Skocz do zawartości

E60 530i przepływomierz jak zdjagnozowac


ice331

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów nie bardzo wiedziałem gdzie mam umieścic ten wątek i wrzuciłem go własnie do tego działu ,,,, a mianowicie czy istnieje możliwość sprawdzenia przepływomierza na stole ( mam zamiar kupić uzywany przepływomierz i chciał bym go od razu sprawdzić na giełdzie ) jeśli tak to w jaki sposób Pozdrawiam i czekam za odpowiedzią
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie ma szans na sprawdzenie tego na "stole", a tymbardziej na giełdzie. Bo jak chciałbyś sprawdzić czy przepływomierz poprawnie mierzy mase powietrza? musiałbyś mieć wzorcowe żródło, lub drugi miernik. Nie wspomnę już o podłączeniu tego przepływomierza, on ma wyjscie cyfrowe. Nawet sprawdzenie na samochodzie, często nie daje na pierwszy rzut oka jednoznacznych wyników, czy sprawny czy nie.

A dlaczego chcesz wymieniać przepływomierz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mianowicie mam problem nieraz przy odpalaniu autka przebiera przez chwile na obrotach a jak dodam gazu to gaśnie , dzieje sie to chwilę i potem jest wszystko ok, dodam ze komputer nie pokazuje żadnego błędu, wymieniłem świece i cewki ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie wartości podaje przeplywomierz w momencie tego dlawienia. Sprawdź tez jak samochód zachowuje sie bez przeplywomierza

 

to dławienie wystepuje tylko chwile i nie zawsze. ze nie mam możliwości sprawdzenia trwa to max 10sekund , ale dzis podczas jazdy zacza sie dławić i pokazał sie żółty silniczek więc jadę na kompa i powinno być wszystko jasne , dam znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz , ale w serwisie przy zamawianiu części usłyszałem ze ten model nie ma przepływomierza tylko ma czujnik zasysania temperatury ( przepływka cena od 1150zł i występuje w silniku N52n ,a czujnik zasysania powietrza 53zł nowy w ASO a na allegro używki po 450zł wyglądem przypomina przepływkę )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z kim tam rozmawiałeś, ale chyba nie wie o czym mówi.

 

Pozycja 3

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NL51&mospid=48467&btnr=13_1029&hg=13&fg=20

 

Jak pisałem wcześniej to przepływomierz i czujnik temperatury w jednym, to czarne "coś" to termistor,

 

http://sphotos.xx.fbcdn.net/hphotos-snc6/148906_10100763801093514_23324851_51718926_1009875148_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja nie mam przepływomierza tylko mam czujnik temperatury powietrza zasysanego całkowicie inaczej on wygląda od wewnątrz nr częśći 13627547822 ,,,,,

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NF71&mospid=48503&btnr=13_1029&hg=13&fg=20&lang=pl

 

nr na REALU 3

 

a to aukcja ze zdjęciem na allegro

 

http://moto.allegro.pl/bmw-5-v-przeplywomierz-2-5-3-0-e60-7-547-822-01-i2397236894.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja nie mam przepływomierza tylko mam czujnik temperatury powietrza zasysanego całkowicie inaczej on wygląda od wewnątrz nr częśći 13627547822 ,,,,,

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NF71&mospid=48503&btnr=13_1029&hg=13&fg=20&lang=pl

 

nr na REALU 3

 

a to aukcja ze zdjęciem na allegro

 

http://moto.allegro.pl/bmw-5-v-przeplywomierz-2-5-3-0-e60-7-547-822-01-i2397236894.html

 

No faktycznie przepływomierz to to nie jest. Ciekawe, czyli twoj samochód ma jedną z opcji:

 

Wersja krajowa Japonia

lub

Wersja na benzynę ołowiową

lub

Silnik niskoprężny

 

Rozkodowywałeś VIN ?

 

Ja mając standardową wersję mam przepływomierz w silniku N52. Zresztą każdy którego widziałem miał, jest na nich charakterystyczny napis SIEMENS

Ale jeśli chcesz w takim razie sprawdzić czujnik temperatury który tam jest to powinien miec taka charatkerystykę:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/WET0706SO-1214TAN.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak rozkodowałem vin

 

 

Kod typu NF71

Typ 530XI (EUR)

Typoszereg E E60 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N52

Pojemność skokowa 3.00

Moc 190

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW)

Data prod. 2006-04-06

 

 

Autko od nowości w rodzinie!!!

 

 

czujnik zamówiłem już w ASO ! koszt 52zł mam nadzieje ze czujnik rozwiąrze mój poblem !!!!

 

Podziękowanie z zainteresownie tematem dla cdxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Forumowicze potrzebuje pomocy w sprawdzeniu przepływomierza w Warszawie. Kogoś z podobnym motorem, 5 minut zabawy, podjade :) . Kupilem używkę na allegro, ale po podlaczeniu mam to samo co ze starym.

Auto po odpaleniu zaraz gaśnie. Przy podłączeniu na chodzacym motorze obroty skaczą, przydusza się.

A "dobre" warsztaty mają terminy już na po świętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary rezystancji pomiędzy pinami, proszę o opinie

 

Patrząc na to zdjęcie pierwszy pin jest z prawej a piaty z lewej.

 

http://piksele.pl/pliki/BMW/20130321_175813.jpg

 

Pierwszy stary przepływomierz:

1 - ∞ - 2 - 372kΩ - 3 - 214kΩ - 4 - 2,06kΩ - 5

Używka z allegro:

1 - ∞ - 2 - 347kΩ - 3 - 200kΩ - 4 - 2,07kΩ - 5

 

Miedzy 4 a 5 pinem mamy temperature, rezystancja widocznie spada w momencie dmuchania ciepłym powietrzem.

Pozostałe...?

 

Na wtyczce mam napięcie

2 pin 5V

3 pin 12V

5 pin 5V

Przy włączonym silniku napiecie na 3 pinie przekracza 14V...

 

 

Co myślicie o tym?

 

http://piksele.pl/pliki/BMW/20130321_200121.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Forumowicze potrzebuje pomocy w sprawdzeniu przepływomierza w Warszawie. Kogoś z podobnym motorem, 5 minut zabawy, podjade :) . Kupilem używkę na allegro, ale po podlaczeniu mam to samo co ze starym.

Auto po odpaleniu zaraz gaśnie. Przy podłączeniu na chodzacym motorze obroty skaczą, przydusza się.

A "dobre" warsztaty mają terminy już na po świętach.

 

Kolego na początek zrób jedna prosta czynność. Rozluznij opaske na rurze powietrza, zaraz obok przeplywomierza, odlacz przeplywomierz, odepnij zatrzaski obudowy filtra powietrza. Teraz wyciągnij pokrywe filtra powietrza, powinna zostać karbowana rura idąca do przepustnicy. Teraz odpal silnik, na wolnych obrotach zatkaj karbowaną rurę ręką, jężeli dolot jest szczelny silnik powinien zwolnic i zgasnąc (trwa to z 3 sekundy) jeśli nie zgaśnie to musisz szukać nieszczelności w dolocie, a przepływomierz masz sprawny.

Napisz jak wypadł test to ewentualnie podpowiem gdzie może się dostawać lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałeś rację, opaska nie trzyma rury przy przepustnicy. Nie jestem w stanie jej założyć, ze względu brak miejsca. Mam założony gaz i jest tam bardzo ciasno. Chłopaki z Energy Gaz się nie popisali, musieli nie dokręcić opaski... :mad2: będą mieli aferę :twisted:

A w moim "dobrym warsztacie" coś są gapowaci... :duh:

ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

Podłączam się pod temat, auto ma problemy z rozruchem. N52B30 w E60.

Wg REAL OEM silnik nie posiada przepływki a czujnik temperatury.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NN71-EUR-12-2006-E61-BMW-530xi&diagId=13_1029

 

DIS pokazuje przy zgaszonym silniku wartości przepływki AFM =6 kg/h. Na jałowych obrotach AFM = 12 kg/h.

 

Mam następujące pytania

Skąd komputer bierze te wartości? Dlaczego AFM wynosi 6 przy zgaszonym silniku? Jak to poprawić?

 

Poniżej screen z DIS

https://drive.google.com/file/d/0B2VPVwIhSAjvMlIzTXBMZnQyQTg/view?us

530xi N52B30 M Pakiet,H&R Sport Bilstein B8/B6, EBC USR+Yellow stuff, LED Ring

https://drive.google.com/open?id=0B2VPVwIhSAjvNWFGanZub0VDelU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.