Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki problem, ostatnio jechałem z pracy i zgasł mi samochód na trasie, stwierdziłem że to padła pompa paliwa. Wyciągnołem tą pompę podłączyłem wtyczkę, przekręciłem stacyjkę i nie włączyła się . Włączyła się jak dostała młotkiem ze 2 razy ale później znowu nie chciała się włączyć. No to zakupiłem drugą - używaną ale oryginał. Jak się przekręciło kluczyk to pompa pracowała. Ale niestety w filtrze nie przybywało paliwa. Myślałem że jest zapowietrzony i dlatego nie podaje. Z rozrusznika nie chciał odpalić. Zapaliłem auto na popych. Zapalił odrazu. Pojeżdziłem w weekend ok 40 km- wszystko było ok. Dziś rano odpalam przejechałem jakieś 3 km i znowu zgasł. Odkręcam filtr, włączam zapłon i znowu nie podaje. Macie jakieś pomysły, czy mogła znowu pompa paść ( pompka słychać że pracuje) - jest możliwość że jakieś przewody są przypchane i pompa nie ma siły podać paliwa??? Co mogę sprawdzić i jak.

 

 

I drugie pytanie. Mam stary typ przepływomierza, taki do którego nie trzeba robić nowego softu. Chciałbym sobie chipa zapodać ale czytałem gdzieś że jeśli padnie mi przepływomierz i kupię ten nowego typu to po wgraniu softa stracę chiptunning - czy mogę do starego przepływomierza zapodać nowy soft. Nie chcę narazie zmieniać starego bo fajnie działa.

 

 

 

Oki więc sprawa wygląda tam, paliwo pobierane jest z komory w której znajduję się pompa przelewowa, w wejściu pompy jest przewód który jest doprowadzony do filtra paliwa. Odkręciłem dziś obie pokrywy w obu komorach. W tej z pompką przelewową nie ma paliwa, natomiast w tej drugiej jest dużo. Wnioski - pompa przelewowa pompuje paliwo z jednej komory do drugiej, ale nie jest wyrównywany jej poziom. Tylko że oglądam te schematy i nic mi do głowy nie przychodzi dlaczego to paliwo się nie wyrównuje

 

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano

1. Pali ci jesli masz pelny zbiornik? Jesli tak to nie przelewa Ci paliwa.

viewtopic.php?f=69&t=109085

Jesli nie to moze paliwo sie cofa (mozesz zalozyc zaworek na wezyk), lub vp44 dogorewa...

 

2. Mozesz zmienic soft dla starej przeplywki ale chyba musisz wlozyc wklad w nowa obudowe (nowego typu z siatka). Mozesz kupic na allegro za grosze.

Jesli zrobisz chipa a pozniej zmienisz soft to go stacisz.

Opublikowano

Dzwoniłem dziś do mechanika, wytłumaczyłem mu o co chodzi - on ma taką teorię:

 

Pompka przepompowuje paliwo z jednej komory do drugiej, nie ma żadnego przewodu przelewowegi. Na podstawie informacji z czujników paliwa pompa przepompowuje paliwo z jednej komory do drugiej lub zmienia się polaryzacja na pompce i zasysa z jednej komory do drugiej., W ten sposób wyrównywany jest stan paliwa w obu komorach. Jak któryś czujnik jest uszkodzony i pokazuje np 10 lit a w rzeczywistości jest np 1litr a w drugiej komorze jest np 2 litry to pompa dązy do wyrównania stanu w obu komorach. I wtedy jest problem bo niestety w jednej jest full a w drugiej 0. A pompa dalej pompuje - niestety się zaciera bo nie ma naturalnego smarowania paliwem. Chyba sens w tym jakiś jest. Posprawdzam oba czujniki, sprawdzę też czy w nowej pompie kabelki nie są odwrotnie podłączone. Jak będzie ok to dam znać co i jak.

 

Co o tym myślicie, może to jest rozwiązanie naszych problemów z wyrównywaniem poziomu w komorach.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.