Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko b+g sekwencja Stag 4+

 

Witam Panowie. Przestudiowałem już chyba wszystkie posty, myślę, że posiadam jakieś pojęcie o mechanice, ale mam problem z moim autem.

 

Z dnia na dzień autko generalnie nie chciało trzymać obrotów po odpaleniu, a po próbie ruszenia po prostu gasło.

 

Co zostało zrobione:

-wymieniona guma przepływomierza (pęknieta)

-przepływomierz - puściła blokada naciągu potencjometru

-silnik krokowy - bzyczał i nie reagował - prawdopodobnie zatarty

-wyczyszczona odma

-uszczelniony układ dolotowy

-wymienione świece przewody (aparat zapłonowy 100% sprawny)

 

Stan teraz:

Po odpaleniu do momentu kiedy krokowy trzymie tzw. ssanie (temp na niebieskim) jest w miarę ok jeżeli chodzi o pracę na biegu jałowym.

 

Później następuje armagedon:

-silnik traci obroty, strzela, bulgocze, gaśnie, nie ma mocy (benzyna i gaz) - wrażenie zalewania benzyną

 

ECU pokazuje za bogatą mieszankę na sondzie lambda.

 

Po odpięciu przepływomierza chodzi na biegu jałowym ok, ale nie da się jeździć

 

Napięcia na wtyczce przepływomierza (po jego odpięciu):

 

1 - 5V

2 - opór 1k do masy (to mnie martwi - sprawdzałem u kumpla w m40 i nie miał na tym pinie nic)

 

5 - masa

 

Zauważyłem również brak specyficznego pstryknięcia jakiegoś zaworu od maską po przekręceniu kluczyka.

 

W kolektorze ssącym znajduje się tzw druga przepustnica - czy ktoś mógłby opisać jej działanie i zależności w stosunku do innych podzespołów.

 

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Wykrywa za bogatą mieszankę, więc raczej sprawna.. Jeszcze mogę miernikiem sprawdzić. na których pinach jest sygnał?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.