Skocz do zawartości

M54 i ciekawy objaw z filtrem paliwa, buczenie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Posiadam E46 z silnikiem M54B25 Od dłuższego czasu (około pół roku) zastanawiałem się nad dziwnym buczeniem podczas przekręcania kluczyka lub po odpaleniu. Buczenie dochodziło z podwozia z okolic skrzyni biegów bardziej od strony kierowcy. Buczenie raz było krótsze raz dłuższe nawet do 3 sekund. Podczas jazdy nie słychać nigdy. Jedynie co mi przychodziło na myśl to pompka paliwa, ale ona w tym modelu jest gdzieś w okolicach baku może nawet w samym baku. Dziś podniosłem samochód odkręciłem osłony filtra paliwa który się znajduje właśnie w okolicach wydobywania się dziwnego dźwięku i przeprowadziłem prosty test. Trzymałem go ręką a druga osoba przekręciła kluczyć do momentu aż pompka podała paliwo, okazało się że buczenie (które jest naprawdę słyszalne) jest generowane przez ten filtr. Aby drugi raz zabuczał trzeba odczekać aby paliwo zeszło minimum godzinę.

Filtr ma oznaczenie AK10 BDE i oryginalne znaczki BMW.

Wygląda dokładnie jak ten na foto z linku:

http://puu.sh/2kysp

 

czyli ma 2 wejścia od strony pompy i jedno wyjście do silnika, ale dodatkowo ma takiego grzybka wygląda na jakieś podciśnienie od wysterowane od strony silnika chyba ale to się domyślam że z rurki przed przepustnicą.

 

Całość wygląda w ten sposób:

http://puu.sh/2kyrS

 

Teraz moje pytanie czy ktoś się spotkał z taką usterką filtra (może to po zapchanie a może zapowietrzanie się)

I po co ta dodatkowa rurka od strony silnika i skąd ona idzie dokładnie.

Wiem że temat bezsensu o buczącym filtrze paliwa bo najprościej go wymienić ale nie zachowujmy się od razu jak wymieniacze tylko można postawić jakąś diagnozę.

Edytowane przez szczepany
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może ktoś wie jaki filtr wybrać:

 

-MANN

-Kneht

-Mahle

-Filtron

-Hart :mad2:

 

Wybierz taki który odpowiada oryginałowi tzn. ma wszystkie wyprowadzenia bo sprzedają na allegro zwykłe z pojedynczymi przyłączami. Ja założyłem knechta bo mój też miał JESZCZE oryginalne znaczki BMW i to co z niego wyleciało po zdemontowaniu zaszokowało nawet pracowników ASO.

 

pozdro.

Opublikowano

to samo mam ....krótkie nie tyle buczenie co ...zawycie takie :) z okolic środka podwozia tam gdzie mniej więcej jest właśnie filtr paliwa

 

Mechanik wysunął koncepcję, że to wina pompki paliwa w baku ...może być w tym trochę racji .....bo nieraz, tak raz na 2 tygodnie ...zaraz po odpaleniu zadławi się i zgaśnie a jak wiadomo to często powód wadliwie pompującej pompki paliwa.

 

Jak będzie cieplej to chcę wymienić filtr paliwa pod spodem auta ...i zobaczę co się wtedy będzie działo.

Opublikowano

ale w takim razie to powinna zawyć pompka w baku a nie filtr. Filtr dostaje benzyne pod ciśnieniem i ma ją tylko szybko przefiltrować i oddać z takim samym ciśnieniem do silnika.

Moja teza jest taka że w filtrze jest tyle syfu który go blokuje w momencie tego pierwszego uderzenia ciśnienia z pompki i ma tak ciężko że aż wyje :wink: ale to tylko założenie. Może też się zapowietrzać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Długo buczy zawsze po wymianie filtra czyli wtedy jak pompa napełnia filtr po raz pierwszy paliwem. Może schodzi Ci paliwo z układu pomiędzy filtrem, a pompą i nie ma ciśnienia? Nie masz problemu z odpaleniem po dłuższym postoju?
Opublikowano
ja tylko dodam ze filtr mam nowy a buczenie nie ustapilo,wiec jak ktos chce obciac koszty to radze nie wymieniac.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Raczej nie sama pompka tylko jej osprzęt, może tłoczyć powietrze albo źle działa odpowietrzenie jej. Rozbierałem parę pompek ale ta w bmw jest zapewne trochę inna bo ma dwa wyjścia. Może ktoś się wypowie co już przerabiał temat tej pompki i filtra z dwoma wejściami.
Opublikowano

Tutaj jest film z wymiany pompy w E46 325:

 

-Zbiornik składa się z lewej i prawej komory które są połączone między sobą jakąś rurką przelewowo.

-Normalnie w samochodzie wychodzą dwa węże z głowy pompy jeden idzie do filtra paliwa po czym do silnika a drugi to powrót od silnika.

-Tutaj z pompy wychodzi jeden wąż a co najciekawsze do filtra paliwa wchodzą dwa. I teraz ciekawostka skąd one wychodzą czy jest jakaś kompensacja po drodze a może odbywa się ta kompensacja ciśnień w filtrze (z jednej rurki dostaje się paliwo a z drugiej paliwo z powietrzem i dlatego ta [BAD] buczy - filtr buczy)

 

Poniżej schemat instalacji paliwowej dla benzyniaka 325 po 2000r, co najciekawsze jest pompa z jednym wejściem.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD31&mospid=47617&btnr=16_0371&hg=16&fg=15

 

Schemat połączenia filtra z węglem aktywnym. Wg schematu jest z tyłu auta a ja widziałem go pod prawym nadkolem, chyba że są dwa.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD31&mospid=47617&btnr=16_0374&hg=16&fg=10

 

Schemat podłączenia zbiornika paliwa:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD31&mospid=47617&btnr=16_0372&hg=16&fg=05

 

Na forum jest parę podobnych tematów, na klub i sport. Ale warto zauważyć że objawy są podobne buczenie z okolic filtra paliwa ale jedne wystepują przy przekręcaniu kluczykiem jak pompa zagada inne przy odpalaniu a jeszcze inne podczas jazdy.

 

Ja opiszę swoją przypadłość dokładnie:

Auto stoi od "wczoraj", wsiadam i przekręcam kluczyk na pozycję 2 - zawyje lekko - mocno - albo wcale, odpalam auto i od razu po odpaleniu też czasem zawyje. Podczas jazdy nigdy, wiem co mówię bo silnik pracuje cicho i od razu bym wychwycił ten przeraźliwy dzwięk. Auto podczas jazdy nigdy nie gaśnie, nie zauważyłem problemów z odpalaniem.

Opublikowano
no to umnie tak samo podczas jazdy nigdy jeszcze nie zawylo,ja dzisiaj podjade na podnosnik i obejze jak ida weze,czy z filtra z weglem idzie do filtra paliwa czy nie,dodam tylko ze ostatnio sciagalem dolot i byl tylko jeden paliwowy do szyny wtryskiwaczy i co najdziwniejsze ze jak go odlaczylem to nic nie prysnelo,bylo widac paliwo w srodku,niewiem czy to zlacze jest jakos zrobione zeby nie pryskalo.wieczorem sie odezwie po ogledzinach,sprawdze oczywiscie gdzie idzie ten drugi od filtra(ten w strone silnika) na realu nawet na tych nie poprawbych rysunkach sa 3 rozne paliwowy,powrotny i przedmuchowy,jakos to musi byc w tym filtrze skrecone razem.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

Jeśli chodzi o tego co wychodzi z filtra (tego grzybka) do silnika to ja ostawiam że włazi do rury gumowej która siedzi między przepustnicą a filtrem powietrza.

Jak będziesz go miał na podnośniku to pociągni za niego i niech ktoś sprawdzi pod maską czy się nie myliłem...

Opublikowano

miałem coś takiego w xsarze, pomogło wsadzenie zwykłej gumy pomiędzy opaskę mocującą a filtr, z powodu lekkiego luzu filtr wpadał w rezonans

sprawdź mocowania, czy jest aby na pewno zainstalowany na sztywno

pozdr

Opublikowano

uuuu :shock: ,bylem ,widzialem,zapisalem.

a wiec tak,masz racje ten od regulatora cisnienia(grzybka) idzie do gumy dolotowej(tzw.przewod podcisnieniowy),ten drugi oczywiscie do szyny.

te dwa pozostale z drogiej strony ida do baku,a trzeci co idzie obok idzie od filtra z weglem aktywnym do tzw.zaworu odpowietrzania baku http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN31&mospid=47617&btnr=13_0798&hg=13&fg=15&lang=pl ,a wiec jak narazie to nic co by moglo pomoc w rozwiazaniu buczenia.

mam tylko takie pytanie czy ci co maja problem z buczeniem maja jakis problem z obrotami,np.tzw.przysiadanie obrotow ??

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
miałem coś takiego w xsarze, pomogło wsadzenie zwykłej gumy pomiędzy opaskę mocującą a filtr, z powodu lekkiego luzu filtr wpadał w rezonans

sprawdź mocowania, czy jest aby na pewno zainstalowany na sztywno

pozdr

 

 

To nie mocowania na 1000%, trzyma się jak [bAD]..y jest zamocowany na opasce o szerokości 4cm która ma oprawkę gumową. Trzymając go w ręku podczas gdy druga osoba przekręca kluczyk czuć że drgania wydobywają się z środka filtra.

Opublikowano
tak tylko drgania moga byc spowodowane wieloma zeczami,np,powiedzmy ze filtr paliwa jest dobry z regulatorem,to przyczyna moze byc pompa powietrza ktora zasysa powietrze http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN31&mospid=47617&btnr=11_2885&hg=11&fg=45,to do tego zakretu jest doczepiony ten przewod od grzybka, po drugie moze to byc zle odpowitrzenie baku,np. zapchany filtr weglowy,albo zle dzialajacy zawor odpowietrzania,i nie wiadomo czy nie sam krokowiec ktory reguluje przeplyw ppowitrza w systemie.no k..... te samochody sa poprostu p.........,czas kupic jakis z lat 80,ktory ma cewke zaplonowa i gaznik :mad2: :mad2: :mad2:
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano

Rafti a powiedz mi gdzie jest filtr węglowy i zbiornik wyrównawczy, chodzi mi o elementy 1 i 10 z rysunku poniżej.

Przyglądałem się od spodu i bez podnośnika ciężko mi sprawdzić.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BD31&mospid=47617&btnr=16_0374&hg=16&fg=10

 

Poniżej jest foto filtra węgla aktywnego w którym zaznaczyłem zapewne zawór działający w jedną stronę.

http://puu.sh/2m878

 

W pierwszej kolejności trzeba go sprawdzić czy nie puszcza w obie strony i obadać gdzie jest ten zbiornik wyrównawczy i go sprawdzić też.

Wracając do tego grzybka co wychodzi z przodu filtra i wchodzi do rury od przepustnicy nie powinniśmy się czepiać bo podciśnienie pojawia się dopiero po odpaleniu silnika.

 

 

Co do filtra paliwa kupiłem knehta i wymienię go bo ten co mam w samochodzie jest oryginalny i nikt go nie wymieniał do tej pory.

Musisz przyznać że układ paliwowy jest rozbudowany porównując do innych aut i usterka może leżeć w kilku miejscach.

Opublikowano
Wiesz co tak patrzę na te schematy i myślę że pierwsze co powinniśmy sprawdzić to czy w obu komorach zbiornika jest paliwo czy może w jednej jest tylko powietrze (tam gdzie nie ma pompki) może układ przelewowy nie działa i tak jak na początku napisałem do filtra jedną rurką wpada powietrze a drugą paliwo a z ciśnieniem 3,5 bar taka mieszanka w filtrze może "zawyć" :D
Opublikowano

filtr aktywny siedzi tak jak by najtrafniej powiedziec pod wlewem paliwa umnie czyli tylnia prawa czesc samochodu,jak podniesiesz,tylnia prawa cesc samochodu to go widac,umnie przynajmniej.Ten wyrownawczy to szczeze mowiac niewiem musi siedziec gdzies u gory nad zwyklym bakiem albo gdzies od strony dyferencjalu,zanim sie nie rozgladalem.ale nie sadze zeby on byl problemem,po pierwsze te wda weze co wchodza do filtra od strony baku to doplyw i powrot,wiec jezeli powietrze to tylko przez pompke.

Jak bylem na podnosniku to wykrecilem ten filtr weglowy i dmuchalem w niego ,ta rurka na zdjeciu (zaznaczona) idzie do baku ,jak w nia dmuchalem to z tej trzeciej wiecej powietrza wylatywalo niz ze srodkowej,a jak dmuchalem w ta trzecia to z tej pierwszej wylatywalo tez bardziej niz z tej srodkowej,jak dmuchalem w srodkowa to bylo troche ciezko musze przyznac ,nie tak latwo jak z pozostalych

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cały czas nie wiem o czym wy piszecie. Przecież BMW ma dwie pompy w zbiorniku, po jednej na lewą/prawą komorę i układ wyrównujący poziom paliwa.

 

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, układ wyrównujący zbudowany z pompy i czujnika i właściwa pompa paliwa.

Opublikowano
jezeli tak jest prosze pokaz mi to na realoem ze sa dwie pompy.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
1 to zespol pompujacy,a 3 to pompa ssaca,nawet z ciekawosci zajzalem do ksiazki,i nic niema mowy o dwoch pompach wiec,ja obstawiam za tym ze jest tylko jedna.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.