Skocz do zawartości

E34 TDS Touring 1996 ARKTISSILBER vel "Beata"


Trawal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem na forum już od jakiegoś czasu, jednak to mój pierwszy post, także można powiedzieć że jestem świeżak!:)

Krótko o sobie: Jestem Mateusz pochodzę z małej mieściny nieopodal Częstochowy - Żarki Letnisko. Mam 22 lata i studiuje w Krakowie;p Teraz konkrety

Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW od września 2012, od tamtej pory zrobiłem już 18tyś km, bez żadnych przygód oprócz zmiany oleju, wahaczy i jednego zakopania w śniegu:)

 

Silnik M51 2.5 TDS

Moc 105 kW 143 KM

 

Wyposażenie:

 

S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S274A BMW LM GUSSRAD/FLACHSTERNSTYLI Obr. BMW, st. le. Flachsternstyling

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S413A GEPAECKRAUMTRENNETZ Siatka oddzielająca bagażnika

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roleta przeciwsłoneczna drzwi tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S464A SKISACK Worek na narty

S469A KINDERSITZE IM FOND, INTEGRIERT Wbudowane foteliki dla dzieci

S472A MITTELARMLEHNEN VORN FAHRER/BEIF. Podłokietnik przedni kierowcy/pasażera

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.

S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi

S731A ZUSAETZLICHER EDITIONSUMFANG Dodatkowy zakres edycji

P740A EDITION ZD Edition ZD

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S169A KATALYSATOR FUER DIESEL Katalizator Diesel

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Lampa kierunkowskazu dodatkowego

 

http://files.tinypic.pl/i/00364/u7n0i0vcdy39_t.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00364/co21su9pe6iv_t.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00364/g8imtut30l1e_t.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00364/j0z25c6oirsm_t.jpg

 

Oprócz tego maszyna posiada na pokładzie półskórzaną tapicerkę oraz ksenonowe lampy :) Do zrobienia szykują się już tarcze z klockami, oraz zbieżność, ale przed zbieżnością chciałbym zrobić dwie rzeczy, ale zanim to zrobię chciałbym o coś zapytać, mam nadzieję że pomożecie:

 

Pierwsze pytanie - NIVO - czy w każdym touringu są nivomaty? Jeśli tak to jak to się sprawdza poprawność ich działania oraz jak się je ustawia, ponieważ mój tył siedzi bardzo nisko co jest strasznie irytujące. Gdzieś na internecie czytałem że jest to dość łatwa sprawa, ale nie było to zbyt dokładnie opisane, mam nadzieję że pomożecie:)

Drugie pytanie - Kąt pochylenia tylnego koła - Czy reguluje się te kąty? Jeśli tak to jak? Pytam ponieważ lewe tylne koło mam zbyt mocno pochylone w stosunku do prawego, i chciałbym to zniwelować. Czy zbyt dużemu pochyleniu tylnego koła może być winna sprężyna?

 

Oprócz tych dwóch problemów nic z autkiem się nie dzieje, wszystko działa, nic za bardzo nie trzeszczy i nie stuka, ogólnie trzyma się kupy. Na wiosne małe odświeżenie powłoki lakierniczej, jakiś car detailing i będzie git malina:) Obiecuję niedługo zrobić zdjęcia wnętrza oraz ogólnie jakieś lepsze zdjęcia:)

 

 

Aha i mam pytanie, zna ktoś w okolicach Częstochowy lub w Częstochowie kogoś kto dobrze spawa plastik? Ponieważ trochę potrzaskałem sobie zderzak na naszych zaspach i ochydnie wygląda:( Pozdrawiam!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne auto, koniecznie dodaj więcej zdjęć ;)

Tej pozycji zdecydowanie "ZAZDRASZCZAM" : 415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna - to biały kruk !

 

Pytanie pierwsze - NIE KAŻDY Touring ma nivo (oprócz modeli z M60 pod maską) - mój może być przykładem i jakoś nie płaczę z tego powodu :)

 

Pytanie drugie - do sprawdzenia / wymiany: Tuleje wahaczy, tzw. lornetki, poduszki amortyzatorów, sprężyny - generalnie całe tylne zawieszenie do przejrzenia. Jako takiej regulacji zbieżności czy kąta pochylenia koła tylnej osi nie ma w E34 i E32.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapomniałem napisać, że tą "lornetkę" wymieniałem i nic nie dało :) Czyli muszę przejrzeć tylną zawieszkę:) A powiedz mi, jak rozpoznać czy w danym modelu jest nivo czy go nie ma? Szczerze mówiąc wolałbym żeby nie było :)

 

Aha a z wyposażenia na pokładzie jest tempomat, oraz w bagażniku takie jakby siatki, np jakby wiózł psa to mogę sobie ją zaciągnąć ;p

 

PS: jesteś pewien na 100% że nie ma takiej regulacji kąta pochylenia tylnych kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny samochodzik powiem szczerze :cool2: co do kątów tych kół z tyłu to u mnie znacznie pomogła wymiana tulejek wachacza. Poprawa naprawdę duża bo teraz stoi praktycznie prosto i na nowych zimówkach po tym sezonie brak różnicy w bieżniku od wewnątrz jak to zwykle bywa.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zapomniałem napisać, że tą "lornetkę" wymieniałem i nic nie dało :) Czyli muszę przejrzeć tylną zawieszkę:) A powiedz mi, jak rozpoznać czy w danym modelu jest nivo czy go nie ma? Szczerze mówiąc wolałbym żeby nie było :)

 

Aha a z wyposażenia na pokładzie jest tempomat, oraz w bagażniku takie jakby siatki, np jakby wiózł psa to mogę sobie ją zaciągnąć ;p

 

PS: jesteś pewien na 100% że nie ma takiej regulacji kąta pochylenia tylnych kół?

 

 

Pod maską zobacz jaki masz zbiornik oleju wspomagania - czy mały plastikowy (bez nivo), czy duży metalowy (nivo). W rozkodowanym VIN Twojego auta nie widzę informacji o nivo, więc domniemuję, że również nie masz tego wynalazku.

 

P.S. Nie tyle jestem pewny, co napisałem AKSJOMAT :) Co z resztą potwierdził przedmówca Carvie89.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzięki wielkie, także zbieram na nowe tuleje wahaczy z tyłu :) A jeżeli nie ma z tyłu NIVO, to można jakoś wyregulować wysokość zawieszenia? Czy trzeba wymieniać amorki/sprężyny? :)

 

Amortyzatory, sprężyny, poduszki amortyzatorów (górne) - do tego generalnie wszystkie gumy / tuleje tylnego zawieszenia do sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Bawarka dostała nowe ogumienie na przód, wymieniłem łącznik stabilizatora, są nowe klocki na każdym kole oraz przetoczone tarcze, samochód nie ten, przy jeździe nie bije oraz nie ściąga na prawo. Jednak po wymianie klocków i po przetoczeniu tarcz, przy hamowaniu wyczuwalne jest dość duże bicie. Wiem że tarcze i klocki muszą się docierać, ale czy to bicie z czasem się zniweluje? Niestety jak zakładałem tylne klocki to musiałem je troszkę zeszlifować bo nie zmieściły by się do zacisku (tłoczek był cofnięty na maxa, jednak nie było możliwości wsadzenia klocków do jarzma) Starałem się dość równo zeszlifować, jednak wiadomo ręcznie nie da się tego idealnie zrobić i teraz moje pytanie, czy to bicie może być spowodowane tym że ścierałem te klocki? I czy z czasem kiedy się to wyrówna, to to bicie ustąpi? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno. Prędzej tarcza źle przetoczona. Rozłożyłeś zacisk całkiem przy zakładaniu klocków? Obstawiam, że tylko rozciągnąłeć. Trzeba jeszcze odkręcić prowadnice i masz zacisk w 2 częściach.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, problem tarcz rozwiązany - były jeszcze raz do przetoczenia:) Także dzięki za pomoc:)

 

A panowie jeśli możecie to powiedzcie mi, albo pokażcie zdjęcie w którym miejscu pod maską znajduje się zawór EGR? chciałbym go wyczyścić bo Beata zaczęła troszkę kopcić ale za chiny nie wiem nawet jak on wygląda:) Pozdrawiam:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.