Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.

Wczoraj chciałem kilka rzeczy przeczyscic w silniku ... mianowicie chciałem sie zabrac za wyczyszczenie EGR, filterków przy EGR i turbinie na podciśnieniu i po zdjęciu obódów zaczeły sie kłopoty .... niestety nie udało mie sie dobrac do egr z powodu albo braku wiedzy jak to zrobic albo braku odpowiednio sprytnych narzedzi. Do filterkow ostatecznie tez sie nie dostalem ... ale za to bardzo skutecznie popsłułem auto ... ehhh

do rzeczy: opisze czynnosci które wykonałem(wszystkie czynnosci na wylaczonym silniku z kluczykiem w kieszeni ) :

aby dobrac sie do egr odłączyłem wtyczkę na klapie gaszącej gdyż zasłaniała dostep do jednej ze śrub, gdy juz zrezygnowałem wrociła na miejsce bez problemu... w miedzyczasie odłaczyłem przewód podcisnieniowy (chyba, taka gumowa miekka rurka ok 6-8mm ) od EGR i delikatnie dmuchnołem w wężyk ( powietrze poszło w kierunku niewielkiego modułu pod egr .... nie było oporu ale był dzwiek jakby w srodku tego modułu poruszała sie mała plastikowa kuleczka ... zarowek zwrotny ?? ... ostatecznie przewód wrocił na miejsce. Kolejna czynnością było poszukiwanie po "na macanego" filterka na podcisnieniu przy sterowaniu kierownicą turbiny, przy tej okazji przestawiłem dzwignię kierownicy i napewno nie udało mi się jej ustawić w pozycji wyjściowej ale po uruchomieniu silnika i przegazówkach porusza się ... nie wiem natomiast czy jest we właściwym miejscu w danym momencie...

 

po tych wszystkich czynnosciach kompletnie straciłem doładowanie i moc natomiast zyskałem check emisji spalin i czarną zasłone dymną grzy przycisne pod obciązeniem ... oczywiscie odbyła sie tylko jazda probna osiedlowa drogą i auto powedrowalo do garazu ... ale teraz mam do Was pytania:

1) czy przestawienie kierownicy turbiny mogło namieszac czy tez powinna się odnależć bez problemu ...

2) czy dmuchniecie w ten poduł pod EGR mogło cos uszkodzic ( dmuchalem naprawde delikatnie bez wytwarzania duzego cisnienia ) bo teoretycznie jest to cos podcisnieniowego

Pomocy prosze .... bo załamka całkowita ... chodze struty

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Luzowales nakretke, ktora jest na dzwigni sterowania turbina?

Kreciles tym kapturkiem, ktory jest na ciegnie dzwigni od kierownic?

 

Jesli nic nie odkrecales przy ciegnie turbiny to turbina powinna pracowac jak wczesniej.

 

Sprawdzales czy przewod podcisnieniowy od gruszki nie jest sparcialy/pekniety?

 

Podepnij samochod pod kompa i bedzie odpowiedz :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

EGR i jego zaworek nie przyczyniłby się do takich rezultatów nawet w momencie gdy podciśnienie na wężyku EGR byłoby nieszczelne.

 

Sterowanie kierownic jest elektroniczne i jeśli kręciłeś regulacją sztangi to niestety będzie przyczyna - ustawienie tej sztangi jest ściśle precyzyjne, nawet pół obrotu śrubki decyduje o doładowaniu.

Taką informacje otrzymałem od mechanika, więc w kwestii przywrócenia stanu fabrycznego nie jestem w stanie pomóc...

Opublikowano

Dzwoniłem do chłopaków od TC ... po rozmowie wstepnie doszukiwać przyczyny będziemy się w przerwaniu ( przez dmuchnięcie ) delikatnej membrany sylikonowej w takim oto module http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-bmw-e39-e60-520d-525d-530d-535d-i3200096584.html ...

Efektem przerwania tej membrany podobno jest permanente otwarcie EGR - ciągłe pełne podciśnienie i walenie spalin w dolot ... wszystko co możliwe głupieje.

Wróce do domu to mam spróbować zacisnąć przewód podciśnienia sterujący EGR i powinno być ok.

Oczywiście podziele się wynikami.

 

Aha ... oczywiście przy turbinie nic nie ruszałem poza ręcznym przestawieniem całej dzwigni ... nic nie odkrecałem nic nie regulowałem ... jedynie poruszyłem dzwignią.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
niestety odpowiedz poznam najszybciej ok 16 :/ ... ale obiecuje ze dzis umieszcze informacje czy pomogło czy moze trzeba było głębiej grzebac...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
(...) przy tej okazji przestawiłem dzwignię kierownicy i napewno nie udało mi się jej ustawić w pozycji wyjściowej ale po uruchomieniu silnika i przegazówkach porusza się ... nie wiem natomiast czy jest we właściwym miejscu w danym momencie...(...)

 

To na pewno nie jest powód czarnego dymienia, powód jest inny. Będziesz jednak na pewno miał problemy z tym związane po usunięciu głównej usterki, jeżeli nie wyregulujesz cięgna tak jak należy. Spodziewaj się problemów z mocą i przyrostem dopiero powyżej 2,5 tyś obr/min.

 

Tak na przyszłość. Nie wiesz jak wyregulować - nie reguluj. Jeżeli już chcesz wykorzystać metodę prób i błędów, zmieniaj konfigurację wyłącznie pojedynczych elementów. Teraz nie wiesz, która z tych czynności wywołała problem. Gdybyś robił to wszystko pojedynczo czyli zmiana - jazda próbna - zmiana - itd., to byłoby teraz łatwiej.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ale ja samego ciegna nie regulowalem ... wszystko co zrobiłem to nacisniecie na dzwignie kierownicy ( ciegno ) a wiec geometria/parametry sprezarki pozostaly bez zmian .... tylko teraz jesli faktycznie jest przerwana membrana w tym module podcisnienia to EGR jest stale otwarty mimo tego iż komputer ma dane iż jest zamkniety ... wiec glupieje i podaje niewlasciwe ilosci paliwa ...

tez jestem zdania ze nalezy robic po jednym .... problem w tym ze zmiana pozycji kierowiczki turbiny była "wypadkiem" przy pracy i tyle ...

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

To jeżeli tylko ruszyłeś cięgnem i nie kręciłeś kapturkiem, to nie ma problemu. Podczas włączania zapłonu sterownik wykonuje kalibrację i testuje skrajne położenia. Możesz słyszeć ten odgłos, jak otwierasz samochód. Z pod maski słychać jakby coś się włączało. To właśnie test sterowania turbiny oraz (jeżeli posiadasz DPF) klapy gaszącej. Gorzej, jeżeli usłyszysz cykliczne cykanie/stukanie co 2 sekundy około 5 razy. To oznaka, że sterownik się zaciął i próbuje kilka razy się przestawić, po czym się poddaje i wyłącza.

 

Jeżeli EGR jest otwarty, to powietrze z dolotu leci częściowo w wydech. Efekt jest taki jak opisałeś, niewłaściwa dawka paliwa w stosunku do powietrza które nie trafia do komory spalania, mimo, że zostało zmierzone przez przepływomierz.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Proste odpowiedzi są najlepsze... Wyskoczyla rura za IC

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Takie dmuchnięcie w ten wężyk nic by nie zrobiło,skoro i tak zasysa tamtędy powietrze.U mnie nie było żadnych oporów na tym wężyku w obydwie strony.Może mam go walniętego?Jak to jest u innych?
Opublikowano

Jeśli to pytanie do mnie....

Nie sadze aby to był chip. Wczoraj grzebalem w okolicach tej rury i kilka razy nią ruszalem co prawda częścią przy EGR ale to ciagle jeden element... I nie wierże w przypadek aby chip wypchnol przewód przy pierwszym uruchomieniu tuż po operacjach wokół prżewodu....owszem większe ciśnienie doladowania mogło wpłynąć ale.... Teoria spisku.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Po co to całe grzebanie było ? Przecież auto robiło takie świetne wyniki spalania ,że pozazdrościć .

Czasem pomysły z forum nie warto realizować :mad2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

A - sprawia mi dużą satysfakcję jesli sam dam radę coś przy aucie zrobić

B - wyczyszczenie zaworu z nagaru jeszcze nikomu nie zaszkodziło

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.