Skocz do zawartości

e60 wymiana kolumny kierownizej na elektryczną


grisza1986

Rekomendowane odpowiedzi

Brawo,co prawda myślałem,że miałeś to już wcześniej zrobione.wiem że masz automata,ale może wiesz czy do manuala po lifcie pasuje każda kolumna z blokadą,czy musi być poliftowa?czy ma znaczenie czy była na kluczyk czy na przycisk?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Części to ja mam od dawna ale brak czasu :mrgreen:

Wszystkie blokady i kolumny te same względem realoem

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię temat włożyłem fotele komfort i jest mały nie dosyt... Mam możliwość kupienia kolumny elektrycznej co najważniejsze za 100zl pod zwykła stacyjke na kluczyk i dość blisko. Pytanie co potrzebuje jeszcze napewno przycisk i moduł. Jak ten moduł się nazywa auto przed lift. Z tego co czytałem wszystkie kable ciągnę z pdc. Kolega ktm na poprzedniej stronie nic na temat modułu nie pisze... Wszystkie przewody ciągnie z modułu szm.


Widzę że kolumny sprzedają ze stacyjka na kluczyk rozumie że swoją przekładam??

https://allegro.pl/oferta/elektryczna-kolumna-kierownicza-bmw-e60-e61-7377176539?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, w przedlifcie jest prościej

Wtyczki i kable

No i przycisk do kierownicy


Screenshot_20200620_194013.jpg

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/e60-520d-lim/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering/steering-column-adjustment/vGGIkS2


Nie wiem tylko jaka jest różnica w automacie i manuału bo obie mają blokady kierownicy


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NC71-EUR-07-2005-E60-BMW-530d&diagId=32_1435


Może wejście pod nr. 8 jest inne?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie które moduły trzeba zakodowac w przedlifcie aby kierownica zaczęła działać.


Zakodowalem szm I szl, trzeba robić coś jeszcze bo kierownica dalej nie drgnie. Kable sprawdzone i wszystko jest zgodnie.


Dodam, że z modułu szm nie wychodzi napięcie podczas sterowania kierownica. Próba wysterowania w ISTA też nic nie daje.


Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A fotele z pamięcią masz?

Jak nie musisz zmienić wipi, pewnie będzie Lenksäule z manual na Elektrisch


Rozumiem że chodzi o przedlift

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A dobrze wszystko podłączyłeś?

Zobacz czy nie ma czasem różnych modułów SZL


Zakoduj jeszcze KGM może wtedy ruszy

Fotele dodane do fa?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystko jest zgodnie ze schematem. Spróbuje jeszcze jutro pokodować.


Fotele dodane do fa. Sam przekladalem fotele ale wszystko działa razem z pamięcią.


Zastanawia mnie czy jeszcze jakieś kable mają być we wtyczce x14058 modułu szm bo według schematu jest tylko sterowanie do kolumny kierownicy. Może coś pominalem?


Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szm do kolumny łącznie 8 kabli, kolumnę kupilem z wtyczkami I tylko dolutowalem kable. Do szm wtyczkę znalazłem na aledrogo.


Błędu kolumny nie ma.

Prosiłbym jeszcze o instrukcję co dokładnie I w którym module zakodowac.


Jak się nie mylę to manual ma elektryczna blokadę. Sprawdź lepiej na realoem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to myślę że masz odpięta wtyczkę od napędu kolumny lub jest uszkodzona, sprawdzałeś ja na krótko?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś zakładać kolumnę el. do manualnej skrzyni bo nigdzie nie mogę znalesc kolumny do manuala. Ogólnie w którym miejscu na kolumnie jest nr części bo sprzedawcy nie potrafią znalesc.... Bo te numery na naklejkach nie wiele mówią realoem ich nie rozpoznaje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zabrałem się za przekładkę kolumny, zrobiłem sobie wiązkę wg. schematów w ISTA, przygotowałem sobie wszystkie potrzebne rzeczy potrzebne do swapu I wczoraj stwierdziłem że działam z tematem bo powinno pójść gładko. Niby szło, wszystko ogarnięte i kolumna nie działa, już wcześniej miałem przebłysk dlaczego z SZM idą grube przewody zasilające do kolumny, a do SZM nie widać nigdzie przewodów które miały by ją zasilić ale wszystko wg. schematu ogarnięte i powinno banglać, przekodowałem SZM ale skutku brak.

Nagle mnie oświeciło że jedyne co może być nie tak to to co już wcześniej mi zaswitało, otworzyłem sobie schematy i wszystkie połączenia do centralnego modułu (SZM) i stało się dokładnie to co myślałem, trzeba jeszcze grubą masę i gruby plus pociągnąć. Na dzień dzisiejszy mam uziemione auto bo jakieś paproki wsunęły ją przy demontażu do końca i nie ma opcji na wkręcenie tylnych śrub :mad2:

asdasdaw.jpg

dvcxs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Panel potrzebujesz, przycisk i odpowiednią kolumna. W przedlifcie była chyba zawsze z blokada ale to możesz zweryfikować na realoem.

 

Jeśli potrzebujesz schematy to pisz na PW 

 

 

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.