Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prawdopodobnie zaraz padnie mi pompa wspomagania i muszę coś nabyć. Numer z realOEM oczywiście znam, ale czy rzeczywiście w różnych silnikach są różne pompy? Na niektórych aukcjach Allegro znajduję info, że dana pompa pasuje do wszystkich E39 (np. tu http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw-5-e39-540-99-04-i3053300887.html - poliftowe wszystkie modele) i trochę mnie to dziwi, ale może faktycznie tak jest. Swoją drogą lepiej kupić nowy zamiennik czy oryginalną używkę?

Zastanawiam się też nad przeszczepem z E38. Czy pod mój silnik (M62) będzie pasowała pompa tylko z tego silnika? Na jakie jeszcze parametry zwrócić uwagę, np. średnice węży, gwinty, punkty mocowania ?

Opublikowano

Jutro wszystko będę wiedział i kolejno sprawdzał te rzeczy.

Pompę wody miałem wymienianą rok temu (jeszcze przez poprzednią właścicielkę), ale nie wiem czy pasek, rolki i napinacz były zmienione. Pasek teraz wymienię na pewno, bo kilka km zrobiłem na piszczącym non-stop, czyli mógł się ostro zużyć i zagrzać. Ale zastanawiam się czy jest sens wymieniać profilaktycznie rolki napinacza i sam napinacz - czy jak "na oko" te elementy działają, to czy da się sprawdzić jakoś ich zużycie?

Opublikowano
Raczej zużycie jako takiego nie sprawdzisz i dlatego jeśli nie jesteś pewien kiedy i czy kiedykolwiek były wymieniane rolki to lepiej je wymienić bo jak na złość mogą paść daleko od domu i potem koszta zamiast zamknąć się w kilku set zł sięgną tysiaczka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.