Skocz do zawartości

E36 318 TDS Pompa wspomagania nie działa


ravik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem e36 318 TDS. Samochodzik do tej pory był bezproblemowy, jednak 2 tyg temu jadąć zaczął mi głośno pracować. Zignorowałem to, ale następnego dnia to samo, po czym wracając ze szkoły samochód przestał skręcać i się zagotował. Co się okazało pękł półksiężyc trzymający pompe wspomagania, pompa sie przekrzywiła i spadł pasek. No więc niewiele myśląc na szrot po używkę pompy, założyłem, odpowietrzyłem, zalałem świeżym olejem i co? Pompa nie działa. Tzn pompa załącza się powyżej 2 tys obrotów. Myślałem po prostu, że jak ze szrotu to uszkodzona. Pojechałem i wymieniłem również na używkę. Założyłem, odpowietrzyłem i znowu to samo. Pompa na postoju nie działa w ogóle. W czasie jazdy przy skręcaniu muszę samochód wkręcić na 2-2.5 tys. obrotów żeby się załączyła. Macie jakiś pomysł na rozwiązanie mojego problemu? Czy to wina uszkodzonej pompy, czy popełniam jakiś błąd w sztuce w montowaniu bądź odpowietrzaniu. Aha odpowietrzałem bez podnoszenia samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zalaniu pompy ,po dwa pełne obroty kierownicą,potem na prosto koła i sprawdzasz stan płynu ,ewentualnie uzupełniasz\ brak ,do kreski jaka to oznaczona została jako max ,nie ma czegoś takiego że pompa odpala przy iluś tam obrotach ,ma działać od momentu odpalenia ,luknij pod auto jak odpalone ,czy coś nie cieknie ,bo może magla zbiłeś .

I napisz czy pompa wyje czy nie jakie odgłosy daje ,zapowietrzona pompa wyje jak poje..... na ,jaki olej " płyn " zalałeś ,po prostu podstawy opisz ,pasek wielokolorowy na pewno poprawnie zamontowany nie ślizga się nie piszczy ,nie jest luny,napinacz działa poprawnie ,nie pomyliłeś przewodów w czasie montowania ,dałeś podkładki miedziane tak jak być powinny po dwie na węża przed i za .

 

Ma ktoś złota kule ,w mojej bateria padła :norty:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontuj pompe zlej cxaLY OLEJ z maglownicy tez rozkrec ja to tylko 4 sruby otwurz i wszystko przemyj bezyna dokladnie przedmuchaj zeby ci nic w piach nie spadlo jesli juz to mycie i przedmuchanie sprezonym powietrzem poskladaj do kupy wszystko zaluz pompe i zalej olejem kilka krotnie obruc kierownica do oporu maglownica sie odpowietrzy dolej oleju na max super jest dextron III castrola pompe na kolanach rozkladam i skladam
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.