Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

pojawil mi sie problem, podczas jazdy na rownym i rownym tempem, faluja obroty

silnika, niemal nieodczowalne, ale widac na obrotomierzu.

Na postoju tez czasami lekko obroty sie zmieniaja.

Co to moze byc?

Opublikowano

Cześć,

 

niemal nieodczowalne, ale widac na obrotomierzu.

 

a ja napisałbym to tak "nieodczuwalne" ;)

 

Falują bardzo delikatnie czy skaczą o kilkaset obr./min ? (1600 -> 1800 itp) czy (1600 -> 1620) :)

 

Może silniczek krokowy który sterujące położeniem przepustnicy oraz nieszczelności w układzie dolotowym określane przez mechaników jako "lewe powietrze” ? Heh oczywiście to tylko spekulacje.

Opublikowano
Było już na tym forum setki razy o falujących obrotach, poszukaj sobie bo nie chce mi się już dziesiąty raz pisać jak się sprawdza czy konverter ASB jest do wymiany.
sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Pierwsze slysze o konverterze, wiele postow pisze o sprzegle hydrokinetycznym, ale to pisali wszyscy

o dieslach a ja mam 530i, nie wiem czy to robi roznice.

Opublikowano
ja mam to samo co ty tylko w 520i manual. kazdy odpowiada ze juz bylo sto albo milion razy . jak juz tak odpisuje to niech powie konkretnie co to moze byc. jak nie wie to niech nie odpisuje.
Opublikowano

Masz tak przez caly czas czy tylko na zimnym silniku.

 

 

Generalnie nie ma 1-ego elementu odpowiedzialnego za falujace obroty ;/ Wiec odpowiedz bez wiekszej ilosci informacji nie bedzie precyzyjna-trafna

Opublikowano
Na cieplym silniku tez obroty faluja tylko na malych obrotach miedzy 1200 a 1500 i gdy jazda jest plynna po rownym.
Opublikowano

Czy ta dolegliwosc wymaga natychmiastowej naprawy? Jestem za granica i nie mam obecnie mozliwosci naprawy ;/ za 3 tyg bede w pl.

czy moze sie cos wiecej zepsuc ?

Opublikowano
Pierwsze slysze o konverterze, wiele postow pisze o sprzegle hydrokinetycznym, ale to pisali wszyscy

o dieslach a ja mam 530i, nie wiem czy to robi roznice.

Konveter to inaczej sprzęgło hydrokinetyczne. Wczytaj się dobrze w temat . Dlatego wszyscy piszą o dieslach bo w PL 90 % e60 to diesle.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Na tempomacie obroty tez skacza ale w mniejszym zakresie niz przy normalnej jezdzie.

Jak to zdiagnozowac na 100 % ?

Opublikowano

U mnie podczas jazdy jest ok - nic nie faluje.

Jednakze, proces ten pojawia sie tyko i wylacznie podczas postoju. Zakres falowan, to 20 w te, 20 w te. Wskazowka obrotomierza drga doslownie odrobinke. Nie czuc, anie nie slychac tego po pracy silnika. To normalne? Czy tez powinienem sie tym zajac?

 

 

E60, 530i , 2004, automat

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
U mnie jest tak samo, ale nie wiem co to może byc. Czasami na cieplym silniku (na postoju)mam zbyt wysokie obroty, ktore po jakims czasie sie normalizuja.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Wyglada to wlasnie na konwerter, a w manualnej skrzyni poprostu slizga sprzeglo :)

 

 

Zrob test, wlacz tempomat na pretkosc i obroty jakie ci faluja, i przy stalej pretkosci obserwoj czy obrotomiez skacze.

Jesli podczas normalnej jazdy czasem obroty sie zaczynaja podnosic i opadac... ...a przy tempomacie obroty nie faluja, to...?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
świece kiedy wymieniane? filtr powietrza ? jakieś lewe powietrze może, ?? brać wszytko pod uwagę.może lambda.podpinałeś kompa ?
Opublikowano

Swiece, kable i filtr - dosc dawno..

Lewe powietrze wykluczam, bo sprawdzalem.

 

Podlaczalem kompa.. Objawy te pojawily sie z dnia na dzien. Jednego dnia bylo wszystko ok. Wieczorem podlaczylem kompa i grzebalem w INPIE. Opcja po opcji. Auta juz nie odpalalem i nie jezdzilem. Kolejnego dnia jadac do pracy, pojawily sie w/w objawy... " podczas normalnej jazdy czasem obroty sie zaczynaja podnosic i opadac... ...a przy tempomacie obroty nie faluja"

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam , mam podobny problem z tym że doszły do tego metaliczne stuki z okolicy silnika dodałęm filmik z tym problemem http://youtu.be/OWAu9B3MTNc zaczęło się od falujących obrotów potem doszło do metalicznych stuków. Z tego co powiedział mi spec od BMW jest to tzw. szklanka. Pomoże zmiana oleju z 0w40 na 5w30 valvoline bo człowiek który w tym siedzi oświadczył że castrol to nieporozumienie dla 5 3.0i do tego planuje zastosować taki środek przed wymianą oleju : http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-pro-line-2662-500ml-i4385751360.html
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
do sprawdzenia DISA,przeplywka,lewe powietrze,przepustnica,krokowiec odma.

Pozdrawiam

To tak po kolei rozbierania

 

Odma... ...zauwazylem u mnie cos dziwnego... Po pierwsze, zmieniajac uszczelke pokrywy zaworow, we wnetrzu rurki odchodzacacej od pokrywy zawodow byl osad.. Sama pokrywa zaworow czysta. Kolejna sprawa, to dosc mocne pocenie sie z prawej strony silnika - jakby pod kolektorem dolotowym - nad kolektorem i rura dochodzaca od filtra do przepustnicy jest sucho. Dopiero pod nia robi sie mokro.. A z tego, co kojarze, tam jest odma. Mylem silnik by zlokalizowac wyciek. Leje sie gdzies pod kolektorem dolotowym. Odma? Przypchana? Cos peklo? Wyciek to zadna uszczelka, czy uszczelniacz...

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.