Skocz do zawartości

[e39] błąd poduszki pasażera - będzie działać kierowcy?


MooNTER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam w poduszkach następujące błędy (kupiłem auto z takimi błędami):

- Ignition Circuit ZK11 -> airbag passenger stage 2 (resistor too large)

- Ignition Circuit ZK3 -> airbag passenger (resistor too small)

Ignition Circuit ZK2 -> belt tensioner passenger (resistor too large)

 

Teraz pytanie: rozumiem że problemem jest przednia poduszka pasażera oraz napinacz pasów pasażera (jeszcze wtyczek nie sprawdzałem ale gotów jestem wymienić poduszkę i napinacz). Czy jeżeli świeci mi się kontrolka poduszek, to ogólnie cały układ się wyłącza, czy nie będą działać tylko te elementy - czyli pasażer nie będzie chroniony?

Inaczej mówiąc czy bezpieczniej jest zaślepić te elementy tymczasowo rezystorami czy nie ma różnicy - poduszka kierowcy i tak zadziała (teraz jeżdżę sam więc mogę się wstrzymać z wymianą aż będzie cieplej i posprawdzam czy to nie od strony kostek)

No i jeszcze jedno - resistor too small - czyli jakby zwarcie, too large - przerwa lub duża rezystancja w obwodzie? Które złącza najlepiej posprawdzać i jakie powinny być tam wartości?

Pacjent to e39 touring 530d '99 i ma też poduszki boczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swieci sie konrtolka poduszki na desce to zadna nie wystrzeli. Napinacz pasa trzeba wymienic, co do poduszek, to zanim znaczniesz montowac rezystorki, to sprawdz czy sa na miejscu ;)

 

no sprawdzić to warto by było czy są wszystkie poduszki, bo może pozostałe się nie wyświetlają bo są rezystorami... :/ Jeśli jednak zobaczę że poduszka jest, to da się ją jakoś pomierzyć czy jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak swieci sie konrtolka poduszki na desce to zadna nie wystrzeli. Napinacz pasa trzeba wymienic, co do poduszek, to zanim znaczniesz montowac rezystorki, to sprawdz czy sa na miejscu ;)

 

 

Niekoniecznie. Ktoś już opisywał że miał błąd którejś poduszki powietrznej i przy dzwonie otwarły mu się wszystkie poduchy mimo że sam jechał. Kto to pisał to niestety nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ja słyszałem wersję, że przy wlutowanym oporniku powinny wystrzelić wszystkie poduszki,dlatego że oszukujemy tym zabiegiem kompa,który cały czas "widzi" pasażera na fotelu mimo jego braku. Ot taki bajer w razie W że lepiej niech strzelą wszystkie bez potrzeby, niż miała by Się nie otworzyć jeśli jedzie pasażer
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.