Skocz do zawartości

kilka informacji na temat e38 spalanie itd


k-o-n-r-a-d1993

Rekomendowane odpowiedzi

witam, nie wiem czy w dobrym miejscu to pisze ale zaryzykuje :), od jakiegoś czasu rozglądam się za bmw e38 740 lub 750, i zastanawiam się jak to jest z ich utrzymaniem, czy są drogie części, jak wygląda spalanie lpg, gdzieś wyczytałem że 740 pali na trasie 12l lpg ale trochę mi się w to wierzyć nie chce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chociazby to ze sadzac po wieku jako uczen raczej ciezkonz zarobkami no chyba e kieszonkowe to srednia krajowa ;]

 

 

i potem przyjdzie wymiana paskow, zawiechy czy nie dej boze blacharki, elektryki vanosow czy czegos innegoni bedzie placz po forach i kolejna zlomowata bawaria ;]

 

 

a ile masz na to auto?

to juz e39 bedzie lepszym wyborem... ale zrobisz jak uwazasz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl nad radami kolegów z forum... Też po zdaniu prawka w wieku 18 lat kupiłem auto które było drogie w serwisie. Może to nie było 7er ale japońska mazda 626 diesel z 99r. Gdy zaczęły się wymiany łapałem się za głowę i np wydać 1500zł na rozrząd było wyzwaniem. Po 2 latach kupiłem starego passata b3 z gazem, części tanie, mało pali gazu i jest trwały. Ale jednak 7 wygrała i jest e38. Jak narazie 728 z sekwencją mi się podoba. Ale niedługo czeka mnie zawiecha więc może być różnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiecha na dzien dobry 1500, mozna zrobic za 600, jasne, sam tak zrobilem ale za tydzien co innwgo sie zjebao :] i trza drugi raz rozbierac

 

musze zakuoic wentyl klimy za 600, zderzak kupilem chinski bo oszczedzilem 1200 zeta,

teraz znowu mam cos ze wspomaganiem, jak sie uda to sam olej jak nie to sprezarka 2300, no i tyle narazie, eh a 3 lata bezawaryjnie :D

jeszcze przydal by sie olej w skrzyni tez z tauzen, ostatnio w silniku wymienilem to tanio bo z filtrami 360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Sam posiadam E32 750i, silniki są bardzo żbliżone do tych w E38.

Powiem tak, na V12, to odradzam, sam koszt uszczelek pod korektory to koszt w aso 2,500 tyś, 2 rozruszniki, 2 przepływomierze,2 przepustnice itp.

V12 to ciężki silnik, po kupnie miałem problem z EML i tak cudowałem, przez 5 miesięcy, a okazal się spalony bezpiecznik :D

V12 nie toleruje gazu, w zadnej formie, czy to będzie blos, czy inny padziew... to i tak nie da rady.

Za dobre 750 w E38 trzeba zapłacić co najmniej 40 tyś.

Przekonałem się na własniej skórze, kupiłem E32 750i za 6 tyś, okazało się to niezłą skarbonką, odrazu, pełen wydatek ponad 12 tyś, dąże do dalszych dopieszczeń, do lata będzie gotowa i wyjedzie na drogi.

Powiem ci że 750 na pierwszą dużą pojemności ... to trzeba przemyśleć, kumpel miał E32 750i odrazu sprzedał, bo jak się dowiedział, że do wymiany były uszczelki pod korektory i pare innych drogocennych udogodnień, to zemdlał.

Pewnie kolego, jak szaleć to szaleć, 750tka będzie wtedy najlepsza, bo to jest tak jak w promie kosmicznym, niecałe 7sek i masz 110 na liczniku, jako młody człowiek, dobrze się zastanów nad kupnem 750i.

750 to prawdziwy rarytas, który wymaga napraw.

Muszisz też pamiętać że nie każdy mechanik się podejmuje go serwisować !

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sluchaj ich :P ja moje e38 kupilem zaraz po 1 semestrze studiow w ramach wlasnego prezentu urodzinowego na 20. I powiem tyle, wsadzilem w auto kupe kasy, czasu i troche nerwow. Ale jezeli moglbym sie cofnac w czasie do przed zakupu to bym zrobil to jeszcze raz. E38 to magiczne auta :) bez porownania z innymi, a przewinelo sie kilka przez moje zycie juz.

Nawet teraz uklad jest taki ze ojciec jezdzi moim X3, a ja czaly czas tym starym strucelkiem.

 

Co do kosztow to rzeczywiscie mogloby byc taniej, ale z drugiej strony to jest pieprzony 7er. Przy jego projektowaniu nikt nie myslal o tym zeby bylo tanio, a tylko zeby bylo zaje biscie :P.

Na remont zawiasu ostatnio wydalem 3500zl, ale mam zrobione wszystko na lemforderze. Wymiana oleju w skrzyni z przeplukaniem i nowym filtrem zaplacilem po znajomosci 800zl, normalnie by bylo pewnie z 1500. Przygotuj sie ze jak idziesz po czesci to wszystko jest po 1000zl :P to taki zarcik, ale niestety z autopsji :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - nie słuchaj ;)

co do 12l/100km - moooooże i się da... bez dotykania hamulca. 750 normalnie (90...160km/h) na trasie pali 14, na lodzie i śniegu chyba koło

10.8 realnie mi wyszło, poniżej 9.5 się w ogóle nie da (PB95), po mieście koło 24l/100km (na upartego da się... 17, na bardzo upartego nocą koło 13).

 

Serwis nie jest drogi, jest to chyba najtańsze auto jakie miałem w serwisowaniu (reszta to były francuzy ;) ), głównie z powodu że po prostu

działa i działa. Części ok te kilka co zmieniałem, sporo tańsze od francuza, chyba tylko klocki w podobnej cenie (koło 300pln czy jakoś tak).

 

Spokojnie przy przebiegach i zarobkach studenckich da się tym jeździć, ale nie na wakacje w Chorwacji ;) - taniej polecieć ;)

 

Co do cen 40k pln, nigdy bym takiego nie kupił, ~10k spokojnie powinno być coś co po prostu rok/35kkm pojeździ bez dotykania

niczego. Za 40k to raczej kupować E65 760 v12 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oho i sie zaczelo znowu :D mttj w temacie :P bedzie sie dzialo :P

 

Co do 750 e38 to z pewnego zrodla wiem ze gosc ciezko mial zeby zejsc nizej niz 25 lpg w miescie, a najczesciej bylo 30 :D

 

Za 40k to bym nawet nie spojrzal na e65, bo to musi byc mina i to raczej przeciwpancerna :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie będzie działo. lol

 

z pewnego źródła to ja mam teraz wynik 28l/100 bo zrobiłem reset ostatnio, tylko to przy

ostrzejszej jeździe (gaz do dechy - w lecie ok, nie wywala tyłu przodem - DSC zestrojone na lato ? )

 

40k pln:

Nie ma e38 za 40k po prostu nie ma (poza jednym teraz, ale i tak to nie za 40k auto), ich normalna cena to 7...23k

E65 są generalnie pomiędzy 30..150k pln, nie sądzę żeby za 40k kupiło się minę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to 7er, koszta muszą być drogie, nie jest to 3er.

Na allegro, jeżdzi pełno trupów E38, niektóre prezentują się ładnie.

M73, ma często wywalone sondy lambdy, po poprzednich włascicielach, i może więcej palić, wszystko żalezy od tego, czy silnik zdrowy, to potrafi spalić około 12-13L, nie ma co się oszukiwać, 750i to tak jakbyś grał w totolotka, jedziesz 200km od siebie, auto nie chodzi tak jak powinno, blacha może być z korozjowana, w e38 nie stosowali ocynku.

Jeżeli chcesz już 750i, to szukaj, z dobrym silnikiem, i z dobrą blachą.

Chyba że masz duży budżet, to warto potem wstawić do serwisu i się autem zajmą, wszystko żależy od pięniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to 7er, koszta muszą być drogie, nie jest to 3er.

tej zimy kupiłem zloma e36 do "zabawy" zresztą foty w dziale 3er, jak kupowałem czesci to mi sie tylko ryj cieszył bo za 10 rupieci płaciłem tyle co za to samo w 7 za jedno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to 7er, koszta muszą być drogie, nie jest to 3er.

tej zimy kupiłem zloma e36 do "zabawy" zresztą foty w dziale 3er, jak kupowałem czesci to mi sie tylko ryj cieszył bo za 10 rupieci płaciłem tyle co za to samo w 7 za jedno

E36 dobra su ka , kręcisz boka jak ta lala :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokoj M60B40 w e36 :D przerobka cholernie droga i niebezpieczna :P nie dlatego ze za duza moc tylko dlatego ze trzeba zastosowac kilka przerobek, ktore czasem moga odmowic posluszenstwa. Wiem bo sam chcialem cos takiego zrobic :P. lepiej juz wziac na warsztat e30.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mttj rożważa już e65 :D

Czemu taka przeróbka niebezpieczna ? Napewno trzeba było by dużo pod maską pozmieniać.

Ciekawe kto upchał pod maską e36 v12 :D Moc musi być i to w manualu najlepiej :mrgreen:

Jazda niczym orgazm :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest problem z przekladnia kierownicza :P trzeba montowac odwroconego anglika, bo inaczej sie nie miesci. A to rozwiazanie lubi sie popsuc np zablokowac na prostych kolach. Wiec juz sie robi niebezpiecznie :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest problem z przekladnia kierownicza :P trzeba montowac odwroconego anglika, bo inaczej sie nie miesci. A to rozwiazanie lubi sie popsuc np zablokowac na prostych kolach. Wiec juz sie robi niebezpiecznie :P

Aha :) :)

W Łodzi to potrafili by takiego swapa zrobić, jak do Land Rovera wrzucili silnik diesla od nowej Bemki, tam na wydawniczej, niezły baniak trzeba mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedzialem ze to jest niemozliwe :P bo jest. Powiedzialem ze to niebezpieczne :P

 

Z landkiem sie nie dziwie, bo Łukasz (właściciel) wczesniej mial/pracowal w serwisie Land Rovera. A ja tez sam sie go pytalem czy by dal rade przeswapowac z Rangea tego upiornego TDS-a i wsadzic 3.0D z e39 i powiedzial ze spoko, ale beda potrzebowali 3 dni :P

Generalnie chlopakow z wydawniczej lubie, przedewszystkim za to ze sa uczciwi i mozna sobie z nimi pogadac :D. A uczciwosc pierwszorzedna serio, jak cos popsuja to od razu jest telefon ze popsuli i zaraz naprawia na wlasny koszt. Chyba ze to tylko dla mnie, bo juz chyba by mi mogli spokojnie zlota karte stalego klienta wyrobic :P

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.