Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam jeszcze jeden problem z autem, mianowicie zauwazyłem ze ubywa mi płynu chłodniczego. sprzedający pewnie o tym wiedział ;]

 

nie jakoś drastycznie lecz zrobiłem ok 1000km i w zbiorniku z 3/4 zrobiło sie 2/4 wiec z 100-200ml musialem dolac. a ze robie zwykle w tydzien tyle to jednak troche nie fajnie,

 

żadnego 'mleka' pod wlewem oleju silnikowego nie ma, silnik nie łapie temperatury, odkad go mam nawet na dlugich postojach przy odplaonym temperatura zawsze trzyma sie na środku, ale jak rano odpalam to dymek jest taki biały lekko, niektórzy mowia ze jak dam mocniej w gaz to tez troche kopci na biało.

 

takze to raczej uszczelka pod głowicą?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Nie wiadomo. Chcesz mieć 100% pewności zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Dasz za to ok 30zł +- i masz święty spokój i szukasz wycieków. Ja miałem ostatnio dość znaczny wyciek z chłodnicy, który o dziwo ustawał przy dużej temp i ciśnieniu w układzie. Chłodnica miała dziurkę na samym dole i dojrzałem to jakimś cudem przez łopatki wentylatora podczas uciskania węża chłodnica-termostat.

Musisz szukać wycieku jeśli jest. Jak się nie da to słyszałem, że można dać taki barwnik uv co używają do klimy. Jeździsz dzień dwa i wracasz do warsztatu i oni szukają lampą skąd jest wyciek.

Opublikowano

bede magiel zmieniac w sobote to przy okazji zaczne szukac bo wydajemi sie ze pod spodem w jednym miejscu cos mi sie pocilo ale nie mialem czasu wejsc pod kanał, natomiast biały dymek zawsze mi sie wydawalo ze to oznaka ze bierze plyn ale wolałbym nie,

znajomy mowi ze e39 to piecyki i tylko na trase a po miescie mimo iz nie widac na wskazniku temperatury to uszczelka pada w lato co 2miesiace

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Co to znaczy że uszczelka pada co 2 miesiące?

Masz lpg?

Pewnie, że auta pokroju e39 są przeznaczone bardziej na trasy, ale to nie znaczy że jak się użytkuje w mieście to padają UPG :duh: Bardziej chodzi tu o spalanie motorów w tych budach, bo zwykle są duże.

Opublikowano
Co to znaczy że uszczelka pada co 2 miesiące?

Masz lpg?

Pewnie, że auta pokroju e39 są przeznaczone bardziej na trasy, ale to nie znaczy że jak się użytkuje w mieście to padają UPG :duh: Bardziej chodzi tu o spalanie motorów w tych budach, bo zwykle są duże.

 

 

to znaczy ze puszcza czy to płyn z chlodniy czy to olej ale to tylko znajomy tak mowi ze przegrzewa sie latego i dlatego, bmw mam od miesiaca pierwsze wiec ciezko z autopsji stwierdzic czy ma racje, jednakze chetnie wysluchuje innych opini..

 

mam lpg sekwencja jak patrzyłem zakladana 7lat temu za 4200zł brutto, poki co problemow z nia żadnych nie ma.

 

moze wydaje sie innym ze kopci na bialo bo wydech jest zadarty do góry co nie zmienia faktu ze plynu ubywa,

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
No co TY. Jakby tak rzeczywiście było to kto by jeździł E39? Moim zdaniem to masz gdzieś wyciek tylko nie możesz go zlokalizować. Miałem przez pewien czas ubytek płynu. Pociło się z tyłu silnika na trójniku, gdzie podłączali LPG.
Opublikowano

jak tylko ubywa i nic oprócz tego to ja miałem dwie sytuacje

raz jak pękł wężyk ( taki w oplocie wchodzący do silnika ) wtedy była tam mała dziurka ( tak mala że trudno było dostrzec wyciek, w dodatku zamiast spływać po wężu to tryskała kilka cm dalej w inne miejsce ) za chiny nie mogliśmy dojść skąd leci dopiero po zdemontowaniu kolektora dolotowego się udało zobaczyć skąd cieknie.

drugi raz był prosty zaczął pasek piszczeć zaraz po odpaleniu samochodu wiec wiedziałem że gdzieś w okolicach paska musi być wyciek okazało sie że poluzowała się opaska zaciskowa od górnego węża chłodnicy i pod opaska zaciskową delikatnie kapało, dodatkowo nie dało się w to samo miejsce założyć bo nie miało szczelności połączenie.

gdzieś pewnie masz bardzo malutka dziurkę i jak dostaje ciśnienia to puszcza trochę

z tym kopceniem na biało to bym się za bardzo nie przejmował bo masz lpg wiec innym może się zdawać że ma objawy podobne do uszkodzonej uszczelki

ps w komorze silnika nie czuć spalonego płynu przy kolektorze wydechowym (czasem dopiero czuć na wysokich obrotach) ?

Opublikowano

szukaj wycieku

zobacz czy z wężyka idącego od silnika do przepustnicy nie kapie

trudno tam zajrzeć bo cza patrzeć od przodu silnika pod kolektor ssący

ale jak tam kapie to nie ma kałuży bo na gorącym bloku od razu odparowywuje

a uszczelka co dwa miesiące to bzdury

jak padnie dwa razy to za trzecim nie ma do czego głowicy przykręcić bo zrywają się gwinty w aluminiowym bloku

Opublikowano
wyciek znaleziony, jak mi dzis kumpel mechanik zmieniał maglownice to przy okazju znalazł, z tego co mowil to ucieka z tego pojemnika przy chlodnicy co sie wlasnie dolewa, od spodu ale przez telefon to ciezko wytlumaczy a bede w domu dopiero w sobote to sam zobacze, uff bo juz sie balem ze to uszczelka pod głowica.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Zapewne wyrównawczy pęknięty jakto w Bmw

 

to taka czesta przypadlosc?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
Sporo widziałem popękanych taka to konstrukcja że zbiorniczek przy chłodnicy.W autach które mają zbiorniczek oddalony od chłodnicy żaden mi nigdy nie strzelił nawet w ekstremalnych warunkach(wskazówka na końcu czerwonej skali)Gdzieś nawet na tym forum czytałem że w w jakimś modelu (nie wiem jaki dlatego nie będe wprowadzał w błąd) zdarza sie to systematycznie i często przy normalnej jezdzie...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
[e39 523ia]Witam wszystkich. Mi również od jakiegoś czasu ucieka znaczna ilość płynu chłodniczego tzn jakieś 1,5 litra na 40km. chłodnica jest nowa, nie widać żadnych wycieków, brak płynu w oleju i oleju w płynie. termostat działa prawidłowo, pompa wody też. Ciśnienie w układzie wydaje mi się że jest prawidłowe węże są twarde ale bez kłopotu można je nacisnąć(nie są napuchnięte), silnik nie kopci na biało jedynie rano gdy jest zimno. Ciekawostką jest to że ciepłe ogrzewanie zaczyna działać dopiero przy temperaturze silnika 75 na obc. Błagam pomóżcie bo walce z tym już 3 miesiące i ciągle jest to samo :kwasny: dodam że trzy miesiące temu założyłem nową instalację lpg stag 300.
Opublikowano
jak problem zaczął się od czasu założenia instalacji gazowej to obstawiam że masz tylko zapowietrzony układ chłodzenia, o zapowietrzeniu świadczy że późno zaczyna lecieć cieple powietrze:)
Opublikowano
układ jest na pewno dobrze odpowietrzony tylko problem jest w tym że po przejechaniu 40 km brakuje 1,5 litra płynu i układ jest zapowietrzony. Odpowietrzam dolewam płynu i jest ok aż znowu gdzieś ubędzie i znowu się zapowietrzy.
Opublikowano

Ale co Tu można Tobie pomóc. Przy ubytkach 1,5l/40km gdyby auto to paliło miał byś głęby pary za sobą. Masz wyciek przez który auto się zapowietrza. A my wycieku nie znajdziemy za Ciebie. Musisz szukać na odpalonym silniku jak najdzie ciśnienia do układu przygazowywać szukać z góry/dołu. Oczywiście musisz zdjąć osłony silnika i z kanału szukać. Możesz też na zimnym z kanału szukać ale niech ktoś uciska węże od chłodzenia.

Sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami bo może nagrzewnica puściła.

 

Musisz szukać sam wycieków.

Opublikowano

Przy takim wielkim ubytku miał byś parowóz za autem.

Ja miałem uszkodzoną chłodnicę na samym dole i ledwo co dało się dojrzeć ten ubytek. Co ciekawe wyciek był tylko na zimnym silniku. Na ciepłym metal się rozszerzał i się ona uszczelniała mimo ciśnienia w układzie.

Opublikowano
Chłodnica jest nowa ale nie oryginalna więc sprawdzę to jeszcze raz dokładnie. Na początku myślałem że to głowica lub uszczelka pod nią ale nie ma żadnych innych objawów z tym związanych. auto czy zimne czy ciepłe pracuje równo, mocy nie brakuje. dziwi mnie strasznie to dlaczego ogrzewanie zaczyna tak późno działać, ciepłe powietrze zaczyna lecieć dopiero jak silnik złapie temperaturę 75 stopni na obc, na wolnych obrotach też ogrzewanie zanika mimo tego że układ napewno jest dobrze odpowietrzony. Auto na gaz przełącza się przy 35 stopniach.
Opublikowano
Okazało się że wyciek był z pod dolnego węża, za słabo była dociśnięta opaska i stamtąd ciekło :) Co najlepsze płyn zaciekał po króćcu na dół chłodnicy i nie było nic widać. Jeszcze do końca nie przetestowałem auta ale mam nadzieję że problem z głowy jutro trochę pojeżdżę i napisze czy problem ustał na 100 %/. Dzięki za pomoc pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.