Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z którym nie mogę się uporać już od kilku miesięcy

 

Przy większych prędkościach rzędu >160km/h auto źle się prowadzi - nie ściąga ale po prostu niepewnie się prowadzi, jest luz na kierownicy i przez to auto trudno utrzymać w torze jazdy

 

nie wiem już gdzie teraz szukać, trochę jestem podłamany tym. Nie będę wymieniał przekładni bo to niemały koszt żeby się okazało że nadal wszystko jest po staremu - nawet nie mam pomysłu gdzie szukać problemu

 

 

napiszę chronologicznie co było wymieniane w samochodzie bo może to będzie wskazówka:

 

1. luz na wahaczu lewym

- wymieniłem lewy wahacz na wahacz innej firmy z wymiennymi sworzniami (czyli są wahacze różnych firm)

po wymianie kierownica lekko przekręcona i auto lekko ściąga na prawo, generalnie bardzo źle się prowadzi - mechanik mówi że po wymianie wahacza nie trzeba ustawiać zbieżności

pojeździłem trochę i zobaczyłem że zdarło mi zimowe opony od wewnętrznej strony - cóż, moje zaniedbanie że nie pojechałem zrobić tej zbieżności

 

2. wymieniłem opony na letnie (nowe kupione w ubiegłym sezonie)

- ustawiłem zbieżność by nie zedrzeć nowych opon, auto źle się prowadzi jest jakiś luz

 

3. na szarpakach sprawdziłem - luzy na drążkach kierownicy oraz stabilizatorach

- wszystko wymieniłem na nowe Lemf.

- skontrolowana przekładnia zarówno przy zgaszonym silniku jak i przy odpalonym - nie hałasuje, nie ma żadnych wycieków

- ponownie ustawiłem zbieżność podobno u najlepszego specjalisty w Krakowie - przód i tył

 

4. kierownica jest prosto, nic nie stuka, przy jeździe w mieście luz minimalny - niby wszystko ok ale:

 

a) na autostradzie niestety samochód nie nadaje się do szybszej jazdy: luz na kierownicy powoduje że przy zwykłych prędkościach 130-140 auto prowadzi się niepewnie, czuję się jakbym jechał w koleinach, przy 160km/h już bardzo nieprzyjemnie, w zakręcie jeszcze gorzej - mam wrażenie że skręcę kierownicę a auto pojedzie prosto. Co to może być? Reszta zawieszenia jest sprawdzona, nowa i sprawna, jedynie drugi wahacz ma jakieś tam oznaki że niedługo może pojawić sie luz - diagnosta mówił że to się nie kwalifikuje do wymiany. Ja podejrzewam przekładnię ale znów nie leje się z niej ani nie hałasuje. No i jeszcze jest kwestia wahaczy dwóch różnych firm - to może mieć znaczenie? Już zupełnie nie wiem co robić

 

b) dodatkowo jeszcze jedno się pojawiło - tak jak pisałem są praktycznie nowe opony niedawno wyważane i oponiarz nic mi nie mówił aby felgi były skrzywione - można jechać maksymalnie 140km/h bo powyżej tej prędkości pojawiają sie drgania/wibracje na całym samochodzie - taki rezonans i hałas przy 160km/h praktycznie się boję jechać bo jest nieprzyjemnie - próbowałem przy takiej prędkości wrzucić na luz i wydaje się że hałas nie ustaje więc to chyba nie jest jakaś kwestia przeniesienia napędu. Co to może być? Krzywa felga? Źle wyważone koło? Łożysko?

Opublikowano
U mnie podobna sytuacja - luzy na kierownicy, przy wyższych prędkościach można ruszać kierownicą (delikatnie) bez zmiany toru jazdy. Ale w zakrętach trzyma mocno i prowadzi się pewnie. W koleinach kierownicę trzymam obiema rękoma, do tego samochód lubi sobie w nich pływać, pomimo, że kierownicę trzymam. Co do wyższych prędkości - generalnie w aucie huczy i buczy, u mnie wywalone tuleje dyfra, a z przodu to nie bardzo wiem co się dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.