Skocz do zawartości

E39 M57 zmiana skrzyni automatycznej na manualną.


damianok

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A czy może ktoś podjąłby się wypisania DOKŁADNEJ listy części, które są potrzebne do takiej przekładki?

 

 

nie robiłem przekładki ale patrząc mniej wiecej co jest potrzebne to:

 

- Pedały razem z pompką sprzęgła + węże do wysprzęglika

- dwumasa razem z kompletnym sprzęgłem + wysprzęglikiem

- skrzynia biegów z wiązką i łapą

- lewarek zmiany biegów z cięgnami + plastik wokół niego

- wał napędowy

- dyfer (patrząc po realoem to automat ma 2.81 a manual powinien mieć 2.35)

- profilaktycznie powymieniać uszczelniacze żeby później nie ciekło itp ;)

- przerobić wiązkę trochę żeby włączał się wsteczny odblokować rozrusznik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze

Odgrzeje kotleta, bo właśnie jestem po przekladce na manual. Części niestety z racji pośpiechu brałem z allegro, a nie z jednego auta, wiec trochę musiałem temat przekopac żeby wszystko spasowalo. To na początek lista części potrzebnych:

- kolo dwumasowe, sprzęgło, łożysko oporowe sprzęgła

- łożysko w wal korbowy silnika które podpiera wałek skrzyni

- 8 sztuk dłuższych śrub do dwumasy uszczelniacz na gwint

- skrzynia biegów z lapa sprzęgła

- lapa pod skrzynie biegów

- wal napędowy z łącznikiem elastycznym i śrubami m12

- dyferencjal - poloski zostawiłem z automatu

- wysprzeglik z rurka doprowadzająca płyn

- kaseta pedałów z manuala wraz z pompka sprzęgła i czujnikiem sprzęgła oraz wezykiem doprowadzającym płyn, do tego kostka do czujnika sprzęgła

- osłona plastikowa pod kierownicę z wycięciem na pedał sprzęgła

- wybierak skrzyni - tylko e39 m57, wraz z sworzniami zapinkami do skrzyni, tuleja mocująca w podłogę

- wygluszenie pod lewarek, mieszek i gałka

- kawałek wiązki do czujnika wstecznego.

 

Z rzeczy do zrobienia po wymianie, to podłączenie pompki sprzęgła - do zbiornika fabrycznego, otwory są juz zaznaczone, tylko trzeba je wybić. Wywalamy wiązkę automatu i sterownik , czujnik wstecznego jeden kabel do masy, jeden do zegarów, czujnik sprzęgła 2 kable do czujnika hamulca, jeden do sterownika silnika. Potem pasoft i kodowanie zegarów na manual, wtedy zgaśnie wyświetlacz biegów. Stacyjka zostaje fabryczna, linka do blokady zostaje luźno, nie jest potrzebna.

Przy montażu używanego sprzęgła SAC trzeba pamiętać o cofnieciu regulacji na docisku, bo inaczej zniszczymy sprzęgło. Całość na 3 popołudnia, wskazany podnośnik do skrzyń biegów, będzie łatwiej, bo skrzynia i dyferencjal waży sporo, nawet na 2 osoby. Jak potrzeba dodatkowych info to zapraszam do dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Chciałbym prosić o pomoc. Mam przekładkę z automatu na manual. Niestety nie mam podłączonego czujnika sprzęgła - czujnik prawdopodobnie 61 31 8 360 421. Może mi ktoś pomóc gdzie powinien być on podłączony? Czujnik ma dwa piny. Czy jest on potrzebny tylko do tempomatu czy spełnia jeszcze jakąś rolę? Przeczytałem kilka postów, wydawało się że jestem już blisko :D ale nadal nie wiem gdzie go podłączyć. Czy brak podłączenia tego czujnika może skutkować szarpaniem przy ruszaniu, brakiem płynności?
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nikt z forum nie wie gdzie ma być podłączony czujnik sprzęgła z dwoma pinami to proszę choć o informacje do czego on jest. Czy występuje tylko przy tempomacie a bez niego nie jest on potrzebny? Ja mam problem z drganiem, szarpaniem podczas ruszania i nie wiem czy ten czujnik, brak jego podłączenia może to powodować.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.