Skocz do zawartości

drobne pytania - nowy


jachim76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

na wstępie chciałem się powitać - jestem tu nowy, aczkolwiek z bmw miałem już dosyć dużo do czynienia. Kupiłem ostatnio e60 z 2004 i mam dwa pytania po przejechaniu ok 3.000 km, a mianowicie:

 

1. NAVI - mam oryginalną płytę rodem razem z bmw kupioną z 2004 roku (w Niemczech) bez polskiej mapy. Załatwiłem sobie płytkę z 2010r i 2013 ale za nic na świecie nie chce ich przeczytać. Podpowiedzcie koledzy, bo szukam już kilka ładnych dni bezskutecznie jak temat pogryźć - gdzieś wyczytałem, że trzeba wgrać mapy pośrednie, ale za diabła nie mogę ich nigdzie trafić, ma ktoś może takie, albo poda skrót jak dojść do tego - bardzo z góry dziękuję,

 

2. Podczas jazdy w mieście - szczególnie na S lub przełączając biegi manualnie (choć nie zawsze, niekiedy samo od siebie) auto zaczyna głośniej chodzić - czytałem, że w tłumiku są jakieś klapki sterowane podciśnieniowo, ale mam pytanie - czy można jakoś to kontrolować?

 

3. Czytałem o klapkach w kolektorze ssącym - mam przejechane ok. 165t km - gdzieś wyczytałem, że by je usunąć - jest to dobry pomysł?

 

viewtopic.php?f=73&t=117891

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Czego się mogę jeszcze po niej spodziewać czy na co zwrócić szczególną uwagę...

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę oszczędźcie mnie, jeśli tematy były poruszane - naprawdę patrzyłem

 

pozdrawiam wszystkich

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. U siebie nie stosowałem żadnych pośrednich map. Od razu włożyłem najnowsze. Jeśli są to oryginały lub dobrze nagrane płyty to wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami na wyświetlaczu - jest tam chyba polecenie, żeby zrestartować system i odczekać 10 czy 15 minut przed ponownym uruchomieniem. To wszystko.

 

2. ???

 

3. Usunąć klapki? Może od razu wywal pół silnika, bo po co jakieś klapki, EGR-y, DPF-y i inne "gadżety" :D Słuchaj dalej druciarzy to z pewnością daleko zajedziesz. Wg mnie najlepiej jest niczego nie usuwać tylko kupić nowy kolektor i mieć spokój na przynajmniej 100tys. kilometrów.

 

4. Wszystko jest na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przebieg to masz interesujący.

 

Pzdr

 

Wcale nie taki interesujący ten przebieg. Ja mam E60 523i z 2006 roku, i przejechane na dzień dzisiejszy 249 tys. kilometrów.

Wymieniłem jedynie elektryczną pompę wody w zeszłym roku i moduł RLS (ten od deszczu w lusterku). Poza tymi drobnostkami autko śmiga aż miło.

 

Szerokości i "Bardzo Mocnych Wrażeń" kolego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.