Skocz do zawartości

[316i] Olej wspomagania, filtr oleju, centralny zamek ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nazbierało mi się kilka pytań dotyczących mojej Beemki...

Mam nadzieję, że nie musiałem tworzyć osobnych tematów do poszczególnego pytania... :)

 

1. Czy obrazek poniżej przestawia łańcuch rozrządu? Według VINu i daty produkcji powinien być łańcuszek, ale to moje pierwsze auto i nie mam zielonego pojęcia jak on wygląda...

http://files.tinypic.pl/i/00380/e7g2g463gpcn_t.jpg

2. Na zdjęciu powyżej widać dwa "paski" jeden rozrządu a drugi z tego co się domyślam, od klimy... Pytanie: czy ten pasek się wymienia?

 

3. Czy na zdjęciu poniżej przestawiony jest zbiornik płynu od wspomagania?

http://files.tinypic.pl/i/00380/gd8bqs81pjra_t.jpg

4. Czy w ciągu życia samochodu się go wymienia?

5. Ile powinno go być w zbiorniczku? U mnie poziom tego płynu kończy się powyżej połowy "pierwszego poziomu" na miarce...

Zdjęcie podglądowe: http://files.tinypic.pl/i/00380/uedien378m2b_t.jpg

6. Czy takowy płyn wymienia się w całości czy tylko dolewa?

 

7. Filtr oleju znajduje się koło alternatora? Dobrze myślę?

 

8. Przez długość całego samochodu ciągnie się czerwono-zielony kabelek... Przy fotelu kierowcy rozwidla się na 4 kabelki (dosyć cienkie). Za co one odpowiadają?

9. Nie działa mi centralny zamek w bagażniku. Jeden kabel był przepalony ( właśnie ten czerwono-zielony, przez połowę długości samochodu :( ), ale wszystko zostało zaizolowane i powymieniane wszystkie bezpieczniki, które były przepalone. Kluczem niestety nie mogę otworzyć bagażnika, ponieważ chyba zamek jest zardzewiały... W każdym razie nie mogę przekręcić klucza... Centralnego przy bagażniku w ogóle nie słychać...

Wiem, że nikt jasnowidzem nie jest, ale gdzie mógłby tkwić problem?

10. Jak sprawdzić, czy jest prąd w kablach od centralnego zamka (bagażnik)?

 

Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś dobroduszny i pomoże mi... Wiem, że niektóre pytania przewijały się 50 razy, ale niektóre odpowiedzi nie były dla mnie wystarczająco zrozumiałe, a w niektórych przypadkach chciałbym się upewnić... Proszę o wyrozumiałość...

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ad1 Nie. Łańcuch jest pod osłoną.

Ad2 Obydwa paski się wymienia jak są zużyte.

Ad3 Tak

Ad4 Wymienia jak jest zużyty lub są problemy z pompą itp.

Ad5 To jest dobry stan.

Ad6 Dolewa

Ad7 Tak

Ad9 Sprawdz czy nie masz urwanych przewodów na wejściu do klapy bagażnika. Często się tam łamią.

Po za tym pytasz o rzeczy czysto eksploatacyjne. Wszystko jest w googlach wystarczy trochę poczytać...

Opublikowano

Przede wszystkim dzięki za odpowiedź :)

Wiem, że niektóre pytania przewijały się już się przez to forum, ale kurczę wolę się upewnić, niż coś później spierniczyć i żałować :)

 

Co do czwartego pytania: Wydaje mi się, że problem z pompą jest, ponieważ jak przy jakichś 30km/h trochę gwałtowniej wejdę w łuk to coś mi wyje póki auto nie odpocznie chwilę. Stawiam na pompę tylko nie wiem, gdzie szukać bardziej dokładnie, dlatego pytałem się o ten olej.

 

Siódme pytanie: wiem, głupie, ale muszę wymienić olej (pierwszy raz w życiu), a nie chcę później jakieś niespodzianki :)

 

Ósme, dziewiąte, dziesiąte pytanie: Wiązkę kabli w bagażniku przerabiałem już 2 razy - tam jest wszystko cacy.

Na temat tego kabelka szukałem odpowiedzi (jak na większość pytań tutaj zadanych) w necie, ale mogę tylko wnioskować, że to kabel od centralnego. Zresztą ciągnie się do bagażnika...

Mógłbyś mi powiedzieć jak mam sprawdzić prąd w tym kabelku? Bo chyba tylko przy zamykaniu/otwieraniu przechodzi przez ten kabelek prąd, a nie posiadam żadnego specjalistycznego sprzętu :)

No chyba, że rozbiorę kawałek izolacji, złapię za drut i jeżeli będzie przewodził to mnie kopnie :D

Opublikowano
Kolego zwykły próbnik wystarczy na 12v.Sam taki zrobisz nawet z żaróweczki.

Lub miernik uniwersalny w markecie za 10 zł.

Kolego z całym szacunkiem do Ciebie ale jak nie masz podstawowej wiedzy to nie bierz się sam za pewne naprawy. Powierz je mechanikom, elektrykom itp. Przez internet nie naprawisz elektryki.

Opublikowano

Kolego z całym szacunkiem do Ciebie ale jak nie masz podstawowej wiedzy to nie bierz się sam za pewne naprawy. Powierz je mechanikom, elektrykom itp. Przez internet nie naprawisz elektryki.

 

Co pierwszego mojego pytania wiem, że zrobiłem mega błąd... Bo to w ogóle nie jest rozrząd tylko paski klinowe... Ale cóż... Zdarza się... Dopiero poznaję samochody od wewnątrz :)

 

Problem w tym, że raz już powierzyłem "pewne naprawy" elektrykom, konkretnie elektromechanikowi...

Wszyscy zapewniali mnie, że jest bardzo dobry. Jak mu oddałem auto żeby zrobił mi centralny zamek (kompletnie nie działał) to otrzymałem samochód na drugi dzień bez działających jakichkolwiek świateł i błędem poduszki.

Pan Mechanik powiedział mi, że oddałem mu samochód z poprzepalaną instalacją i jak się wziął za centralny, to wszystko popaliło się do reszty i on za to nie będzie odpowiadał. Z tym że wszystko w aucie było cacy, prócz niesprawnego centralnego.

Dlatego wolę się sam bawić i może a nóż mi się uda, albo spalę (w najgorszym wypadku) samochód. Nie oddam auta żadnemu mechanikowi, póki nie będę musiał...

Poza tym... Na czymś się trzeba uczyć... Nie uczę się w kierunku elektrycznym, ani mechanicznym... :D

 

A co chodzi o centralny zamek w bagażniku to prawdopodobnie uszkodzony również jest siłownik zamka, bo kiedy zamknę samochód z klucza i ręcznie przesunę siłownik to samochód mi się otwiera... Co Wy na to? Dobry trop, czy może niekoniecznie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.