Skocz do zawartości

e60 3.0d Powyzej 3tys obrotów brak mocy


grisza1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj pojawił mi sie problem w mojej e60 3.0d 2005r wyglada to tak jak jade na jedynce obroty ładnie kreca do konca na dwojce tez ładnie do konca na 3 tez a na 4 juz jest ciezej odroty ida do 3i pół tys obr na piatym biegu obroty ida tylko do 3tys i auto sie rozpedza tylko do 160km h no i na 6 jeszcze troche sie rozpedzi.Co to moze być? po podłączeniu pod IMPA wyczytałem takie błędy :

 

-mengenregelventil ansteuerung

-mam jeszcze 6 błedow zilinder cos tam czyli padnięty moduł świec zarowych -

-powermanagement bordnetz

-intelligenter batterie sensor DIBS2

-intelligenter batterie sensor DIBS3

-intelligenter batterie sensor DIBS1

-partikelfiltersystem

Edytowane przez grisza1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e60 3.0d Powyzej 30tys obr brak mocy

 

Extra samochod :) 30tys RPM-ow, niczym F1 bez ograniczen.

 

intelligenter batterie sensor DIBS2

 

IBS ujemna klema na akumulatorze. Jezeli jest brak komunikacji z IBS-em moze byc do wymiany.

 

Pytanie:

Co to moze być?

 

Odpowiedz:

cos tam czyli padnięty moduł świec zarowych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2005/september/browse/fuel_preparation_system/high_pressure_accumulator_injector_line/

 

 

Nr 2 na rysunku to twoj problem. Wyplowa przeciez jako pierwszy blad ze nie potrafi jego ansteuern, czyli nim sterowac/kierowac... jak kto woli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze jeszcze raz dokładnie moj problem.Po odpaleniu auta i wrzuceniu na jedynke i ruszeniu autem wgniata w fotel i obroty ida do 5tys na dwójce to samo i na trójce na czwartym biegu auto idzie ale odroty ida tylko do 3 i pół tys i dalej nie ida potem wrzuacam piątke dalej sie rozpędza obroty idą do 3tys i wrzucam następny bieg .Cos mi to jest podejrzane .Po podpięniu pod kompa nie ma juz zadnych błędów mechanik jechał autem z podłączonym kompem i mi mowi ze jest wszystko ok.Czy li co jest grane te auto na piątym biegu rozpędza się tylko do 160km h? nie wiem juz co z tym autem się dzieje widze ze nikt chyba nie miał takiego przypadku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz sterowanie turbina - elektryczne czy podcisnieniowe ? Jeśli to drugie to wyczysc zaworek lub wymień na nowy a najlepiej to zalatw od kogos na sprawdzenie i zobacz czy będzie poprawa.

DPF'em tez sie zainteresuj :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Po podpięniu pod kompa nie ma juz zadnych błędów mechanik jechał autem z podłączonym kompem i mi mowi ze jest wszystko ok.

 

Co to za "mechanik" jak widzi ze samochod rospedza sie tylko do 160 a twierdzi ze wszystko o.k ???

 

Sprawdziles cisnienie na tej szynie ??? Zapodalem Ci rysunek. Czesc Nr 2. Reguluje te cisnienie, a czesc Nr. 3 mierzy.... W koncu miales blad ktory wykasowal Ci "mechanik".

Evt. pompka wys. cisnienia nie wyrabia! lub wlasnie niesprawna czesc Nr:2.

 

W ta strone bym zagladal! Wszystko sprawdzisz DIS-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

http://www.youtube.com/watch?v=uuKSd3OTBEE&feature=player_embedded

 

WITAM PANOWIE W SWOJEJ E65 3.0D MAM TAKI SAM PROBLEM JAK KOLEGA WYŻEJ NA FILMIKU. A MIANOWICIE PRZY WYŻSZYCH BIEGACH SKRZYNIA AUTOMATYCZNA DODAM SAMOCHÓD ROZPĘDZA SIĘ DO 140 MAX 160K/h GDY CHCĘ PRZYSPIESZYĆ I DODAJE GAZU OBROTY DOCHODZĄ DO 3,5000 ALE SAMOCHÓD ROZPĘDZA LEDWO CO. JESTEM NOWY NA TYM FORUM MOŻLIWE ŻE JUŻ GDZIEŚ TAKI PROBLEM BYŁ ROZWIĄZANY, BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY ZA SZYBKA ODPOWIEDZ, DODAM ŻE NA KOMPIE BYŁ SPRAWDZANY I NIC SZCZEGÓLNEGO NIE WYSKOCZYŁO MECHANIK ZAPEWNIŁ ŻE BŁĘDU ODPOWIEDZIALNEGO ZA TĄ AWARIE NIE MA. POZDRAWIAM WSZYSTKICH I CZEKAM NA ODPOWIEDZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe bardzo

http://www.youtube.com/watch?v=uuKSd3OTBEE&feature=player_embedded

 

WITAM PANOWIE W SWOJEJ E65 3.0D MAM TAKI SAM PROBLEM JAK KOLEGA WYŻEJ NA FILMIKU. A MIANOWICIE PRZY WYŻSZYCH BIEGACH SKRZYNIA AUTOMATYCZNA DODAM SAMOCHÓD ROZPĘDZA SIĘ DO 140 MAX 160K/h GDY CHCĘ PRZYSPIESZYĆ I DODAJE GAZU OBROTY DOCHODZĄ DO 3,5000 ALE SAMOCHÓD ROZPĘDZA LEDWO CO. JESTEM NOWY NA TYM FORUM MOŻLIWE ŻE JUŻ GDZIEŚ TAKI PROBLEM BYŁ ROZWIĄZANY, BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY ZA SZYBKA ODPOWIEDZ, DODAM ŻE NA KOMPIE BYŁ SPRAWDZANY I NIC SZCZEGÓLNEGO NIE WYSKOCZYŁO MECHANIK ZAPEWNIŁ ŻE BŁĘDU ODPOWIEDZIALNEGO ZA TĄ AWARIE NIE MA. POZDRAWIAM WSZYSTKICH I CZEKAM NA ODPOWIEDZ

 

 

Trzeba wszystko pisac z duzej litery :duh:

 

Silnik w trybie awaryjnym i mechanik nic nie widzi??? Odwiedz lepiej kogos kumatego, takiemu specowi nie zlecil bym wymiany kol...

Jak nie ma bledu zapisanego w DDE, trzeba skupic sie na wartosciach w Live-Data. Powod jakis musi byc.

A pytania co moze byc nie tak nie majac kompa w rece to wrozenie z kuli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mi ten mechanik tak zajechał nie do końca wiedzą kwestia jest tego typu ze to nie taki mały warsztat no i jak by nie patrzeć klientów maja bardzo dużo. Zapytam z ciekawości jakie mogła być tego przyczyny czy to każda duperela może wpłynąć na to że samochód jest w trybie awaryjnym ? Może z doświadczenia wiecie jakie napraw były wykonywane w takich przypadkach ? za jakiekolwiek podpowiedzi będę wdzięczny. Oczywiście podjadę do elektor-mechanika na diagnostykę aczkolwiek muszę poszukać jakiegoś naprawdę dobrego warsztatu gdzie się tym zajmą Może macie lub znacie jakieś polecane warsztaty w Poznaniu i okolicach ? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie też mi ten mechanik tak zajechał nie do końca wiedzą kwestia jest tego typu ze to nie taki mały warsztat no i jak by nie patrzeć klientów maja bardzo dużo. Zapytam z ciekawości jakie mogła być tego przyczyny czy to każda duperela może wpłynąć na to że samochód jest w trybie awaryjnym ? Może z doświadczenia wiecie jakie napraw były wykonywane w takich przypadkach ? za jakiekolwiek podpowiedzi będę wdzięczny. Oczywiście podjadę do elektor-mechanika na diagnostykę aczkolwiek muszę poszukać jakiegoś naprawdę dobrego warsztatu gdzie się tym zajmą Może macie lub znacie jakieś polecane warsztaty w Poznaniu i okolicach ? Pozdrawiam

 

Wiele rzeczy może powodować podobne problemy ale pierwsze co bym sprawdził to w jakim stanie masz DPF (chyba że go nie posiadasz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazda duperela wlasnie moze spowodowac tryb awaryjny...

Turbina, przeplywka, egr, pompa paliwa lub za male cisnienie, czujnik doladowania, czujnik temperatury. Generalnie caly osprzet ktory potrzebny jest do prawidlowej regulacji paliwa, powietrza i tak dalej....

Tutaj gdybanie i wymiana czesci na slepo jest naprawde nie wskazana, bedzie drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc na wyświetlaczu mi wyskoczyło powiadomienie odnośnie jak to nazwał znajomy FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH ale komunikat wyglądał jak standardowe powiadomienie np Serwis po 60.000km Więc nie wziąłem tego jakoś na poważnie ale tak czytając na forum i przed chwilą mi jeden z użytkownika podpowiedział że przy takich samych objawach popracował nad DPF i jak ręką odjął. Nie wiem czy fabrycznie w moim modelu E65 3.0d były one montowane w 2003r ale jeśli tak to jest bo auto z Niemiec od pierwszego właściciela kupiłem. Przebieg 260.000km może faktycznie już czas na pozbycie się DPF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No więc na wyświetlaczu mi wyskoczyło powiadomienie odnośnie jak to nazwał znajomy FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH ale komunikat wyglądał jak standardowe powiadomienie np Serwis po 60.000km Więc nie wziąłem tego jakoś na poważnie ale tak czytając na forum i przed chwilą mi jeden z użytkownika podpowiedział że przy takich samych objawach popracował nad DPF i jak ręką odjął. Nie wiem czy fabrycznie w moim modelu E65 3.0d były one montowane w 2003r ale jeśli tak to jest bo auto z Niemiec od pierwszego właściciela kupiłem. Przebieg 260.000km może faktycznie już czas na pozbycie się DPF

 

Jeśli końcówki wydechu masz proste to masz DPF jeśli zakrzywione w dół to nie masz, ale skoro komunikat się wyświetlił to zapewne posiadasz go i na 99 % to przez niego są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku przyszłego tygodnia zamierza jechać na diagnostykę sprawdzę tak naprawdę co jest. Tym razem nie zostawię "FACHOWCY" wolnej ręki spiszę wszystkie błędy i podzielę się z wami info. mam nadzieje że po nich dojdę co może być nie tak. A co do wydechu z tego co kojarzę to końcowy ma do dołu. Oczywiście wszelkiego rodzaju wieści przekaże od razu na forum. Jeśli ktokolwiek będzie miał jeszcze jakieś propozycję albo sugestię czekam z niecierpliwością każda rada może się przydać. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na początku przyszłego tygodnia zamierza jechać na diagnostykę sprawdzę tak naprawdę co jest. Tym razem nie zostawię "FACHOWCY" wolnej ręki spiszę wszystkie błędy i podzielę się z wami info. mam nadzieje że po nich dojdę co może być nie tak. A co do wydechu z tego co kojarzę to końcowy ma do dołu. Oczywiście wszelkiego rodzaju wieści przekaże od razu na forum. Jeśli ktokolwiek będzie miał jeszcze jakieś propozycję albo sugestię czekam z niecierpliwością każda rada może się przydać. Pozdrawiam

 

Skoro masz rocznik 2003 to sprawdź elektrozaworek który steruje turbiną bo gdy on zaczyna się zacinać to objawy są podobne do twoich, wiem bo przerabiałem to w poprzednim bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak tylko uderzę na diagnostykę to zamiast od razu podejmować jakiekolwiek pochopne decyzję wrzucę też tu na forum te wyniki i mam nadzieje że mi pomożecie w rozkminieniu tego co będzie oczywiście spytam tego mechanika i zobaczymy co mi powie ale zanim podejmę jakąś decyzję podzielę się z wami informacjami. A jeszcze wam dodam o jednej i to na pewno ważnej która mi wyszła z głowy a mianowicie podczas jazdy a właściwie rozpędzania się idzie odczuć spadek mocy. Wygląda to tak przykładowo dochodzi do 2000 obrotów w sekundzie spadnie do 1500 obrotów po czym po chwili znowu wskoczy na 2000 obrotów i tak około 5x no chyba że dodam gazu to nie zawsze ale zazwyczaj to jakoś pomaga znika ten objaw i przyspiesza. Trochę to wnerwiające bo przy szybkim przyspieszeniu od 0km idzie to wyraźnie odczuć bo auto zwalnia w danej chwili. Nie zdarza się to zawsze ale ostatnimi czasie dosyć często jeden z mechaników mówił mi coś o podciśnieniach wężykach które są odpowiedzialne za dopływ powietrza chyba do turbiny itp. Ogólnie już raz do tego podchodzili żeby to zrobić ale ponoć wystarczy jeden wężyk z kilku źle podpiąć i nie będzie pracować jak trzeba. Szukałem kiedyś jakiś schematów do tego ale nie znalazłem może ktoś z was widział lub posiada coś takiego ? A PYNKY jak cię mogę prosić co do DPF gdzie się w razie co mogę do ciebie zgłosić. Pozdrawiam wszystkim i czekam na odpowiedz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jeszcze wam dodam o jednej i to na pewno ważnej która mi wyszła z głowy a mianowicie podczas jazdy a właściwie rozpędzania się idzie odczuć spadek mocy. Wygląda to tak przykładowo dochodzi do 2000 obrotów w sekundzie spadnie do 1500 obrotów po czym po chwili znowu wskoczy na 2000 obrotów i tak około 5x no chyba że dodam gazu to nie zawsze ale zazwyczaj to jakoś pomaga znika ten objaw i przyspiesza. Trochę to wnerwiające bo przy szybkim przyspieszeniu od 0km idzie to wyraźnie odczuć bo auto zwalnia w danej chwili. Nie zdarza się to zawsze ale ostatnimi czasie dosyć często jeden z mechaników mówił mi coś o podciśnieniach wężykach które są odpowiedzialne za dopływ powietrza chyba do turbiny itp. Ogólnie już raz do tego podchodzili żeby to zrobić ale ponoć wystarczy jeden wężyk z kilku źle podpiąć i nie będzie pracować jak trzeba. Szukałem kiedyś jakiś schematów do tego ale nie znalazłem może ktoś z was widział lub posiada coś takiego ?

 

Ten elektrozaworek o którym pisałem wyżej to właśnie steruje podciśnieniem turbosprężarki i gdy się zacina powoduje takie cyrki, wężyki też mogą się rozleciec ze starosci dlatego powinno się je wymienić no i czasem tez moze dojść do rozszczelnienia plastikowego zbiornika w którym jest podtrzymywane podciśnienie, wszystkie te rzeczy o których napisalem masz na poniższym obrazku.

 

nr. 1. Elektrozawór sterujący podciśnieniem turbosprężarki

nr. 8,9,10. Wężyki od podciśninia

nr. 6. Zbironik podciśnieniowy

 

http://i41.tinypic.com/11reryg.png

 

Ps. O DPF-ie zapomnij bo w 2003 r. nie montowali go w E65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rewelacja bardzo dziękuje ci za fatygę na pewno skorzystam wężyki już rzekomo mi mechanik załatwił ale nie wiem czy to są jakieś typowe co by mi lipy jakieś nie wcisną. A jak możecie mi +/- przybliżyć koszty tych części i czy sens zamienniki ładować POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rewelacja bardzo dziękuje ci za fatygę na pewno skorzystam wężyki już rzekomo mi mechanik załatwił ale nie wiem czy to są jakieś typowe co by mi lipy jakieś nie wcisną. A jak możecie mi +/- przybliżyć koszty tych części i czy sens zamienniki ładować POZDRAWIAM

 

Najlepiej kupić wężyk silikonowy o średnicy 3-3,5mm i 3 metry dł. potem tylko tniesz na odpowiednie długości i gotowe. Elektrozawór Pierburg możesz kupić tu: http://www.czescidobmw.pl/szukaj/11747796634.html ewentualnie na allegro zamiennik : http://allegro.pl/zawor-bmw-3-5-7-przetwornik-konwenter-cisnienia-i3780272052.html

 

Ps. Ale pierw podjedź do kogos kumatego z odpowiednim sprzętem i sprawdź cały układ podciśnieniowy, przydał by się ktoś z DIS-em z twojej okolicy, może ten serwis specjalizujący się w BMW będzie dobry: http://www.mechanikabmw.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.