Skocz do zawartości

E34 Spryskiwacz przedniej szyby


mundek71

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

Po zakupie auta nie działał spryskiwacz przedniej szyby. Beemka ma spryskiwacz reflektorów i mycie intensywne.

Ponieważ z dysz leciutko sączył się płyn ( nie dolatywał do szyby ) pomyślałem że pewnie są mocno zapchane dysze. Kupiłem więc "nowe" czyli używane i nic się nie zmieniło. Zacząłem więc rozbierać układ. I co się okazało ??? Płyn na dojściu do dyszy "sika" aż miło ale same dysze są "martwe".

Rozebrałem dyszę. W środku są 2 sprężynki i 2 gumowe zaślepki ? ( lub coś podobnego )

I co dalej ???

Rozumiem, że jak leci płyn podnosi się zaślepka ( zapobiega cofaniu się płynu z dyszy ??? ) a sprężynka ją opuszcza ??

Wydaje się to bardzo prosty mechanizm. To dlaczego jak wszystko złożę nie działa ? I nie działają wszystkie 4 zestawy dysz ???

Ktoś się spotkał już z takim problemem ?

Bardzo Was proszę o wszelkie rady

pozdrawiam

Marcin

Edytowane przez mundek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam nad tym..próbowałeś podmienić silniczek spryskiwacza? może po prostu robi ze słabe ciśnienie? Masz mycie intensywne, nie wiem dokładnie jaka jest zasadnicze róznica ale może silniczki czymś się różnią? albo po prostu zaciera się stary

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki podmieniałem ale wszystko jest tak samo. W międzyczasie wymontowałem z dysz sprężynki i zaślepki. Teraz przynajmniej sika coś na szybę ale....

Sika tylko po jednej dziurce w obu dyszach :D . Bez względu czy używam intensywnego mycia czy zwykłego.

Coś jest nie halo. Najlepiej byłoby dostać schemat połączenia silniczków, rurek itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale który silniczek podmieniałeś?

Ten układ ma trzy silniki. Jeden w małym zbiorniku do intensywnego mycia, drugi do spryskiwaczy szyby i trzeci do reflektorów i halogenów. Ten trzeci to specjalny z dwoma sekcjami pompującymi - rzadki i drogi cholernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale który silniczek podmieniałeś?

Ten układ ma trzy silniki. Jeden w małym zbiorniku do intensywnego mycia, drugi do spryskiwaczy szyby i trzeci do reflektorów i halogenów. Ten trzeci to specjalny z dwoma sekcjami pompującymi - rzadki i drogi cholernie.

Czołem

Podmieniałem jeden mały silniczek. Wszystkie silniczki działają prawidłowo. Włączają się tak jak powinny. Wydaje mi się, że problem jest w samych dyszach.

Bez względu na to czy używam samego spryskiwacza czy intensywnego mycia, płyn leci tylko z lewych dziurek.

Oczywiście prawe sprawdziłem i nie są zatkane.

Idzie wiosna więc będę mógł się za to zabrać na poważnie ( w garażu za mało miejsca ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.