Skocz do zawartości

Sikniki diesla w E 87 ?


tomazo993

Rekomendowane odpowiedzi

Witam który silnik diesla w Jedyneczkach uwazany jest za najmniejproblemowy ?

potrzebuje cos dynamicznego lecz najproporcjonalniej ekonomicznego, do pokonywania trasy codziennej 30 km w jedna strone,

który silnik wybrac diesla ? ilu konny ? które sa najmniejzawodne ? i czy wszystkie sa na łańcuszku rozrzadu ?

 

pozdrawiam tomazo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem wszystkie sa na łańcuchu jednak silniki nowszej generacji (od kwietnia 2007) maja z tym łańcuchem problem. Mimo wszystko i tak warto je kupic, bo starsze maja problemy ze wszystkim innym. Pękają wały, obracaja sie panewki, padają turbiny, występują problemy z DPF. Dodatkowo te starsze palą ok. Litra wiecej na setkę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sygnaturce masz 118d z 2004 już wybrałeś ? Jeżeli chcesz nowszej generacji silnik to 143 Km jest optymalnym wyborem osiągi/ekonomia. Ja użytkuję tę 122 Km ( jak to mówi K8v8M ta która w ogóle nie jedzie :x , z czym się nie zgadzam ) myknąłem już prawie 100k i żadne z tych popularnych objawów u mnie nie wystąpiły ( DPF występują chyba właśnie w nowszych wersjach silnika N). Co do spalania to chyba kwestia jak kto jeździ, masz duży wątek o tym w dziale serii 1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

DPF występuje też w starszych silnikach - Ja mam 118d z 2005 roku i mam DPF. Jeśli chodzi o spalanie, to chyba coś w tym jest... bo faktycznie u mnie jest ono o ten litr wyższe niż u innych forumowiczów z nowszym silnikiem i wyższą mocą. Mimo wszystko jestem z tego silnika zadowolony.

Co do osiągów... wszystko zależy od wymagań kierowcy, K8v8M ma je po prostu wyższe (już nie jedną wypowiedź kolegi czytałem i widać, że ma te wymagania dosyć spore), dlatego jego zdaniem jedynka z tym silnikiem "nie jedzie" i nie dziwię się... jeśli kolega celuje w 200KM i jeszcze zwraca uwagę na wagę auta (co ma olbrzymi wpływ na osiągi) ;). Ale już dla mnie jest to wystarczająco dynamiczny silnik, choć jak pojechałem na tor no to poczułem to o czym ciągle pisze K8v8M... wtedy czułem, że auto już nie jedzie ;) Natomiast na drogi publiczne w zasadzie spełnia moje oczekiwania... choć pewnie fajnie byłby mieć coś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że do zwykłej jazdy te 122KM w zupełności wystarczają. Nie zrozumcie mnie źle. Akurat dla mnie rzeczywiście te 143KM to było wystarczająco, ale nie komfortowo. Po chipie na 186KM uznałem, że już jest całkiem przyzwoicie. Jednak niedosyt pozostał i zmieniłem na 123d gdzie już jest uważam komfortowo. Jednak rok temu zdecydowałem się na chipa i miałem blisko 270KM. No i to są parametry które mnie niemal w pełni usatysfakcjonowały :) Niestety mam wgrany fabryczny soft teraz i trochę tęsknię za osiągami.

:mrgreen:

 

Co do DPF. Owszem te starsze silniki miały też DPF i stosunkowo często były z nimi problemy. W sumie nie spotkałem się z opisem, że ktoś sobie poradził inaczej jak poprzez wycięcie. Natomiast w nowszych problemy z wypalaniem DPF to prawie zawsze sprawa uszkodzonego termostatu. DPF by się wypalił potrzebuje minimum 75 stopni

 

x3650

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.