Skocz do zawartości

E46 316i - Zapalajaca sie kontrolka EML


skyy3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów.

 

Od trzech dni zapala sie kontrolka EML, tzn. w pierwszy dzień,po rozruchu silnika "ładnie" zgasła a przejechaniu ok 4-5km, zapaliła sie . :cry:

Przejechałem jeszcze ok 20km i na parkingu po wyłaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika znowu ładnie gaśnie a później zapala się. Z dnia na dzień ta odległość sie zmniejsza -dziś zapaliła się juz po dokładnie 2900 m.

Wczoraj miała miejsce sytuacja że od momentu uruchomienia silnika i przejechaniu 3-4 km zapaliła sie oprócz EML kontrolka silnika. :twisted: Podjechałem do serwisu a tam skasowano tylko błedy.Specjalista stwierdził że żeby byc pewnym co "padło" ta kontrolka musi sie palić na stałe ,a nie po wył/włączeniu silnika-gasnąć( :shock: ). Dodał że to nie przepływomierz czy przepustnica ale jeśli już to czujnik wałka rozrządu (czy cos takkiego,mogłem żle zrozumieć.. :o )

Aby dokładniej opisać sytuacje dodam że zapalanie kontrolki EML ma miejsce zarówno przy jeździe na benzynie i gazie. Raz przy przełaczaniu z benzyny

na gaz(podczas postoju) silnik zgasł.

Co do obrotów są równe (nie "falują"). Dwa razy zdarzyło sie że przy próbie ruszenia(normalnie ,nie gwałtownie) zeszły na ułamek sekundy i wróciły na

normalny poziom. Przy cofani(parkowaniu) podobnie - jakby silnik teraz potrzebował wyższych obrotów niż wcześniej (wtedy gdy EML nie świeciło)

Co do mocy to nie ma jakiejś wielkiej róznicy, moze silnik jest troche słabszy ale to naprawde niewielka róznica( podobno gdy swieci EML komputer włacza

tryb serwisowy,czy awaryjny nie wiem która nazwa poprawniejsza i wtedy daje sie odczuc spadek mocy. W moim przypadku jest to naprawdę niewielki spadek)

Czy Ktos z Forumowiczów miał może podobny problem lub wie co moze byc przyczyna zapalania sie kontrolki EML?

Z góry Dziekuje za Wasze odpowiedzi ,spostrzeżenia. :roll:

 

Dane tech auta:

E46 316i 85kW 1796ccm , N42 B18A , benzyna + LPI Vialle (G3)

12/2002rok ,sedan po lifcie

( Limousine Europa , Kierownica z lewej strony)

Kod produkcji: AY31 (nie wiem dlaczego tu,tzn w Holandii, w sklepie dobierają części do tego modelu, a w serwisie na komputerze(bodaj BOSH) wyszło

że to silnik N40 B18A kod produkcji - AY11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną zapalenia się kontrolki EML jest przeważnie błąd w sterowaniu przepustnicą. Powodów pewnie może być kilka - jak to zwykle bywa. Możesz mieć zepsuty sterownik przepustnicy ( w pedale gazu ), możesz mieć zabrudzoną przepustnicę, możesz mieć zepsuty czujnik położenia przepustnicy. Aby na kontrolkę EML miał wpływ czujnik położenia wałka rozrządu - mi nic o tym nie wiadomo ale nie mogę zaprzeczyć. Od padniętego przepływomierza EML się nie zapala.

Mi kiedyś się zapalała EML włącznie z CHECK oraz kontrolką DSC i hamulcem ( taka choinka :P )- co w moim przypadku było winą zabrudzenia przepustnicy a co za tym idzie utrudnionego jej otwierania. U mnie strasznie falowały wtedy obroty i silnik przechodził w tryb awaryjny. Te wszystkie systemy są ze sobą połączone gdyż np DSC steruje też położeniem przepustnicy.

 

U mnie rozwiązaniem było przeczyszczenie przepustnicy - błędów na kompie brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną zapalenia się kontrolki EML jest przeważnie błąd w sterowaniu przepustnicą. Powodów pewnie może być kilka - jak to zwykle bywa. Możesz mieć zepsuty sterownik przepustnicy ( w pedale gazu ), możesz mieć zabrudzoną przepustnicę, możesz mieć zepsuty czujnik położenia przepustnicy. Aby na kontrolkę EML miał wpływ czujnik położenia wałka rozrządu - mi nic o tym nie wiadomo ale nie mogę zaprzeczyć. Od padniętego przepływomierza EML się nie zapala.

Mi kiedyś się zapalała EML włącznie z CHECK oraz kontrolką DSC i hamulcem ( taka choinka :P )- co w moim przypadku było winą zabrudzenia przepustnicy a co za tym idzie utrudnionego jej otwierania. U mnie strasznie falowały wtedy obroty i silnik przechodził w tryb awaryjny. Te wszystkie systemy są ze sobą połączone gdyż np DSC steruje też położeniem przepustnicy.

 

U mnie rozwiązaniem było przeczyszczenie przepustnicy - błędów na kompie brak.

Wow -dużo tego...

Dziękuję za odp. To pozazrdościc koledze że tylko przeczyszczenie przepustnicy było potrzebne.

U mnie "falowania obrotów" brak ,

błedy to :

2854 CDKDVPLA - VVT-Sensor plausibility

2783 CDKLM - Hot film air mass meter

2865 CDKDVPMN - Power supply limit VVT-emergency

2867 CDKDVOVL - VVT system overload

 

Czy na podstawie tych w/w błędów można ustalić przyczyne palenia tej kontr.EML ?(lub choc zawęzic krąg mozliwości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalająca się kontrolka EML może mieć również powiązanie ze złym odczytem danych z sąd lambda.W moim przypadku wystarczyło zresetować DMA.Jak to zrobić jest dokładny opis na naszym forum.Polecam tą metodę - w moim przypadku wielokrotnie pomaga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapalająca się kontrolka EML może mieć również powiązanie ze złym odczytem danych z sąd lambda.W moim przypadku wystarczyło zresetować DMA.Jak to zrobić jest dokładny opis na naszym forum.Polecam tą metodę - w moim przypadku wielokrotnie pomaga.

Ok. poszukam na forum i zresetuje. Warto spróbować ,może cos pomoże..

W czwartek mam umówiony termin na sprawdzenie w salonie BMW.(odczytanie błedów , ustalenie przyczyny i kosztów).

Dam znać o wynikach. Myślę ze dostane wydruk z ich kompa,to zeskanuje i dam do wzglądu na Forum.

Na dzień dzisiejszy B.dziekuje za Wasze posty i pomoc.

Pozdrawiam Wszystkich ,życzę bezawaryjnej jazdy

 

ps. temat nie zamykam, więc jesli Ktos z Forumowiczów miał podobny przypadek,objawy (w/w) i uporał sie z usterką, B.proszę o dodawanie swoich uwag,opisów ,spostrzeżeń oraz sposobów naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek jest tylko nieco podobny, u mnie oprócz podobnych błędów silnik po zaświeceniu eml najczęściej kompletnie tracił moc, obroty były tylko jałowe, zero reakcji na pedał gazu. Trzeba było kilka razy zgasić i odpalić auto i problem znikał. U mnie oprócz takich błędów jak u Ciebie za którymś razem pokazało błąd 285E CDKDVFSG - VVT-Control unit internal failure.

Sytuacja powtarzała się kilka razy tylko na zimnym silniku, przy ujemnej temperaturze powietrza.

Wymieniłem sterownik valvetronika, usterka póki co się nie powtórzyła ale nie mam pewności czy została na 100% usunięta bo od czasu wymiany auto mi nie zmarzło za bardzo ;). Z pewnością po wymianie jest poprawa przyspieszania z niższych obrotów i lepsza reakcja na naciśnięcie pedału gazu, przedtem wszystko było jakby spowolnione i jakby silnik deko słabszy... no ale to takie moje odczucia, czy zgodnie z rzeczywistością trudno powiedzieć.

 

Co do kontrolki EML to oznacza ona problemy ze sterowaniem silnikiem, niekoniecznie z przepustnicą, tym bardziej że w silniku N42, N62, N46 i pewnie innych z valvetronikiem działa tylko jak silnik jest w trybie awaryjnym, podczas normalnej pracy jest otwarta cały czas.

 

Pozostałe błędy sond lambda czy przepływki wg. mnie są skutkiem a nie przyczyną problemów.

 

Dodatkowo w temacie viewtopic.php?f=69&t=209941 z moim problemem jeden z użytkowników napisał że objawy miał podobne i pomogła wymiana silnika valvetronika.

 

Ciekaw jestem co Ci powiedzą w ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to może być "słaba" już druga sonda lambda.Na przeglądzie wykazało,że silnik ma" za dużo paliwa" - po ruszeniu i zmianie biegu na drugi jest tak jakby "dziura" (1 lub 2 sekundy)- dalej ciągnie już ok.To samo wyszło na wykresie z hamowni.

Komputer widzi sondę lecz ta nie daje należytych wartości.Podczas sprawdzania na impie wychodzi błąd drugiej sondy - ale ona działa.

Po zmianie temp. zewnętrznej - zima - dość często zapala się EML.Silnik czasem wchodzi w tryb awaryjny a czasem przechodzi to samo po chwili jazdy lub po wyłączeniu silnika i powtórnym jego włączeniu.Błędów nie ma jeżeli jeżdżę na 100 oktanowym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem z EML + Check engine w silniku N46B20. Auto wchodziolo w tryb awaryjny i odcinalo moc. Skonczylo sie na wymianie serwomotoru od valvetronica. Koszt serwomotoru to okolo 800 zl...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie..

Teraz okazało się ża jest jeszcze jakis wyciek (patrząc od przodu silnika -po prawej stronie prawie wszystko troche poniżej połowy silnika -mokre)

W ten piątek jadę do "zaprzyjaźninego warsztatu " naprawic ten wyciek , reszte - Service BMW.

Byłem w servisie BMW na konputerze i pomimo wykazanych błedów stwierdzili ze nie mogą jednoznacznie odpowiedzieć.

Muszą "zajrzeć do środka" - koszt godziny 120 eur ,specjalista stwierdził ze potrzebne minimum 2h.

Termin mam na 26.04 wieć raczej od razu powiem im aby naprawiali bo bo co podwójnie płacic (za rozbieranie i skladanie)

Orientacyjnie - lepiej nie podawać - dam znać jak będę znał koszty i co dokładnie się stało

Pozdrawiam skyy3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem z EML + Check engine w silniku N46B20. Auto wchodziolo w tryb awaryjny i odcinalo moc. Skonczylo sie na wymianie serwomotoru od valvetronica. Koszt serwomotoru to okolo 800 zl...

 

pozdrawiam

Właśnie to usłyszałem jak "naciskałem" wręcz na jakąkolwiek odpowiedź co do usterki i stwierdzenia co mogło się popsuć .

Ale oczywiście spec. dodał zaraz że to nic pewnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Dostałem secyfikację naprawy , wiec :

-Motor(VVT) ,

-14szt. silowników(popychaczy) z systemu VVT ,

-1szt. czujnik wałka rozrządu

-1szt. czujnik położenia wału korbowego,

-1szt. uszczelka pokrywy zaworów ,

-1szt. Vacumpomp

-4szt.świece zapłonowe

Komplet - wtyczki i okablowanie przepływomierza (było jakieś zwarcie)

 

cześci 885 eur netto+ robocizna 733 eur netto -

1950 eur brutto

Jak więc widać powodem było kilka rzeczy(aż kilka!!!).

To dlatego auto miało takie samo zużycie benzyny (gazu) w mieści i na trasie.Jeżdziłem dłuższy czas (ładne parę tysięcy km.)w trybie awaryjnym .do momentu

aż zapaliła sie "na stałe" kontrolka EML. Aż nie chcę myśleć w jakim stanie jest katalizator i dwie sondy Lambda . Czas pokaże...

http://img689.imageshack.us/img689/9581/10589472.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/5629/30626365.jpg

http://img854.imageshack.us/img854/8815/45439321.jpg

 

Coż powiedziec - tak to bywa nie wiem czy w Polsce w Serwisie byłoby taniej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich forumowiczów

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e46 316i 2002r.

Niestety mam z nim problem, zawsze rano gdy pierwszy raz uruchamiam silnik, becia nie chce złapać obrotów, gaśnie, ogólnie chodzi jak czołg... muszę odpalać ją ze 3-4 razy i dodawać powoli gazu żeby złapała obroty. Przy tych wariacjach z obrotami wyświetlają mi się również kontrolki EML i Check engine. Kiedy auto złapie normalne obroty owe kontrolki gasną. Zauważyłem również że w czasie jazdy gdy silnik nie jest jeszcze rozgrzany auto jest słabe, lubi szarpać (w momencie szarpania migają ww. kontrolki synchronicznie do szarpnięć silnika) jak i czasami przy zejściu z obrotów zaczyna falować obrotami jak i czasami gaśnie. Problem znika całkowicie po rozgrzaniu się silnika czyli po przejechaniu 15-20km. Początkowo myślałem że to problem z gazem ale również dzieje się tak na benzynie. Może mi ktoś wytłumaczyć w czym może tkwić problem? Przeszukałem forum w miarę możliwości ale nie znalazłem u nikogo podobnego problemu, ogólnie jestem zielony w tych sprawach tak że prosił bym o pomoc. Pozdrawiam wszystkich !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.