi być po tym ślad w systemie. Przede wszystkim wg. mnie powinnaś widzieć kontrolki na desce sygnalizujące błędy ESB i ABS.
Opublikowano

Niestety brak jakichkolwiek sygnałów na kontrolkach (szczególnie teraz zwracam uwagę - nic kompletnie).

Co do komputera, jutro pojadę do serwisu sprawdzić. Bardzo dziękuję za sugestię z ABSem

Od momentu awarii auto ma problem z wolnymi obrotami, gaśnie.

Opublikowano

Witam,

 

Wspomaganie hamulców - servo - wykorzystuje podciśnienie w układzie dolotowym. Problemy z wolnymi obrotami wskazują na nieszczelności w układzie dolotowym, a to powoduje brak podciśnienia i niestety brak wspomagania - servo poprostu nie może prawidłowo funkcjonować.

Warto więc sprawdzić szczelność wszystkich połączeń na dolocie.

 

Pozdrawiam

  • Zarejestrowani
Opublikowano

No i szczelność samego podciśnienia. Nie wiem jak to jest u nas w BMW... w TDI miałem problemy o których pisze Krzysztoff. Tam miałem problem z przetartym wężykiem od sterowania turbiną przez podciśnienie no i na hamulcu dało się czuć nieprawidłową pracę (pedał lubił wpaść głębiej zanim hamulec złapał).

A jeszcze jedno pytanie. Czy po tym jak problem wystąpił... jest on stały... teraz ciągle występuje nawet w mieście? Czy po zgaszeniu zapłonu i ponownym włączeniu znowu jest OK?

Opublikowano

Dziękuję za sugestię.

Pytałam. Podobno w tym modelu podciśnienie do wspomagania jest wytwarzane przez specjalną pompę, którą zagraniczny serwis wymieniał trzykrotnie. Bez skutku - po ok 150km na autostradzie objawy wracają i nie ustępują samoistnie.

cdn...

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam serdecznie,

 

mam następujący problem w E90 320d.

Pedał jest twardy i praktycznie nie reaguje na hamowanie ale tylko w przypadku gwałtownego wdepnięcia go (tym bardziej niebezpieczne), w przypadku zwykłego spokojnego hamowania wchodzi normalnie i hamuje ok.

Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?

 

Z góry dzięki i sorry za odgrzewanie wątku po 3 latach..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.