Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam nastepujacy problem. Posiadam 325tds od okolo pol roku. Kilka miesiecy temu - tuz po zakupie - mierzylem cisnienie sprezania w cylindrach: wyszlo 30 z kawalkiem na kazdym garze, wszedzie rowniutko. Powiedzieli ze kompresja fabryczna wiec silnik jak nowy. :P Przy okazji wymienili jedna swiece zarowa. Autko chodzilo bez zarzutu, odpalalo bez problemu przy temp. do -10 st. C. Natomiast problem zaczal sie przy mrozach -15 stopni. Auto dlugo krecilo zanim odpalilo. Przy -25 tez odpalilo ale po bardzo dlugim katowaniu rozrusznika. Natomiast raz zablokowal mi sie pedal gazu przy odpalaniu z rana i jak silnik zalapa to obroty weszly na prawie 4000. :duh: Oczywiscie od razu zgasilem jak zobaczylem wedrujaca do gory wskazowke. Ogolnie problem z odpalaniem byl wylacznie po nocy. Pozniej moglo caly dzien stac na mrozie a i tak palilo od strzala. Gdy mrozy troche zelzaly postanowilem wymienic swiece i zmierzyc jeszcze raz kompreche. Okazalo sie ze trzy swiece byly walniete, ale dodatkowo dziwna sprawa wyszla z kompresja! Mianowicie na pierwszym cylindrze pierwszy pomiar wykazal cisnienie 16 atm a drugi 20... Reszta cylindrow bez zmian od poprzedniego pomiaru. Co moglo sie stac ze w tak krotkim czasie padla kompresja na tym jednym garze?? :worried: Zawor, pierscien, tlok, panewka? Jaka moze byc przyczyna?? Dodam ze auto dymi troche na czarno tylko 2 sekundy po odpaleniu, pozniej juz nic a nic mimo ze nie ma katalizatora.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

witam

z tymodpalaniem to miałem to samo załóz se zaworek zwrotny i problem z głowy z tym cisnieniem to dziwna sprawa--------sprawdzałes jeszcze raz po jakims czasie aby to potwierdzic

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
Nie sprawdzalem bo ten drugi pomiar byl robiony kilka dni temu. Z tym ze nie zauwazylem wlasciwie zadnej roznicy w pracy silnika miedzy pierwszym pomiarem (kilka miesiecy temu) a drugim. Teraz po wymianie wszystkich swiec silnik rano znow pali na dotyk (choc nie bylo duzych mrozow ostatnio). Z dynamika tez nie ma problemu, auto jezdzi dobrze, oleju nie ubywa nic a nic. I o co tu moze chodzic?

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano

Spadek kompresji na dwoch sasiednich cylindrach wskazuje na uszkodzenie uszczelki pod glowica (pomiedzy cylindrami).

Sprawdz moze to jest tylko blad w pomiarze.

Opublikowano
Chyba sprawdze jeszcze raz kompresje :doh: Ale dziwi mnie to ze ten cylinder byl mierzony dwa razy tzn. najpierw jako pierwszy (wyszlo 16 bar) i na koniec jeszcze raz po zmierzeniu pozostalych pieciu garow - i wtedy wyszlo na nim 20 bar. Ale czemu pomiar dwukrotnie wskazal niskie cisnienie tylko na tym jednym garze? Przy pierwszej probie mechanik tez myslal ze cos nie tak z manometrem chyba, ale po zmierzeniu drugiego garka wyszlo ze nie. Na cyl. 2-3-4-5-6 bylo cisnienie kolo 30 tak jak pol roku temu.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Opublikowano
w 2,5 tds [e-34] książkowe ciśnienie wynosi 22 a motor jest ten sam.
Opublikowano
A ty jestes pweien, ze masz na tych garach od 2 do 6 książkowe cisnienie sprężania? Może faktycznie facet ma zepsuty czujnik? Sprawdź jaka u ciebie powinna byc prawidłowo kompresja, bo u mnie (2,5 TDS- to chyba te same silnieki) książkowo jest na kazdym po 22 bar

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
22:1 to jest stopien sprezania przy ktorym prawidlowe cisnienie w cylindrach powinno wynosic okolo 30 bar. U mnie cisnienie bylo mierzone dwa razy w dwoch roznych miejscach wiec nie sadze zeby oba warsztaty mialy zepsute manometry. Zreszta wyniki pomiarow na cyl. 2-6 sie pokrywaja. Tyle ze pol roku wczesniej (na pierwszym pomiarze) cyl. 1 tez mial cisnienie 30, a teraz ma 16-20.

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawa się wyjaśniła :lol: Wczoraj i dziś mierzyliśmy ponownie kompresje i oba pomiary wykazały ciśnienie 30 bar na pierwszym cylindrze :cool2: A wiec wszystkie cylindry maja fabryczną kompresję i nie ma potrzeby ściągać czapy :dance: Nie wiem co było przyczyną taj pomyłki, być może jakiś błąd pomiaru rzeczywiście. No cóż... W obecnej sytuacji wybiorę się z autem na hamownię i zacznę chyba myśleć o chipie :twisted2:

Bylo: E32 735iA, E36 325TDS, E34 525iA

Jest: E39 523iA, E46 330d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.