Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

naszla mnie ochota na wymiane filtra paliwa w aucie.

zakupilem, otworzylem maske i to by bylo na tyle bo nie ma zadnej sruby trzymajacej filtr;) mam przez to rozumiec ze filtr odkreca/dokreca sie "lapka" ktorej uzywa sie normalnie do odkrecania np. filtra oleju?

nie chcialbym zniszczyc starego filtra bo moze sie zdarzyc ze sprzedawca dal mi nie ten typ :roll2: mialem duzo aut ale bmw jakos sie boje :8)

a swoja droga: wymiana filtru czy filtra?;)

Opublikowano
Witam!Nie wiem czy moge Ci udzielac jakichkolwiek odpowiedzi,bo mam 324TD :mrgreen: ale filtr wymienialem to Ci powiem ze odkreca sie jak filtr olejowy nie ma zadnych srub,ta na dole sluzy tylko do spuszczania syfu!Swojego nie moglem odkrecic to uzylem tego lancuszka,ale on pokaleczyl stary filtr,nowy dokrecilem recznie i jest ok.Uwazaj tylko przy odkrecaniu nie urwij tych przewodow do grzalki(jesli ją masz),bo ona czasem obraca sie razem z filtrem!A swoja droga jak Ci sie spisuje ten silnik rano jak palisz to bardzo kopci i faluje na obrotach ,jakie masz osiagi i spalanie?
Opublikowano

Wydaje mi sie ze jak najbardziej mozesz:)

Przewody na dole to chyba czujnik wody w filtrze(przynajmniej tak mi sie wydaje). Wlasnie przez poranne palenie chcialem go wymienic, bo ostatnio wymieniany byl chyba bardzo dawno temu. U mnie jest tak ze jak nie odpali za pierwszym strzalem to musze go pilowac dobre 30 sekund zeby zaskoczyl. Prawdopodobnie w nocy paliwo cofa sie z przewodow. W ciagu dnia pali na dotyk.

Co do osiagow to wczesnie jezdzilem MB W124 200D wiec pozostawiam bez komentarza. Nawet po 2ch miesiacach BMW to dla mnie rakieta:) Zero problemow z wyprzedzaniem na trasie,a to jest dla mnie najwazniejsze.

Nigdy nie kopci(nawet na zimno) ,a obroty nie faluja. Po odpaleniu rano po ok. 5-10 sekundach silnik chodzi juz w miare rowno.

Glowica i turbina sa po regeneracji i jeszcze na gwarancji. Spalanie rzedu 9 -11l/100km. Jezdze raczej spokojnie(2-2,5k obr/min) ale czesto sie nim zbieram zeby dobujac go do 60-80. Troche niepojacym jest fakt ze bierze mi olej:/ (ale jak juz mowilem z tylu tego nie widac) ale regularnie sprawdzam i robie dolewki:) To chyba tyle:) pzdr

Opublikowano

Filtr odkreca sie tak jak filtr oleju.

Przewod na dole to jest faktycznie czujnik wody. Mi 524TD pali okolo 7-9 literkow (praktycznie jazda w miescie).

Jezeli sie cofa paliwko do zbiornika to zalecam montaz zaworu zwrotnego, jest to niewielki koszt a super reultaty.

Jezeli chodzi o spalanie oleju to zalezy ile ci bierze. Autka z turbina maja to do siebie ze lubia polknac nieco oleju. Ja dolewam 1 -1,5 litra miedzy wymianami.

Opublikowano

powalczylem dzisiaj z nim troche. po dlugiej walce udalo sie przebijajac go srubokretem i uzywajac przedluzki;) a co do dolewek to ok litra na 1,5-2k:( niestety ale poprzedni wlasciciel najwidoczniej wymyl silnik czyms bardzo inwazyjnym i po ok 2 tyg jazdy nagle zaczelo cieknac ze wszystkich uszczelek w aucie:/

wie ktos moze jakiego plynu do ukladu wspomagania kierownicy uzyc do dolewki?

i z tego co wiem sprzeglo jest hydrauliczne-gdzie jest plyn:) korzysta z tego do wspomagania czy tez moze jest bezosblugowe?

Opublikowano
Co do plynu w ukladzie wspomagania to wydaje mi sie ze te plyny mozna mieszac,ja dolalem czerwonego mobila i jest ok!Natomiast sprzeglo nie jest zasilene tymze plynem sprzeglo hydrauliczne zasilane jest plynem z ukladu hamulcowego,jesli tam masz stan ok to nie musisz sie martwic,chyba ze cos niepokojacego dzieje sie z Twoim sprzeglem!Cieknace uszczelki to bolaczka prawie kazdego diesla u mnie tez sie poci w niektorych miejscach ale nie jest to az tak dokuczliwe ja to traktuje jako konserwacja podwozia :mrgreen: ,ale bez przesady kaluzy na kostce nie zostawiam!U siebie dolewam ok 1l oleju "od wymiany do wymiany" co wydaje mi sie ok jezdze dosc agresywnie :twisted2:,chce was jeszcze zapytac tak poza tematem cisneliscie swoje bryczki do spodu,ja swoja testowalem i wyciagam 170km/h to jest w normie czy nie?
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

witam.jestem nowy na forum od niedawna posiadam 524td i jest to moje pierwsze bmw i w dodatku pierwszy diesel.chcialem pozmieniac podstawowe rzeczy i wlasnie napotkalem na pierwszy problem zwiazany wlasnie z tym tematem.otoz wlasnie grzalka obraca mi sie razem z filtrem i tu mam pytanko,czy macie jakes patenty na przytrzymanie jej?bo ma dosc nieregularne ksztalty i w dodatku jest z plastiku i tak sobie mysle ze trzymanie jej np morsem nie wrozy nic dobrego,pozatym jesli sie kawalek (1/4 obrotu prawie) przekrecila wraz z filtrem i przekrecilem ja na swoje miejsce to czy aby nic nie posulem?

 

i jeszcze jedna sprawa gdzie proponujecie zalozyc zawor zwrotny?poprzedni wlasciciel zalozyl zaraz kolo pompy,i tak sobie mysle ze do zbiornika jeszcze daleko,i czy nie lepiej byloby zalozyc zaworek wlasnie w tamtych okolicach?

 

z gory dziekuje za cenne podpowiedzi i pozdrawiam

Opublikowano

York524 niestety ale musisz go jakos przytrzymac - ja trzymalem grzalke reka ale to jest dosc trudne zadanie.

To, ze sie obrucila o 1/4 obrotu to nic specjalnego jej sie nie stalo.

Zawor zwrotny najlepiej jest umiescic kolo pompy wtryskowej tak aby pompa miala paliwo na rozruch - reszte sobie zaciagnie

Opublikowano
heh dzieki juz sobie poradzilem ale w grunci zeczy bez rewelacji bo kupilem nie ten filtr.ten co jest ma duzy otwor z gwintem na czujnik wody a ten co kupilem ma maly otwor,pozatym obecny filtr nie wyglada na zuzyty i tak sie zastanawiam czy jednak zakladac nowy czy leszcze polata na tym co jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.