Skocz do zawartości

E46 316 compakt wachanie obrotow


wolfiks

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie powiem Ci bo ja to miałem w E39 i to mechanik robił wiem, że na pewno nie kupuj podróby bo lipa będzie ja płaciłem 300 zł jakoś a był te po 150 zł ale nic z tego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem jedno choc u mnie nie dałem rady tej usterki wyeliminować :( nie falowały caly czas tylko ewidentnie po ponownym odpaleniu)

 

podłacz pod kompa i obadaj prace krokówki u mnie jest myk ze krokówka dziala od zakresu 32% wzwyż ale poniżej nijak tyle ze jest to minimalny zakres pracy silniczka i niżej nie ma opcji żeby korygował

 

na chłopski rozum auto ma tyle lewego powietrza ze krokówka zamknieta (na maxa 32%) nie potrafi już dalej ująć tego powietrza z przepływki

 

swego czasu uszczelniłem cały dolot z wszystkim co do niego jest wpięte nie dało to prawie nic

 

jedyna poprawa jaka była zauważalna to taka że nie buja autem przy dojeżdzie do świateł tylko w momencie ponownego rozruchu po kilku minutach postoju na wyłaczonym silniku

 

przyrządem do kontroli zawartosci CO2 w płynie chłodzącym wyeliminowałem uszczelke pod głowicą

wymieniony czujnik temp silnika(pod dolotem) wymieniona przepływka,wymieniona krokówka (przekładka)

jedyny element który mi został do wyeliminowania to czujnik temp przy wyjsciu z chłodnicy ponieważ co jakis czas na kompie potrafi pokazac przy podłaczeniu i przekreceniu zapłonu -48 stopni obawiam sie ze to nie ma wpływu na prace silnika a tylko wentylatora ale sygnal o takiej temp idzie do kompa czy jest brany pod uwage przy ustalaniu mieszanki ??? to pytanie do was bo mi sie wydaje ze ten pod dolotem daje sygnal o temp do kompa i o działaniu ssania(przy 30 stopniach na dworzu czujnik możliwe że robi nam w aucie zime -48 i daje wiecej paliwa ???

 

także przypadłośc jest max wkurwiają.... i obniża moją ocene BMW :(

 

jakby jakis magik potrafił na nowej krokówce sprawdzic minimalny zakres otwarcia było by super czy może jest inna krokówka która potrafi sie zamknąć do konca ??? takie cudo eliminowało by ta przypadłośc niestety standard model nie daje rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj jak opisał ,,kolega'' problemy zaczęły występować po zamontowaniu gazu. U mnie jeszcze podejrzewali lewe powietrze, ale auto było sprawdzane bardzo dokładnie i nic nie było, pojechałem na diagnozę spalin na benzynie i gazie są idealne sondy pracują chociaż jak podłącze pod kompa to mam błąd sondy i wypadania zapłonu, ale wszystko działa jak powinno. Błędy mogły powstać po zamontowaniu gazu w E39 ciągle mi pokazywało 2 sondy, a nic się nie działo. Jedyne co mogło paść to czujnik położenia wałka rozrządu. Bo będzie wpływał i na benzynę i szczególnie na gaz. No nic nie ma co wymyślać dopóki nie zobaczymy błędu po zapaleniu się checka i wtedy można zobaczyć jak auto zachowuje się na gazie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komp w żaden sposób lewego powietrza nie pokazuje

 

jedyny błąd jaki mnie co jakiś czas trapił to za bogata mieszanka ale on zniknął po wymianie przepływki jak ręką odjął niestety falowanie chwilowe pozostało

 

A check nie zapala się, nie przełącza Ci przy depnięciu sam na benzynę ? U mnie problem z falowaniem jest, ale tylko w zimę i to jest tak co 6-8 sekund spadnie i wraca z powrotem i problem znika jak auto wskoczy na 1/4 wskaźnika temp. , ale wszystko wskazuję, że jest to wina silniczka krokowego i trza go przeczyścić bo już wszystko było sprawdzone no i tym bardziej pomiar spalin by coś wykazał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak z czystej ciekawości zapytam jaki masz silnik w tym kompakcie ? M43 czy N42 z valvetronikiem ?

 

Tak swoją drogą to niepotrzebnie grzebiesz przy aucie, ja bym tak zrobionego nie odebrał od gaziarzy i powiedział że ma silnik pracować jak przed montażem instalacji a jak nie potrafią tego zrobić to niech demontują to natychmiast i oddają kasę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak z czystej ciekawości zapytam jaki masz silnik w tym kompakcie ? M43 czy N42 z valvetronikiem ?

 

Tak swoją drogą to niepotrzebnie grzebiesz przy aucie, ja bym tak zrobionego nie odebrał od gaziarzy i powiedział że ma silnik pracować jak przed montażem instalacji a jak nie potrafią tego zrobić to niech demontują to natychmiast i oddają kasę !

 

Niech do nich jedzie na kompa i niech poprawiają co zepsuli, ale znając takich fachowców będą zwalać winę na silnik. Bo nie pokaże błędów na gazie tylko na silniku będą, ale spowodowane źle założoną instalacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie co Ty za świece tam wstawiłeś za 220 zł. Oni Ci je polecili ? I te falowanie cały czas jest jak odpalasz auto rano i jak przełączy na gaz to dalej nie przestaje ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem jedno choc u mnie nie dałem rady tej usterki wyeliminować :( nie falowały caly czas tylko ewidentnie po ponownym odpaleniu)

 

podłacz pod kompa i obadaj prace krokówki u mnie jest myk ze krokówka dziala od zakresu 32% wzwyż ale poniżej nijak tyle ze jest to minimalny zakres pracy silniczka i niżej nie ma opcji żeby korygował

 

na chłopski rozum auto ma tyle lewego powietrza ze krokówka zamknieta (na maxa 32%) nie potrafi już dalej ująć tego powietrza z przepływki

 

swego czasu uszczelniłem cały dolot z wszystkim co do niego jest wpięte nie dało to prawie nic

 

jedyna poprawa jaka była zauważalna to taka że nie buja autem przy dojeżdzie do świateł tylko w momencie ponownego rozruchu po kilku minutach postoju na wyłaczonym silniku

 

przyrządem do kontroli zawartosci CO2 w płynie chłodzącym wyeliminowałem uszczelke pod głowicą

wymieniony czujnik temp silnika(pod dolotem) wymieniona przepływka,wymieniona krokówka (przekładka)

jedyny element który mi został do wyeliminowania to czujnik temp przy wyjsciu z chłodnicy ponieważ co jakis czas na kompie potrafi pokazac przy podłaczeniu i przekreceniu zapłonu -48 stopni obawiam sie ze to nie ma wpływu na prace silnika a tylko wentylatora ale sygnal o takiej temp idzie do kompa czy jest brany pod uwage przy ustalaniu mieszanki ??? to pytanie do was bo mi sie wydaje ze ten pod dolotem daje sygnal o temp do kompa i o działaniu ssania(przy 30 stopniach na dworzu czujnik możliwe że robi nam w aucie zime -48 i daje wiecej paliwa ???

 

także przypadłośc jest max [bAD].... i obniża moją ocene BMW :(

 

jakby jakis magik potrafił na nowej krokówce sprawdzic minimalny zakres otwarcia było by super czy może jest inna krokówka która potrafi sie zamknąć do konca ??? takie cudo eliminowało by ta przypadłośc niestety standard model nie daje rady

 

Napisałeś, że wymieniałeś przepływomierz czy adaptacje robiłeś ? I jak odpalasz auto masz jakieś problemy czy pali na dotyk ? Ustawienia co do mieszanki i temp. są stałe tak jak ustawienie ciśnienia, i jeżeli jest różnica to gaz będzie wariował zazwyczaj przełączy na benzynę z powodu słabego ciśnienia przy 3-3,5 tys. obrotów. Troszkę nie rozumiem tych -48 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie co Ty za świece tam wstawiłeś za 220 zł. Oni Ci je polecili ? I te falowanie cały czas jest jak odpalasz auto rano i jak przełączy na gaz to dalej nie przestaje ?

denso irydowe za 220 zł 4 sztuki

 

Ja miałem bosch za chyba 22 zł za sztukę i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZESC bylem na kompie wyskoczylo ze cos z pedalem jest nie tak i cos o czujniku na wale , ale co najlepsze jest nie dlao sie skasowac bledow cos nie wiem w pon bede tam ponownie bo dzis nie mieli czasu koles popatrzyl poruszal wtyczkami i prysknol tam jakis preparatem i wachania obrotow sa mniejsze ale sa i wyczyscilem deko przepustnice,

 

a kable to sa te ktorymi ruszał

 

http://images49.fotosik.pl/1916/47a1bf90f74f57d4med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim pedałem ? skoro masz błąd czujnika wałka to masz przyczynę, a nawet jak byś usunął błąd to i tak zaraz się pojawi. Sam czujnik na gazie może powodować 10 błędów. Do tego jak już ruszyłeś przepustnicę to musisz ją zaprogramować, bo auto jak będzie ciepłe będzie odpalało super bo na gaz wskoczy, a na zimnym silniku będzie kręcił, aż załapie na benzynie. Wczoraj byłem z kolegą u gazownika bo miał z tym problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było jakbyś miał możliwość zrobienia zdjęcia wszystkich węży, które prowadzą do parownika i wtrysków. Ale widać, że firma git :D może taniej wyjdzie kupić od nich preparat magiczny i sobie pryskać ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że taniej by Ci wyszło przyjechać do mnie byśmy pojechali do Legnicy i byś miał zrobione solidnie. A jeszcze takie pytanie ile zapłaciłeś za instalacje jak coś to odpisz na priv. I tak jak napisałem na początku, że będzie to wina czujnika położenia ... Jeżeli silniczek krokowy to by tylko falowało na zimnym, jeżeli by było lewe powietrze to by spadało ciśnienie i by nie jeździł na gazie. Ja bym zaczął od czujnika i problem powinien ustać. I napisz mi co za drugi błąd pokazało jaki pedał ? Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu widać że chodzi o silnik N42, biorąc pod uwagę cenę jaką zapłaciłeś za instalację mam wrażenie że ktoś kto ją montował nie miał zielonego pojęcia o konstrukcji silnika z VALVETRONIC-iem, potraktował go jak zwykły silnik z wtryskiem i założył najtańszy moduł sterujący, który najzwyczajniej nie będzie dobrze z nim współpracował.

Poczytaj na sieci o instalacji gazowej dla tego silnika jak i jego zasadzie działania i weź sobie do serca że jeżeli jakikolwiek mechanik/gazownik czy inny specjalista mówi o czyszczeniu silniczka krokowego, zaworu wolnych obrotów czy czyszczeniu przepustnicy to należy się odwrócić i uciekać jak najdalej od niego... bo najzwyczajniej nie wie z czym ma do czynienia.

Zacznij od tego viewtopic.php?f=17&t=124617 a potem zapytaj google bo inaczej wydasz mnóstwo kasy a nic z tego dobrego nie będzie, pierwszy przykład to chociażby wymiana świec, która była zupełnie niepotrzebna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.