Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Silnik przebieg 240 tyś. coś lekko stuka/puka/tyka z prawej strony silnika nad wydechem.

 

Pogrzebałem troche w internetach i znalazłem filmik nie mojego autorstwa, gdzie słychać dokładnie takie samo tykanie jak u mnie.

Tykanie wzmaga swoją częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów, i spada wraz ze spadkiem obrotów.

 

Film:

 

Co to może być? Doczytałem, że mogą to być popychacze.

 

Czy warto się tym przejmować bardzo? Raczej nieszkodliwe, czy grozi poważną usterką/końcem silnika? I czy rzeczywiście są to popychacze czy coś innego?

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
na panewkę mi to nie wygląda, więc najpewniej jest to jeden z popychaczy. Wymień wszystkie. Klepanie nie jest wskazane - w końcu rozwali się dźwigienka i zawór.
Opublikowano
To cyka wtrysk . Czasem dobrze jest zalać środka do czyszczenia układu paliwowego.Ale obstawiałbym wtrysk
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Wtryski nie są takie glosne. Wiem kolego że raz Ci sie kiedys udalo uciszyc cykanie w swoim motorze przez dodanie środka do benzyny i teraz kazdemu to doradzasz :)

 

W silniku autora tematu wyraźnie słychac stuki. Tak by halasował malutki wtryskiwacz?

Opublikowano

Nie nie każdemu ...ale wielu o tym zapomina . Nie jestem maniakiem pod tym względem. :wink:

 

Dla mnie to cyka...a popychacz zazwyczaj klepie delikatnie.Wiesz film nie zawsze odda 100 procent tego co słychać naprawdę ...pozdrawiam

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
mi też wydaje się że to wtryski ,u mnie też cykają dość głośno w isie ,a szklanka zazwyczaj stuka chwile przy odpaleniu z zimnego i po paru sekundach przestaje juz to przerabiałem,wtryski przy dodaniu gazu zazwyczaj zatrekoczą szybciej tak z 5x jeszcze zanim w silniku wzrosną obroty a szklanka stuka równo z obrotami silnika (chyba że w e36 był valvetronick i ja o tym nie wiem :mrgreen: )
Opublikowano

Jeżeli chodzi o wtryski.

Czy można ewentualnie na włączonym silniku po kolei odpinać/podpinać kable od wtrysków i nasłuchiwać czy przestało tykać/hałasować? Nie rozwalę tak nic w silniku? Czy w ogóle pomysł ma szanse powodzenia? :roll:

Opublikowano
A jeżeli nie mam takiej możliwości (nie mam od kogo podkraść) sposób zaproponowany przeze mnie zda egzamin?
Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź. Prawdopodobnie zacząłbym kombinować z tymi wtryskami i źle by się to skończyło.

 

Plan jest taki, żeby kupić środek do czyszczenia wtrysków i dolać do wachy. Jakiś pomysł, ile przebiegu trzeba trzasnąć, żeby pojawiły się ewetualne efekty lub ich brak? Tak, żeby można było wykreślić wtryski z listy?

 

Druga sprawa, jeżeli rzeczywiście będą to dźwigienki a nie wtryski, nic się nie stanie jak przejadę z nimi jeszcze 2-3tysiące kilometrów?

Wszystko przy samochodzie staram robić się sam, a czas na grzebanie będę miał dopiero w okolicach maja/czerwca :8)

Opublikowano
to zależy kumplowi kiedys sie zapiekły wtryski to dolał tego specyfiku to mu dopiero po miesiacu pusciło ale on miał gaz i na bezynie mało hulał bo strasznie sie dławiła ale pmogło. A jesli to rozrząd jest sprawcą to nie wiem ile nakręcisz jeszcze km. Mi jak poszła panewka to jeszcze jakies 1000 km zrobiłem ale to inna sprawa. a na zimnym też cyka?
Opublikowano

Na zimnym tak pierwsze 2 minuty pracy silnika cisza. Jak złapie lekko temperatury to zaczyna się koncert.

 

Czy wadliwą prace wtrysków można poznać przykładowo po wydalaniu spalin? Ostatnio wydech obijał mi się o osłonę termiczną i jak to wszystko poprawiałem, to miałem wrażenie że wydech robi co jakiś czas małutkie "pyk". Czuć też wachą ze spalin.

Opublikowano

Nic.

 

Póki co ograniczę się do dodatku do benzyny. Za jakieś 60L/500km dam znać czy pomogło.

 

Następnie myślę, czy przy kolejnej wymianie oleju nie zrobić płukania silnika i zalać jakiś porządny syntetyczny olej.

Opublikowano
Moim zdaniem to albo wtrysk albo musisz zdjac pokrywe sprawdz walek w jakim jest stanie, zobacz popychacze czy nie maja luzow i pieski czy nie sa juz zeszlifowane calkiem i wtedy wszystko bedzie jasne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.