Skocz do zawartości

jak wymienić pasek osprzętu 530D


Nicki36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sam osobiscie nie wymienialem ale podgladalem troche jak wymienial mechanik w mojej 525d. On mial do dyspozycji jeszcze podnosnik ale mysle ze i bez niego dalo by rade, trzeba zdiac plastikowa oslone z gory przy chlodnicy i odkrecic wiatrak(lewy gwint) powinienes miec dobry dostep. Polecam przy okazji wymienic napinacze (sztuk dwa) i wedlog uznania pompe wody. W moim przypadku pasek zerwal sie na autostradzie w niemczech przez zuzyty napinacz. mam ubezpieczenie Asistance w ADAC i holowanie z autostrady mialem gratis ale naprawa w warsztacie juz nie. i z tego powodu niemiecki mechanior skasowal mnie za naprawe 170 euro plus 100 euro za pasek i napinacz. zlodziej stwierdzil ze potrzebaowal 2 godziny, uwazam ze sam jako laik poradzil bym sobie z tym gore w godzine. Wiec popieram Cie ze wymieniasz profilaktycznie, sam malo zagladam pod maske, raczej zlecam mechanikowi w kraju, jest znacznie taniej ale niestety nie wszystko mozna przewidziec. pozdrawiam :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorektoruję trochę, bo kolega bajki częściowo opowiada :)

 

Zdejmujesz "kaseton" wiskozy i odkręcasz wiatrak (bodajże 32, lewy gwint).

Następnie zaopatrz się w 15-kę i bodajże 13 płaską/oczko.

Naciągasz kluczem rolkę napinającą i spokojnie ściągasz pasek. To samo z drugim od klimy.

 

Co do bajek - napinacz jest jeden, rolki napinające są dwie :)

Jeżeli chodzi o rolki napinające, to możesz zmienić same rolki bez "łyżwy", bodajże 17, odkręcasz, zakładasz nową rolkę i przykręcasz. Różnica w cenie jest znaczna jak za odkręcenie i przykręcenie śruby.

Robota na maks 30 minut.

 

I uważaj na spinki do kasetonu wiatraka, bo niepotrzebnie urwiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa napinacze. Dwie rolki napinające razem z ramieniem. Dwie rolki prowadzące. Każde ramię napinacza osadzone jest w gniazdach za pomocą tulejek.

 

Wymienia się rolki napinające razem z ramieniem, bo samo ramię, mimo że wygląda na niesamowicie solidne, to potrafi pęknąć i jest problem, bo robi się spustoszenie, dlatego warto nie oszczędzać i wymieniać rolki napinające razem z ramieniem. Ponadto samo ramię ulega zużyciu wskutek tarcia w gnieździe, co powoduje nieosiowe ustawienie rolki. Napinacze są wyjątkowo żywotne i dopóki nie popękają sprężyny w środku to działają bdb. Tulejki wymienia się jak są zużyte.

 

Tak samo wymienić należy obydwa paski, bo jak jeden pęka, to wkręca się w drugi i robi burdel.

 

Ponadto na 90% sprzęgło wiskotyczne jest padnięte jak nigdy nie było ruszane. Większość osób nawet o tym nie wie, bo jak temperatura skacze to włącza się awaryjnie wentylator klimy na maksa. Oczywiście nie muszę wspominać, że warto jest wymienić jak jest niesprawne.

 

Stan rolek ocenić należy tak jak się ocenia stan rolek. Wykładu robić nie będę, bo uważam, że jak ktoś nie potrafi tak podstawowych rzeczy, to nie powinien się zabierać za wymianę.

 

Co do wymiany rolek napinających, to żeby wymienić rolkę napędu głównego razem z ramieniem, trzeba zdemontować alternator. Bez tego też się da, ale potrzeba zgarnąć z ulicy jakiegoś dzieciaka o małych rączkach i go tam wsadzić, żeby odkręcił śrubę 10. Lepiej tego nie robić, bo się rodzice wkurzają :lol:

 

Proszę kolegę o wzięcie sobie tego do serca, bo to że wszyscy wymieniają same rolki po taniości, to nie znaczy, że robią to dobrze. Jak ktoś chce tanio, to niestety nie ten samochód, a rolki z ramieniem do tanich nie należą.

 

Rolki prowadzące można śmiało kupować jako zamienniki. Łożyska w większości są identyczne jak w oryginale.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zdarzyło upierniczyć przy wyciąganiu, a wcale się nie starałem i na oko też widać nie było żeby coś mu dolegało. Miałem też takie, które już na oko było widać że zaczyna pękać.

 

Każdy robi jak chce. Moim zdaniem te 100zł więcej raz na 250tys do żaden wydatek i warto wymienić kompletną rolkę z ramieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

 

Widzę koledzy wszystko wymieniają w pół godziny. Wcale nie jest to taka prosta robota, albo mowiac inaczej prosta dopoki wszystko idzie gładko.

 

Ja własnię zatrzymałem sie na tytm, że napinacz paska klimatyzacji nawet nie drgnie i co w tej sytuacji zrobić?

 

Staram się go obrócić w kierunku dołu i moze się rusza na 1mm, jak probuję mocniej to sie śruba zaczyna kręcić.

 

Czy to oznacza, że jest do wymiany, bo inaczej nie wyobrazam sobie jak mam załozyć pasek od klimy?

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.