Skocz do zawartości

BMW E46 320D 136km wymiana podpory wału...podpowiedzi


vxxdawidekxxv

Rekomendowane odpowiedzi

podstawa to wał składa się z paru części, jest fabrycznie wyważony i trzeba go połączyć tak samo więc pozaznaczaj sobie przed robotą. Dotyczy to też połączenia wału z dyfrem, ja z własnej fanaberii zaznaczałem też względem skrzyni biegów. W jednym miejscu wał się rozsuwa na takiej bardzo dużej nakrętce, uważaj żeby ci nie rozpadł się tam. Wału od dyfra nie odkręcaj najlepiej w ogule bo nic ci to nie da i tak musisz go rozkręcić na krzyżaku odłączając ostatnia część walu. Od środka jest śruba. Uważaj żeby nie zginać go na siłę w krzyżakach. Np część wału na aucie a część sobie zwisa swobodnie i wał się wygina pod własnym ciężarem i napręża bardzo mocno krzyżak. Pod tylna podporą są podkładki, muszą tam zostać. Najlepiej go zdejmować w dwie osoby. Żadnego naparzania młotami po wale anie nowych łożyskach też nie polecam. Żeby podpory łatwiej wsunąć/zsunąć posmaruj jakimś olejem/smarem. Nie kupuj podpór meyle ani żadnego taniego badziewia bo będzie płacz potem. Ori albo febi. Chyba tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOZIOL witaj otóz objawem jest gumowy stuk przy kazdej zmianie biegow i przy dodawaniu gazu lub szybkim puszczeniu pedalu gazu, zastanawialo mnie co to jest wiec wjechalem na kanal lampka i szukam pod aluminiawą osloną ryry wydechowej znalazlem dwie podpory waly z czego jedna jest wybita co widac jest to ta blizej dyfra bo z tego co sie dowiedzialem to ona najbardziej cierpi...jak wymienie to sie odezwe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
A na pewno dobrze wał złożyłeś do kupy? Czy przed rozkręceniem zaznaczyłeś gdzie i jak mają się potem spotkać obie części wału? Jeżeli tego nie zrobiłeś to spróbuj go złożyć inaczej. Jeżeli to nie pomoże to musisz wał dać do wyważenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak mi się w tej chwili też wydaje. Przed wymianą podpory i krzyżaka czuć było to "gumowe" stukanie ale tylko przy mocniejszym przyspieszaniu. Przy zwykłej jeździe był spokój. Teraz po wymianie podpory przy przyspieszaniu jest ok, ale pojawiły się te delikatne wibracje powyżej 80km/h. Rozumiem, że jeśli wał został obrócony przed złożeniem, teraz należało by rozpiąć go, obrócić o jeden wpust i sprawdzić i tak do skutku. Albo po prostu wyważyć. Edytowane przez kruszwik2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.