Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Trochę dodam od siebie w tym temacie. Jestem tu dość nowy na tym forum, ale trochę się naczytałem i powiem, że auto i może będzie gotowe w 3 godziny, ale lepiej, żeby po wymianie uszczelki pokrywy zaworów, auto stało np. dobę. Jeśli komuś bardzo zależy na dobrze wykonanej robocie, to trzeba pozwolić, żeby silikon czy też pasta stosowana do wspomagania uszczelnienia "dobrze związał/a".

Może komuś się przyda link. Ja serwomotor valvetronic zamówiłem stąd http://www.ebay.pl/itm/VDO-A2C59515104-Originalware-/251526743601 (czekam na paczkę - jak dojdzie to dam znać czy to właściwy produkt bo cena jest mega przyzwoita)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItam,

 

 

kolega szuka po świecie a ma pod nosem i to za lepsze pieniądze :)

 

http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=11377548387

 

po zalogowaniu się jeszcze dodatkowa zniżka wpadnie.

 

PS: Oczywiście to jest SIEMENS VDO który robi to dla BMW, więc produkt jest identyczny z oryginałem. Nr oryginału 11377548387

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie tak pod nosem. +/-10 euro nie robi dla mnie różnicy (u mnie w BMW zawołali 299 euro). Dobrze, że wspomniałeś o VDO Siemens, które jest identyczne z oryginałem BMW (nie każdy o tym wie). Ja tego nie wiedziałem, dopóki nie przeczytałem "miliona stron" różnych forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Jak się robi asaptacje silniczka valvetronica?

 

Podbijam pytanie. Jak to się robi tzn czym ? Dodatkowe: ile to kosztuje, jeżeli silnik Valvetronica jest wymieniony na nowy Siemensa. Czy możliwe jest by nowy silnik Siemensa nie mógł być zaadoptowany do danego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie mam do WAS pytanie co sądzicie o tych błędach które moja impa odczytała. Dodatkowo wyskoczyła mi kontrolka silnika taka jak na zdjęciach:

1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8594f2ae419a6dfb.html -- ten błąd już mam z rok.

2 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ceb4a5d1e63e3f46.html

3 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f6678924bf340eb.html

4 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8ead4d4f99622a8.html

Podejrzewam ten silniczek http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/106156/ , co KOLEDZY sądzicie o moich przypuszczeniach ? kupować w ciemno i jechać na wymianę czy macie inne sugestie , kurde jak to--- to ---to mogłem odrazu wymienić przy uszczelniaczach :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy wykasowałem ale znowu powróciły a na dodatek samochód jeździ w trybie awaryjnym redukcja mocy, ograniczenie chyba do 40 km/h . Jestem pewny, że teraz już będę jeździł zgodnie z przepisami :mrgreen: jutro jadę do mechanika zobaczymy czy to ten silniczek :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy wykasowałem ale znowu powróciły a na dodatek samochód jeździ w trybie awaryjnym redukcja mocy, ograniczenie chyba do 40 km/h . Jestem pewny, że teraz już będę jeździł zgodnie z przepisami :mrgreen: jutro jadę do mechanika zobaczymy czy to ten silniczek :mad2:

Jeśli jeszcze nie wymieniłeś vvt to bardzo długo Ci wytrzymal. Średnia żywotność to ok 160 tyś km. Ja swój wymieniłem jakieś 4tys km temu. Miałem co prawda inne błędy, stąd jestem lekko zmieszany czy u Ciebie jest to samo. Co prawda objawy miałem takie same. Sprawdź jeszcze czujnik wałka mimośrodowego.

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek już wymieniłem na nowy i w tedy był inny błąd 2A59 jak dobrze pamiętam , teraz mam prawie 200 tyś już na budziku to może właśnie będzie ten silniczek
. Właśnie wszędzie w tych błędach występuje to VVT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem jedynie 2a67, z tego co pamietam. Ja nie mówię o wymianie wałka, tylko o czujniku tego wałka, który wyrzuca podobne błędy. Ale najlepiej, tak jak kris pisał, odepnij wtyczkę od vvt i zobacz czy nie wyrzuci innych błędów, żebyś vvt nie wymieniał niepotrzebnie, bo jednak koszt nutę jest mały. Jeśli już to ten motor, to pamiętaj żeby przeprowadzić adaptację przed wyjaśnieniem błędów.
Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem jedynie 2a67, z tego co pamietam. Ja nie mówię o wymianie wałka, tylko o czujniku tego wałka, który wyrzuca podobne błędy. Ale najlepiej, tak jak kris pisał, odepnij wtyczkę od vvt i zobacz czy nie wyrzuci innych błędów, żebyś vvt nie wymieniał niepotrzebnie, bo jednak koszt nutę jest mały. Jeśli już to ten motor, to pamiętaj żeby przeprowadzić adaptację przed wyjaśnieniem błędów.

Kurde nikt o tym czujniku nie pisał hmm i rzeczywiście inne błędy wychodzą, może akurat to czujnik . Ale zrobię tak jak mówisz powiem mechanikowi niech sprawdzi czujnik i wszystko będzie wiadomo. Bo z tego co widzę błąd 2a67 jest od tego silniczka a u mnie tego nie ma ... może to czujnik

czy o tym mówimy https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/12147518628

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, o nim. Może być jeszcze opcja, że jak miałeś wyciek oleju to dostał Ci się on do tego czujnika, także dobrze to oczyścić i przejechać sprężonym powietrzem, tak aby było sucho. Zacznij od najtańszych rozwiązań. Jeśli to nie pomoże, to odłącz motor vvt i zobacz czy nie wyrzuci nowych błędów. Później możesz odłączyć czujnik i sprawdzić to samo. Do obu dostęp masz po zdjęciu plastikowej pokrywy z logo bmw ☺
Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że po wymianie uszczelniaczy bo ściągali głowice do planowania może coś tam się dostało i materiał się zmęczył. Tylko te numery błędów mnie zastanawiają bo wielu kolegów pisało że błąd 2A67 CDKDVEST WT to prawdopodobnie chodzi o silnik valvetronica hmm u mnie brak takiego błędu. Tylko 2a69 i 2a6B oraz ten co zawsze miałem 2a70 jutro będę coś więcej wiedział jak podjadę do mechanika. Dziwne że nikt na forum nie miał takich BYKÓW hmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno mi na mysl przyszlo - skoro grzebales ostatnio przy uszczelniaczach, moze usunela sie adaptacja motoru vvt - bedzie to najprostsza operacja - jesli masz dostep do dis - sam ja przeprowadzisz. Trwa ona z 5 min. Radzilbym zrobic najpierw to, usunac bledy i jesli to nie pomoze, to wtedy zacznij odlaczac (vvt, czujnik) i sprawdzac czy inne bledy sie pojawiaja.
Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno mi na mysl przyszlo - skoro grzebales ostatnio przy uszczelniaczach, moze usunela sie adaptacja motoru vvt - bedzie to najprostsza operacja - jesli masz dostep do dis - sam ja przeprowadzisz. Trwa ona z 5 min. Radzilbym zrobic najpierw to, usunac bledy i jesli to nie pomoze, to wtedy zacznij odlaczac (vvt, czujnik) i sprawdzac czy inne bledy sie pojawiaja.

Tylko ,że ja już po wymianie uszczelniaczy przejechałem ok 2 miesiące i teraz dopiero to wyszło hmmm mam tylko INpę przejechałem ok 1000km i wszystko ładnie pięknie chodziło do czasu wywalenia tych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno mi na mysl przyszlo - skoro grzebales ostatnio przy uszczelniaczach, moze usunela sie adaptacja motoru vvt - bedzie to najprostsza operacja - jesli masz dostep do dis - sam ja przeprowadzisz. Trwa ona z 5 min. Radzilbym zrobic najpierw to, usunac bledy i jesli to nie pomoze, to wtedy zacznij odlaczac (vvt, czujnik) i sprawdzac czy inne bledy sie pojawiaja.

Tylko ,że ja już po wymianie uszczelniaczy przejechałem ok 2 miesiące i teraz dopiero to wyszło hmmm mam tylko INpę przejechałem ok 1000km i wszystko ładnie pięknie chodziło do czasu wywalenia tych błędów

No ok. Sprawdź te rzeczy o których pisałem. Licz się z tym, że jeśli nie wymieniłeś motoru vvt do tej pory, to prędzej czy później będziesz musiał to zrobić. Przy okazji jego uszczelkę i uszczelkę pokrywy zaworów silnika, no i na koniec adaptację jego. Sprawdź pozostałe rzeczy, bo w sumie valvetronic jest najdroższy z tego grona, więc najlepiej wykluczyć inne rzeczy przed wymiana.

 

Powodzenia!

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek został wymieniony błąd 2a70 znikną i już nie powraca. Adaptacja została zrobiona ale musi być "Ale,, dwa kolejne błędy zostały 2a69 i 2a6B i na dodatek wywala ten silnik na kokpicie . Mechanik walczy dalej z tym (chyba) sprawdza te czujniki i nic nie wiadomo co i jak :mad2: a było tak blisko .... Chyba przestane oglądać program TVN Turbo " Będzie Pan Zadowolony,, :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z ostatniej chwili okazało się ,że winny jest czujnik mechanik wymienił na nowy Febi i przez chwile jazdy było wszystko dobrze ale znowu wywaliło to samo. Prawdopodobnie musi być ori czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To są czujniki wałków rozrządu i błędy od nich to masz 2A98 i 2A99 zależnie który czy ssący czy wydechowy. Te błędy które podałeś 2A69, 2A6B, 2A70 wszystkie dotyczą serwomotoru valvetronica. Czujniki wałków, jeżeli chcesz wymieniać kup VDO Continental to samo co ori a cena połowę niższa
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.