Skocz do zawartości

bmw e46 328i/ci lub 330i/ci


Novik_BMW_328

Rekomendowane odpowiedzi

no diesel to nie benzyna, w benzynie są oktany - adrenalina. A diesel'u są muły.

 

7,6 do setki mial ten mul, moim zdaniem calkiem niezle, szczegolnie jesli wziac pod uwage, ze jak jechalem nim nad morze, to spalanie srednie z 400 km wynioslo 6,6l ON. :)

 

138 km/h srednia predkosc - trasa - autostrada 240 km, spalanie jak juz wyzej napisalem lekko ponad 11l LPG.

 

Tez wole benzyne, ale nie piszcie glupot, ze diesel nie jedzie, mul itd. Audi A8 D3 4,2 benzyna 335 koni zgarnia ogromne baty od 4,2 diesla 326 koni. W serii. Po wirusie, to ten TDI robi wiatrak z benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie jeżdżę jak wariat co prawda prawko mam dopiero 3 lata i bmw będzie moim 4 autem, Człowiek uczy się całe życie i każdy może mieć wypadek nawet kierowca z 50 letnim doświadczeniem :) Chcę się przesiąść na coś mocniejszego niż vectra 116 koni bo jeżdżę nią już rok i mi się trochę znudziła. Poza tym jak mam wybór 2.8 litra bmw 193 konie vs vectra 1.8 116 koni przy czy oba silniki palą podobne ilości benzyny to czemu mam się nie przesiąść. Wiadomo że od razu po zakupie nie będę szalał bo każde auto trzeba poznać i wyczuć. Wcześniej miałem Astre I 60 koni i też po przesiadce na vectre nie szalałem, dopiero z czasem jak już auto lepiej poznałem. Wiem że tu poza mocniejszym silnikiem jest jeszcze napęd na tył co jest dla mnie nowością bo nigdy ani nie jechałem ani sam nie miałem takiego napędu także spokojnie jak się nauczę nim jeździć to wtedy będę się nim bawił. Poza tym szkoda by było odkładać rok czy dwa na auto a potem rozwalić na pierwszym lepszym drzewie. No przyznaję że te spalania są zdumiewające bo wdawało mi się że 2.8 litra spali więcej nad gazem jeszcze się zastanowię pojeżdżę kilka miesięcy zobaczę ile to pali przy mojej nodze i w moim mieście i wtedy zadecyduje. A co do instalacji to montowałbym coś do 4k zł na BRC powinno wystarczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocniejsze auto jest w gruncie rzeczy bezpieczniejsze, bo manewr wyprzedzania/omijania zrobimy znacznie szybciej, łatwiej uciec z jakiejś niebezpiecznej sytuacji. Jak ktoś nie ma rozumu to się każdym samochodem zabije bez problemu. A sam się przekonałem że tylny napęd odradzają najczęściej ludzie którzy nigdy takim autem nie kierowali, albo swoje ostatnie RWD mieli w czasach Gierka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci kolego doradzę ,że jeśli zarabianie kasy ciężko Ci przychodzi to odpuść sobie lepiej bmw ,a zwłaszcza za tak małe pieniądze i naprawdę nie piszę tego z jakiejś złośliwości .

 

Dlaczego?

 

Jakieś 323i lub 328i do 20-22 tys zł kupi spokojnie w bdb stanie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupi spokojnie ,ale pamiętaj,że te auta mają już co najmniej 13 lat i nawet silniki benzynowe mają już bardzo duże przebiegi (zwłaszcza auta z niższej półki cenowej) więc prędzej czy póżniej trzeba będzie coś robić co jakiś czas .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w każdym 13 letnim aucie ale to nie powód żeby nie kupować tak fajnego auta :) Jestem przygotowany na naprawy na pewno nie na samym starcie bo planuje na auto wydać wszystko co odłożę poza kasą na opłaty a później tak jak wcześniej pisałem z każdej wypłaty 1000 zł odłożyć to dla mnie nie problem więc na naprawy będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz być przygotowany na naprawy na samym starcie,tak jest łatwiej potem oswoić się z tym,że trzeba coś zrobić . A czasami wyskakują jakieś pierdoły typu moduł komfortu i cały czas się coś robi ;p Wiem po sobie :cool2: A jak nie ma co robić bo wszystko działa ,to zaczynasz odkładać kasę ... A to na felgi, a to na zawieszenie , hamulce itd ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat spadł tylko na spalanie.

M52TUB28 To bardzo udana jednostka w sumie, nie ma wad o ile będziesz dbał o oleje i filtry to z samym silnikiem nie będziesz miał problemów. Często padają czujniki zmiennych faz rozrządu.

 

M54B30 Całkiem inna charakterystyka silnika ciągnie już od samego dołu, troszke przyjemniejszy dźwięk i ogólnie mocniejszy, jednak jest pełno tematów w internecie że potrafią spalic olej i to w ilościach 1-2l od wymiany do wymiany. W sumie nikt nie wie czemu i tu jest loteria jak trafisz. Niby pod koniec 2001 roku wyeliminowano problem ale są też nowsze auta które ten olej biorą.

 

 

I kilka słów

Miałem e39 2.0 paliło mi 13l w mieście

Teraz mam e46 2.8 miasto przy normalnej jeździe 12-13l. Ostatnio poczułem troszke wolności i jazda dynamiczna 15l. W trasie przy spokojnej jeździe da radę 8.5-9l

 

A jak ktoś nie wierzy w takie spalanie to chyba nigdy nie miał takiego silnika i jeździł tylko 1.6

 

Wysyłane z mojego ST25i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wybór chyba jednak padnie na 328 z racji tego że na 330 braknie kasy. Lepiej wziąć w lepszym stanie 328 niż 330 szrota. Spalanie z tego co piszecie mnie satysfakcjonuje w prównaniu do vectry 328 pali 1-2 litry więcej także kłopotu nie ma. Także z dnia na dzień coraz bardziej jestem przekonany do 328i.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj,ze podczas kupowania BMW emocje mogą wziąść górę, nie śpiesz się ,szukanie możesz zacząć choćby od dziś żeby poznać trochę rynek i pooglądać te samochody a nie wsiąść do pierwszego lepszego a potem żałować . Ja szukałęm około 3 miesiące,z czego 1 to tak na maksa,zobaczyłem parę modeli co mi tez nakreśliło na co trzeba uważać

 

Przeszukałem teraz allegro z ciekawości i znalazłem max 2 egzemplarze 328Ci godne uwagi ... A reszta to same szroty ,no bo niech mi ktoś wytłumaczy jak można mieć poliftowe ospojlerowanie,przedni pas od polifta wyposażony w ksenony ale brak ich spryskiwaczy,(w kilkunastu modelach spotkałem się z tym) w środku regulacja świateł (przy ksenonach ??-też paręnaście modeli) ) i przedliftowa kierownica . A na wszystko przywalone Felgi made in China.... FUCK,co się dzieje z polskim rynkiem ,to czyste przestępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam e46 2.8 miasto przy normalnej jeździe 12-13l. Ostatnio poczułem troszke wolności i jazda dynamiczna 15l. W trasie przy spokojnej jeździe da radę 8.5-9l

 

A jak ktoś nie wierzy w takie spalanie to chyba nigdy nie miał takiego silnika i jeździł tylko 1.6

 

 

Mam w zasadzie identyczne spalanie w swoim e46 323i. Przy spokojnej jezdzie w trasie zgodnie z przepisami potrafiłem schodzic poniżej 8 litrów na 100 km.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy ogień sprawdź najlepiej z miernikiem blacharkę ,nadkola czy nie ma bąbli ,czy szpary między drzwiami,błotnikiem a maską,pokrywą tylnej klapy a błotnikami itp. Również spasowanie wszystkich elementów blacharskich tam gdzie są reflektory i lampy tylne. Druga rzecz to myślę ,że elektryka . Posprawdzaj czy po prostu wszystko działa - newralgiczne punkty typu centralny zamek(kilka razy zamknij i otwórz drzwi pilotem oraz w aucie na środkowej konsoli),elektryczne szyby czy zamykają się poprawnie(mocniejsze pociągnięcie zamyka automatycznie,kliknięcie zsuwa ją do póki trzymasz przycisk-trzeba to wyczuć ),zamykanie tylnych szyb oraz szyberdach czy się otwiera i uchyla oraz zamyka tak jak przyciśniesz przycisk .Sprawdź klimę czy działa,uważaj jak ktoś Ci mówi,że nie dmucha bo 'nie ma gazu' :nienie: (w instalacji nie może nie być gazu,bo to oznacza że jest nieszczelna albo nie załączał się wiatrak i spuszczono gaz-tak było u mnie),potem radio,sprawdź przyciski multifunkcji na kierownicy czy sterowanie radiem działa,następnie światła ,spryskiwacze ksenonów o ile auto je ma,grzanie szyby tylnej jeśli zima,grzanie foteli .... Dużo tego jest tak więc najlepiej każdy przycisk pomacać i sprawdzić . Jak już zabierzesz się za jazdę próbną nasłuchuj czy podczas ruszania jest stukanie (może to świadczyć o skończonych tulejach dyfra i wózka dyfra- koszta wymiany od 70-400 zł ),po jeździe najlepiej wjechać na stacje diagnostyczną żeby obejrzeć auto od dołu,a jeszcze lepiej jak jest podnośnik czyli sprawdzasz luzy w zawieszeniu i ewentualne wycieki,stan okładzin i tarcz hamulcowych. Podczas jazdy sprawdź sobie tempomat,po rozgrzaniu możesz trochę pocisnąć żeby sprawdzić jak się ma układ chłodzenia ..... Kurcze nie wiem co jeszcze ,dużo tego jest i czasem nie sposób na wszystko zwrócić uwagę . :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś coś takiego znalazłem. Myślę, że sporo jest wymienionych rzeczy na które zwrócić uwagę:

 

 

KAROSERIA 

łatwość zamykania drzwi i klap 
jednakowa szerokość szczelin 
wgniecenia 
rysy 
rdza 
nadkola 
krawędzie drzwi 
podłoga 
słupki 
zawiasy 
maska 
klapa bagażnika 
dach 
miejsca łączenia uszczelek i szyb 
wlew paliwa 
podszybie, osłonięte miejsca komory silnika i inne zakamarki 

STAN LAKIERU 

jednakowy na wszystkich elementach 
kolor 
szorstkość/gładkość 
grubość 
drobne odpryski i zarysowania 
(mają być, brak oznacza malowanie) 
zacieki 

BLACHA W BAGAŻNIKU 

ślady zagięć, malowania, szpachli itp. 
kurz w lakierze 
stan śrub mocujących elementy zdejmowane 
uszczelki 
stan, pęknięcia, starzenie gumy 
ślady lakieru 
pod uszczelkami jedynie fabryczny lakier 


SZYBY 

jednakowe oznakowania i data 
pęknięcia, rysy i odpryski 

hak holowniczy - ślady zużycia oznaczają duże obciążenia silnika 
reflektory 
równo osadzone 
ten sam producent, partia 

zgrubienia na zderzakach - klejenie 

KOMORA SILNIKA 

myty/nie myty 
wycieki i poziom 
olej 
płyn hamulcowy 
płyn chłodzący 
płyn spryskiwaczy 

STAN OLEJU SILNIKOWEGO 

opiłki metalu, krople wody na bagnecie 
osad na korku - żółty - uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub samej głowicy 
lub samochód używany na krótkich dystansach (przedostawanie się wody 
do oleju) 

data produkcji akumulatora 
bezpieczniki 
ślady spawania 
niefabryczny środek antykorozyjny 
niefabryczne uszczelnienia 
ugięcie paska klinowego pod naciskiem (10mm) 
ślady oleju w zb. wyrównawczym chłodnicy 
kolor cieczy w chłodnicy (brunatny, rdzawy dyskwalifikuje) 

PODWOZIE 

amortyzatory - nacisnąć i puścić - nie ma się bujać 
luz na kierownicy max 10 stopni 
hamulce 
wzrokowo stan tarcz 
wszelkie wycieki zwłaszcza ze skrzyni biegów 
stan wydechu 
przeguby i elementy gumowe 
stan, starzenie gumy, pęknięcia 
zaolejenie 
rdza na podłużnicy 
elementy zawieszenia - bez nadmiernej rdzy i uszkodzeń mechanicznych 
końcówka wydechu - czarny, tłusty osad - spala olej 

OPONY 

grubość bieżnika (więcej niż 2-3mm) 
równomierne zużycie 
stan krawędzi zewnętrznych (ostra jazda w zakrętach) 

WNĘTRZE 

pod dywanikami 
ślady spawania 
zgięcia 
lakier 
rdza 
przyjrzeć się wskazówce prędkościomierza i innym 
zużycie siedzeń 
regulacja położenia foteli 
licznik 
wszystkie liczby prawidłowo wyświetlane 
kontrolki 
gasną jednocześnie - tak/nie (nie mogą) 
Air Bag i ABS 
Check engine 
odcień zaślepki poduszki 
pasy, stan i napinacze 
szyby elektryczne 
szyby manualne 
ustawianie lusterek 
szyberdach 
klimatyzacja 
światła 
postojowe 
mijania 
przód 
tył 
drogowe 
przeciwmgielne 
przód 
tył 
kierunkowskazy 
awaryjne 
cofania 
stopu 
podświetlenie tablicy 
światła wnętrza 
sygnał dźwiękowy 
przyciski kierownicy 
wycieraczki 
dywaniki 
nakładki pedałów 
stan okładziny kierownicy 
wytarcie gałki zmiany biegów 
gniazdo zapalniczki 
popielniczka 
gaśnica 
trójkąt 

DOKUMENTY 

książka serwisowa 
grafologicznie podpisy 
odcienie długopisów i pieczątek - powinny być różne 

porównanie numerów nadwozia, silnika 
identyfikacja numerów nadwozia - czytelne, bez śladów ingerencji 
karta pojazdu, brief (przecięty oznacza wyrejestrowanie) 
w przypadku kupna z komisu: 
umowa wstawienia w komis 
faktura 
karta pojazdu 
dowód rejestracyjny 
tablice 

rachunki, dokumentacje napraw od ubezpieczyciela 
Europejski Rejestr Pojazdów - kradzione 
Departament CORS i informatyzacji - zastaw 

SILNIK 

uruchomienie bezproblemowe, nasłuch stuków, praca rozrusznika 
na początku oględzin silnik zimny/rozgrzany (ma być zimny) 
wyłączenie i włączenie rozgrzanego silnika 
reakcja na dodawanie i odejmowanie gazu (sprawdzenie m.in. wtrysków) 
wyjęcie bagnetu przy włączonym silniku - nie ma chlapać olejem i nie ma być dymu 
kolor spalin 
biały - bierze wodę - uszczelka pod głowicą, głowica, pęknięty blok 
niebieski - bierze olej - uszczelka pod głowicą, głowica, pęknięty blok, 
uszczelniacze, pierścienie 
czarny - zbyt bogata mieszanka, regulacja wtrysków 
również zapach spalin i pęcherzyki gazu w zb wyrównawczym chodnicy lub 
chłodnicy świadczą o powyższym (nie odkręcać korka chłodnicy przy włączonym, 
rozgrzanym) oraz krople wody na bagnecie 

obroty na biegu jałowym (1100-1200 zimny, 700-800 rozgrzany) 
bez przypierdów i zwalniania 
posłuchać zaworów przy ~1200 obrotach 

przyspieszanie ze skręconymi kołami na postoju 
obrót kierownicą w lewo i prawo bez zgrzytów i stuków 
ruszanie z drugiego biegu 
wsteczny 
zaciągnąć ręczny, wrzucić jedynkę i powoli puszczać sprzęgło - silnik nie zgaśnie tzn., 
że sprzęgło jest zużyte 
ujęcie gazu i basowy pomruk - ukł wydechowy, przepalony tłumik 
hamulec ręczny - ruszanie przy zaciągniętym - trzyma/nie trzyma 

W TRAKCIE JAZDY 

ściąga na prostej 
ściąga przy hamowaniu 
ściąga przy jeździe bez gazu 
hamowanie awaryjne 
stuki 
mocne przyspieszanie - metaliczne stuki - luzy w ukł. korbowo tłokowym 
wszystkie biegi wchodzą bezproblemowo, zwłaszcza 1 
drżenie gałki zmiany biegów - łożysko skrzyni 
działanie sprzęgła 
twardość hamulca 
łapie coraz wyżej - zapowietrzenie 
obniża się do podłogi - uszkodzona pompa 

wskaźnik temperatury - mniej więcej w połowie 
jazda z V powyżej 100km/h - ujawniają się usterki zawieszenia i hamulców 
przy prędkości 45-60 km/h włączyć bieg bezpośredni (4,5,6), silnik będzie się dusił 
ale samochód powinien powoli przyspieszać, metaliczne stuki - spalanie stukowe albo inny 
problem 
kontrolka ciśnienia oleju - świeci się w trakcie uruchamiania, nie może w trakcie 
jazdy 
kontrolka akumulatora - uszkodzony alternator 
temperatura chłodziwa - mniej więcej w połowie skali 

PRZEGLĄD W WARSZTACIE 
kontrola geometrii 
Słabe punkty (BMW E46) 
Luzy w mocowaniu tylnego zawieszenia do karoserii. 
Przepala żarówki (inst elektryczna) 
Przekładnia kierownicza 
Pompa wody 
Pękające sprężyny tylnego zawieszenia 

grubości lakieru 
stopień sprężania 
świece (jeśli są ) w kolorze jasnoszarym, brązowym 

Po zakupie zabrać 
dowód rejestracyjny 
polisa OC/AC 
książka serwisowa 
instrukcja obsługi 
karta pojazdu 
wszystkie komplety kluczyków 
umowa kupna/sprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info chyba przed samymi oględzinami będę zamieszczał tutaj w odpowiedniej kategorii forum linki do aut wraz ze zdjęciami, mam nadzieję że wstępnie pomożecie mi ocenić stan auta na podstawie właśnie zdjęć i podpowiecie czy warto jechać je oglądać :) Chyba póki co na wszystkie moje pytania odnośnie 328 znalazłem odpowiedzi dzięki Wam za co z góry dziękuję. Gdyby jeszcze ktoś coś chciał dodać to śmiało pisać bo będę te forum odwiedzał regularnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.