Skocz do zawartości

E34 M20B20 rurka emulsyjna do lpg zamiast miksera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam tych, którzy mnie nie znają, jestem tu dość nowym użytkownikiem, tak samo moje pierwsze bmw mam dopiero od roku :8)

Ale przejdźmy do sedna sprawy. Jako, że do tej pory siedziałem jedynie w opelku, to i też śmigałem po tamtejszych forach, poznałem kilka aut i zasobność mojej wiedzy się poszerzyła. Ale to też nie o tym.

Otóż na KTK swego czasu jeden user zaczął przeróbki customowe Gazu 2gen. Bajer w silniku C16SE wyglądał w ten sposób, że zaraz nad przepustnicą była umieszczona owa rurka emulsyjna i skrócony został przewód reduktor-rurka do minimum.

Tak samo gość potem zrobił w C20XE- umieścił rurkę zaraz przy puszcze SFI i też mało rurki Reduktor- rurka. Obydwa setupy były sterowane lekko dłubniętym stagiem 2l, choć autor pisał, że staga 50l nie trzeba przerabiać.

Ale do rzeczy- tego typu rozwiązanie, przy dobrej regulacji sprawiało, że taki C20XE jeździł o wiele lepiej niż na pb i o niebo lepiej aniżeli przy sekwie. Także C20XE na LPG legitymowało się mocą większą prawie o 20 koni niż na pb :shock:

I dla sceptyków napiszę, że nie jest to wyssane z palca i naprawdę robi robotę nie do wiary, zresztą podaje fotki i źródło:

C16SE:

http://images22.fotosik.pl/69/661480156897ddcdm.jpg

 

C20XE:

http://images31.fotosik.pl/325/14001f87ad5686f7.jpg

http://images26.fotosik.pl/252/79c4bbf1b7f3ca41.jpg

http://images30.fotosik.pl/252/2c9ca37c9ebe1518.jpg

 

a tutaj jest dokładny opis co i jak w przypadku opla- rejestracja wymagana:

http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=15049&highlight=staga+2-l

http://ktk.pl/forum/viewtopic.php?t=37844

 

 

I tak jako, że moja beemka w gazie 2 gen. jak na razie jeździ bez polotu i tytułem tego chciałbym zaszczepić ten pomysł w m20b20, aby go ożywić. A piszę tutaj aby wysłuchać Waszych porad, czy jest jakieś "ale" w temacie beemki. Silniki Opla lubią gaz, silniki bmw lubią go nieco mniej, także jeżeli to ma być daremny trud, to odpuszczę, ale jeżeli mam uzyskać efekt taki sam jak w C20XE to ja w to wchodzę!

 

Może ktoś z Was tutaj już na takie patenty wpadł?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestiach mechaniki jestem laikiem więc jeżeli piszę głupoty to poproszę o wyjaśnienie.

 

Jak samochód na instalacji mieszalnikowej może jeżdzić lepiej niż na sekwencji ? W mieszalnikowej do każdego cylindra wpada trochę inna mieszanka, w przypadku sekwencji wtrysk jest przed każdym cylindrem dlatego mniej traci się mocy i jest mniejsze spalanie. Jeżeli obecnie masz sześć cylindrów i wtrysk wielupunktowy benzyny to jak założysz gaz z wtryskiem na początku dolotu to nie ma to szans aby lepiej jeżdziło i mało paliło.

 

 

Edit: Nie dziw się że Twoja beemka nie ma polotu. Ciężkie jest to auto i ten silnik 2.0 jest trochę mały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sad_madman nie na tym polega przewaga sekwencji. Nawet powiem ci, że mieszanka zwykle jest bardziej symetryczna w przypadku instalacji mieszalnikowej, bo wtryskiwacze gazowe zawsze mają jakiś procent rozjazdu, ale ten procent i tak nie ma znaczenia.

Przewaga sekwencyjnej instalacji gazowej wynika głównie z dwóch rzeczy:

1. Brak czegokolwiek w kanałach dolotowych żadnego dławika, są tylko małe dziurki przy zaworach ssących przez które wtryskiwany jest gaz. Brak dławienia w dolocie to większe ciśnienie MAP w kolektorze ssącym przy WOT, a więc większa moc maksymalna silnika.

2. Zmienne AFR, zgodnie z zasadą działania ECU Pb, mieszanka jest wzbogacana z 14.7 do około 13 przy WOT (tzw. otwarta pętla regulacji mieszanki), a przy bogatszej mieszance moc silnika wzrasta, do poziomu mocy jaką rozwija na benzynie. W przypadku instalacji mieszalnikowej AFR jest zawsze 14.7 dlatego występuje dodatkowy spadek mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.