Skocz do zawartości

E46 Falowanie obrotów N46B20


Bialy-

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

zauważyłem, że od jakiegoś czasu mój silnik czasami faluje na wolnych obrotach, tj. waha się w zakresie 500 - 900 obr., przy czym dochodzą dosyć silne drgania karoserii. Mógłbym powiedzieć, że jest na granicy zgaśnięcia. Nie zauważyłem ubytków mocy, ani problemów z wchodzeniem na wyższe obroty. Nie jest to problem, który jest stały i regularnie się ujawnia, występuje raczej w momencie, kiedy silnik jest rozgrzany.

Mam zamontowaną instalację gazową, jednak problem częściej i intensywniej ujawnia się na benzynie - na gazie wahnięcia są sporadyczne.

Podłączyłem się Inpą, ale nie dostrzegłem spodziewanego błędu zapłonu. Sprawdziłem natomiast "roughness" oraz "knock values". Pierwszy parametr kilka dni temu był nieco wyższy na 2. cylindrze niż na pozostałych. Dziś ponownie się podłączyłem, ale wskazania były mniej więcej identycznie dla wszystkich cylindrów. Niestety, "knock values" jednoznacznie wskazują na odstępstwa w przypadku 2. cylindra.

Załączam dwa obrazki, które to ukazują. Cylinder 3 zwykle ma wskazanie zbliżone do 1 i 4 - największe odstępstwa notuje 2.

Cewki oraz świece wymieniałem ok. 40 tys. km temu na NGK oraz Bosch - czy mogły już ulec zużyciu? O czym informuje parametr "knock values" - o spalaniu stukowym poszczególnych cylindrów?

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

 

http://bay.neostrada.pl/gaz.png

http://bay.neostrada.pl/benzyna.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

sprawdziłem jeszcze odczyt lambd, ale nie widzę jakichś astronomicznych wskazań, jednak byłbym wdzięczny za weryfikację kogoś bardziej doświadczonego.

 

http://bay.neostrada.pl/lambda_1.png

 

Dzięki,

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne falowanie obrotów i szarpanie przy zmianie biegów . Problemem okazał sie przerwany wężyk od podciśnienia po wymianie wężyka wszytko cycuś obroty nie szaleja a przy zmianie biegów nic nie szarpie . Przy okazji przeczyściłem krokowca bo jeśli byłby zawalony syfem to też może mieć wpływ na obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne falowanie obrotów i szarpanie przy zmianie biegów . Problemem okazał sie przerwany wężyk od podciśnienia po wymianie wężyka wszytko cycuś obroty nie szaleja a przy zmianie biegów nic nie szarpie . Przy okazji przeczyściłem krokowca bo jeśli byłby zawalony syfem to też może mieć wpływ na obroty.

Hej,

 

dzięki za sugestię. Jeżdżę co jakiś czas na benzynie i właśnie nie zauważyłem innych objawów - ani trudności we wchodzeniu na wyższe obroty, ani braków mocy, itp. Co do krokowego, to - z tego, co się orientuję - u mnie nie ma jako takiego krokowca, który reguluje wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach, ponieważ ta jest cały czas otwarta - u mnie jest Valvetronic już :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
U mnie problemem było podciśnienie z reduktora podpięte pod kolektor dolotowy. Na benzynie reduktor puszczał trochę gazu do kolektora, co powodowało problemy. Po odłączeniu podciśnienia problem ustąpił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.