Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy silniki C były o mocy 143 KM, bo na Allegro nie widzę takich?

Tak,ja mam N47D20C w wersji 143KM.

Ok. Czy od razu wymieniałeś w nim łańcuch? Zastanawiam się czy tego nie zrobić, bo zamierzam jeszcze pojeździć tym samochodem. Czy nie ma takiej potrzeby?

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W jakich latach produkowane były N47D20C (143 KM), którymi można łatwo zastąpić N47D20A (143 KM)?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A powiedz mi, C były produkowane od koncówki 2008 roku? a jesli bedzie hałasowac to i tak by trzeba wymienic łancuch nawet w C ? Nasuwa mi się jeszcze pytanie czy jest dostepny zestaw częsci i ile one kosztują (łancuch, slizgi) które nie będą hałasowac i łancuch się nie zerwie?

 

Tak, bodajże od 10/2008.

Ja o przypadkach zerwania nie słyszałem, natomiast o A słyszę wciąż. O ceny dowiesz się w ASO, mają specjalny pakiet i dokładną instrukcję części, które wchodzą w jego skład.

To ciekawe, bo pytałem w ASO o zestaw naprawczy rozrządu i okazało się, że zarówno do N47D20A jak i N47D20C jest identyczny zestaw naprawczy (za 1559zł). Nasuwa się więc wniosek, że w silniku `C` prawdopodobnie poprawiono jedynie materiały, z którego wykonane są elementy rozrządu.. Co o tym sądzicie?

Opublikowano
Jakie materialy poprawiono ? Kolego ale po co ci ten zestaw naprawczy jak masz uszkodzony silnik . A bmw boryka sie z tym problemem caly czas inaczej nie wychodzily bo co jakis czas nowe slizgi , nowe napinacze itd. Troche ostatnio przerabiam tych bmw na przeglady i na 10 w 8 chalasuje rozrząd.
Opublikowano
Jakie materialy poprawiono ? Kolego ale po co ci ten zestaw naprawczy jak masz uszkodzony silnik . A bmw boryka sie z tym problemem caly czas inaczej nie wychodzily bo co jakis czas nowe slizgi , nowe napinacze itd. Troche ostatnio przerabiam tych bmw na przeglady i na 10 w 8 chalasuje rozrząd.

Dowiadywałem się o te koszty gdyż nie mam pewności, co znajdę w silniku który kupię na wymianę...

Opublikowano
A na allegro jest kilka swiezych silnikow np z x1 2010 i z e90 z 2011 roku

No ale te silniki nie pasują bez przeróbek do mojego z 2007...

Opublikowano

Po rozebraniu silnika okazało się, że (podaję po mechaniku, gdyż sam nie widziałem wszystkich części):

1) urwany łańcuch wał korbowy - pompa oleju w związku z bardzo zużytym kołem zębatym na wale,

2) tłoki uderzając w zawory przekazały tę siłę wyżej i pękła obudowa mocująca, na którym osadzone są wałku rozrządu,

3) uderzone 2 zawory ssące i 4 wydechowe.

Opublikowano
Dlaczego twierdzisz ze te silniki nie pasują bez przeróbek ?

Jak napisał Xelion wcześniej w tym wątku: `Przy zmianie A na C nie ma rzeźby jeśli będziesz szukał silnika max do końca 2009. Później są już N47N.`

Opublikowano
Bzdura . Ja montowalen dwa silnik z x1 jedna 05/2010 , druga 06/2010 i silnik taki sam poza srednica otworu w glowicy od recyrkulacji. Jedeb silnik zakladalem do e91 03/2008 a drugi do e60 chyba 11/2007
Opublikowano
Bzdura . Ja montowalen dwa silnik z x1 jedna 05/2010 , druga 06/2010 i silnik taki sam poza srednica otworu w glowicy od recyrkulacji. Jedeb silnik zakladalem do e91 03/2008 a drugi do e60 chyba 11/2007

Tu kolega pisze, że jednak są spore problemy przy zmianie na nowszy `C`: viewtopic.php?f=70&t=214853&start=15

Już nie wiem komu wierzyć. Nie chciałbym żadnej rzeźby przy montażu.

Opublikowano
Bzdura . Ja montowalen dwa silnik z x1 jedna 05/2010 , druga 06/2010 i silnik taki sam poza srednica otworu w glowicy od recyrkulacji. Jedeb silnik zakladalem do e91 03/2008 a drugi do e60 chyba 11/2007

 

 

Kolego, zanim powiesz "bzdura" to się trochę zastanów. Wciąż mówimy o silnikach z e90 N47. W e90 od początku 2010 weszły N47N (184KM) i nie mówimy o silnikach z X1 e84, bo tam N47N pojawiły się chyba od połowy 2011. Także spokojnie i czytaj uważnie. Silniki w e90 i ich progress jest inny niż w e60 / X1.

 

Spoko, można szukać silnika z X1 do bodajże marca 2011 (N47 177KM, 143KM) i będzie pasował, ale to wciąż stara jednostka N47D20C.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
No tak ale lepiej kupic np z x1 n47d20c bo taki mozna znalezc z niskim przebiegiem z 10 czy 11 roku niz niewiadomo co z e90 z 2009 z przelotem ok 200 tysi . Najlepiej znalezc silnik poprosic sprzedajacego o numer vin pojazdu z ktorego pochodzi i sprawa sie wyjasni czy pasuje czy nie. A nie kupic w ciemno z zeszlifowanymi numerami niewiadomego pochodzenia bo ktos powiedzial ze to d20c .
Opublikowano
Akurat wtryski i denka tloka maja bardzo duze znaczenie jesli chodzi o prace silnik . Ja nikomu nie kaze zakladac n47n zamiast d20c . Chodzi mi oto ze mozna kupic odpowiedni silnik tylko trzeba troche poszukac i nie jest to problem wiedzac czego sie szuka
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem w trakcie wymiany słupka z mojego uszkodzonego N47D20A 143KM na taki sam lecz z wersji 177KM (też N47D20A). Czy pompa wtryskowa i wtryskiwacze są inne w tych silnikach? Czy mogę zostawić te elementy z wersji 177KM, czy powinienem jednak przełożyć z mojego 143KM?
Opublikowano
No to jak robią to powinni mieć pojęcie co robią i czy pompa może zostać od 177
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało się wymienić słupek silnika i generalnie wszystko działa jak należy :) Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami - zapraszam na priv.

 

Niestety pojawił się problem z systemem start-stop, który po wymianie silnika nie działa. Pojawia się komunikat błędu w kolorze żółtym - litera `A` w kółku.

Jak się dowiedziałem komunikat ten prezentowany jest, gdy akumulator ma za niskie napięcie, wtedy system się wyłącza aby nie `dobić` akumulatora częstym uruchamianiem.

Silnik jednak odpala bez problemów, więc nie sądzę aby był to problem związany z akumulatorem. Ktoś wie, co może być powodem?

Opublikowano
Udało się wymienić słupek silnika i generalnie wszystko działa jak należy :) Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami - zapraszam na priv.

 

Niestety pojawił się problem z systemem start-stop, który po wymianie silnika nie działa. Pojawia się komunikat błędu w kolorze żółtym - litera `A` w kółku.

Jak się dowiedziałem komunikat ten prezentowany jest, gdy akumulator ma za niskie napięcie, wtedy system się wyłącza aby nie `dobić` akumulatora częstym uruchamianiem.

Silnik jednak odpala bez problemów, więc nie sądzę aby był to problem związany z akumulatorem. Ktoś wie, co może być powodem?

 

Mi też poprzedniej zimy odpalał bez problemu, a akumulator był na wykończeniu. Proponowałbym sprawdzić dobrze aku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.