Skocz do zawartości

Sonda lambda za katalizatorem i obroty b.jałowego M52B28TU


jarekcrs

Rekomendowane odpowiedzi

Walczę, walczę i nic...

e46 328 1999 rok.

Samochód miał potężne falowania obrotów. Jak się nagrzewał, w trakcie wzrostu temperatury potrafił na biegu jałowym falować obrotami. Czasem do tego stopnia, że gasł na skrzyżowaniu...

Podjęte kroki:

-wymiana odmy

-wymiana wężyków podciśnieniowych

-wymiana krokowca (tu poszła używka, ale wydaje się być idealna w porównaniu do starej i tu się pojawiła znaczna poprawa!)

-czyszcznie przepływki (tu się znów pojawia subtelna poprawa)

 

W tej chwili dzieje się rzecz następująca (mega irytująca):

silnik pracuje idealnie na ciepło i zimno, rozwija moc. Problem pojawia się przy osiągnieciu już temp. roboczej (wskazówka w pionie). Dodaję delikatnie gazu (bardzo delikatnie, wzrastają obroty do około 1,5 obr./mim) i przy schodzeniu z obrotów, schodzą one do poziomu ok. 450obr. min. Niby nic... ale jest to mega kiepskie. Karoseria cała w wibrację od silnika króty prawie chce zgasnąc, ale co gorsze... od razu jest zapisywany błąd w sterowniku silnika (odczyt i kasowanie robie INPA).

Błąd nr 79 avivate lambda probe heating after KAT bank 1.

http://img201.imageshack.us/img201/3654/errorvas.jpg

 

Czyli wygląda to tak: podpinam INPA, kasuję błedy (jest ich tam z reguły około 4, wszysktie związane z lambdą za katem), odpalam ciepły motor, muskam gaz, obroty przy spadaniu wędrują poniżej 500 i już mam zapisany w/w błąd!!

 

Ciekawa rzecz mi się rzuciła jeszcze w oczy...

http://img823.imageshack.us/img823/7868/kord.jpg

Korekcja na trzecim garnuszku zawsze większa od reszty...

 

no i jeszcze taki error mozna znaleźć za każdym razem :

http://img163.imageshack.us/img163/3844/lambadab.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/4092/lambada2.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/6684/lambada3.jpg

a tak to wyglada w trakcie pracy na jałowym:

http://img11.imageshack.us/img11/2562/lambuz.jpg

 

Jakies sugestie, podpowiedzi, pomysły??? Bo ja już mam dość... Udało mi się wygooglować coś na temat nieszczelności dolotu. To co możliwe do sprawdzenia bez rozbierania większego (bez zrzucania kolektora ssacego) mam sprawdzone.

Ostatnio zastanawiałem się nad takim tematem: jeśli błędy lambda mają być spowodowane nieszczelnością, to sterownik musi to widzieć jako za dużą ilość tlenu na wydechu w stosunku do tego co przeszło przez przepływkę. Skoro tak, to czy sama przepływka wysypana nie wygeneruje takiego problemu?

Czy może sterownik tez przelicza jakie są obroty i przy jakim procenicie otwarcia przepustnicy to wszystko się dzieje i z tego to liczy...??

 

Wszelkie, lepsze lub gorsze podpowiedzi mile widziane!!!

Może ktoś ma jakiś patenciarski sposób na znalezienie nieszczelnosci dolotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelnosc moznq sprawdzic poprzez psikanie po wszystkim samostartem czy czyms podobnym,jak jest nieszczelnosc obroty podskocza bo zassie samostart :) btw z tego co wiem sonda za katem nie wplywa w zadnym stopniu na sklad mieszanki,ona jest diagnostyczna (ale to by musial ktos potwierdzic)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz błedy? Takie same jak ja + cewki? Robiłeś cokolwiek? Zwróć uwagę przy jakim zakresie obrotów i temperatur u mnie rejestruje te błedy... jak to wygląda u ciebie? Ja się zastanawiam jeszcze nad czujnikiem temperatury cieczy, bo jak odpaliłem auto po 2h postoju to odrazu temp. chłodzenia pokazywał około 100 stop. ... mało prawdopodobne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem cewki szukalem lewego powietrza i nic wymienilem tez termostat bo sie okazalo ze silnik mialem niedogrzany myslalem jeszcze nad ta odma tylko kasa... ogolnie czytalem i szukalem przyczyny ale nie ma sie za co zlapac bo wszytsko wyglada ze jest okey tylko te sondy sie swieca a nie mozliwe ze nagle padly dwie;/ a co do temp moze sie dlugo trzymac bo zwrocilem uwage na to ze jak wylacze silnik temp odrazu wzrasta nie wiem do ilu bo ni ekontrolowalem ale napewn mialem 100 stopni pozatym troche ciasno jest pod maska to moze nie ma jak sie schlodzic szybko;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img4.imageshack.us/img4/421/przep2.jpg

yoshimura01 tak to wygląda przy rozgrzanym motorze. Przez chwilę po odpaleniu miał wyższe obroty i pokazywało 22 jednostek. Trwało to około minuty i systematycznie spadała wartość z obrotami. Co z tego wynika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika, że przyczyną Twoich problemów nie jest przepływka, gdyż proporcje składu mieszanki są niemalże książkowe, tj 14,7kg/h. Współczynnik lambda grubo wzbogacony - troche go zalewa paliwem. Z wklejonego logu wnioskuję, że przyczyną będzie czujnik temperatury płynu... zobacz jaka jest jego wartość :shock: Pierwotną przyczyną takiej "grzałki" może być termostat, gdyż problem tkwi w tzw "uderzeniach gorąca" przepompowanej rozgrzanej max wody w czujnik temperatury. Na Twoim miejscu podmieniłbym czujnik, wykasował błędy, zresetował adaptacje poprzez odpięcie akumulatora na 5minut i sprawdził jak się będzie zachowywać motor w trakcie jazdy próbnej.

 

No i temperatura powietrza znacznie zawyżona! powinna oscylować w okolicach 25-30'C, a nie 2x tyle. Być może struga zasysanego powietrza szybko podgrzewa się od silnie rozgrzanego motoru w kanałach dolotowych do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mozliwe ze u mnie to samo jest?

 

podczasz ostrej jazdy takie wyniki

ANALOG VALUES

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/187e5568156fc393.html

 

a pozniej na postoju

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30413017f29c011f.html

 

a tu z sondy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18501ff584066639.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura01 Dzięki za sugestię. Mam pewne wątpliwości (pomijając fakt ze nie mam czujnika na podmiankę). Sytuacja wygląda tak, że czujnik podaje za wysoką temp. silnika. Z tego by wynikało, że będzie mieszanka zubożona a u mnie jest za bogato i ewidentnie zalewa na 3. garnku.

Co do temperatury zasysanego powietrza, to widać, że u kamiss'a to wygląda podobnie (na postoju ma 53 stopnie). Ale jest niepokojące to, że kamiss ma nieco niższe obroty przy wyższej wartości zasysanego powietrza w stosunku do mojego auta. ja mam 730 obr/min i tylko 14 kg/h. U Kamiss'a 719 i 14,25 kg/h.

 

Zwróćcie uwagę na skalę temperatury cieczy!! U mnie jest od -58 do 248 a u kamiss'a jest do 120 stopni!! o co tu chodzi?? Korzystamy z dokładnie tych samych wersji programu.

To co pokazuje u mnie: 146 stopni to rzeczywiście jest abstrakcją- zagotowałoby najprościej.

Kamiss jaki sterownik wybierasz przy odczytach? motor---> "nowy m52" ? Czy coś innego?

Kamiss zrób jeśli mozesz test 7 na zegarach w ukrytych fukcjach i zobacz jakie wartości Ci pokaże na zimnym motorze. ( http://tinypic.com/view.php?pic=2nu60bt&s=6 ). Ja zrobiłem taki test i pokazał mi po postaju 3 godzinnym 94 ...stopnie? Celsjusza? Fahrenheita?

yoshimura01 orentujesz sie w jakich to jest jednostkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw z tego co wiem sonda za katem nie wplywa w zadnym stopniu na sklad mieszanki,ona jest diagnostyczna (ale to by musial ktos potwierdzic)

 

Sondy za katem są rzeczywiście diagnostyczne i nie wpływają na skład mieszanki.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.