Skocz do zawartości

E60 530d ładowanie akumulatora


Damian_Koln

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w mojej E60 ostatnio wystąpiła seria przeróżnych błędów w trasie na autostradzie nagle zapaliła się zółta kierownica za kilka sekund poduszki następnie ABS po kilkunastu sekundach skrzynia weszła w tryb awaryjny wyskoczył błąd pompy paliwa poprostu tzw choinka błędów wszystkich możliwych w tym aucie, zatrzymałem się na najbliższym zjeździe zgasiłem silnik wyszedłem na papierosa pomyśleć co dalej miałem przed sobą jeszcze kawał drogi (trasa Polska - Niemcy) wsiadam do auta odpalam i jest wszystko ok zero błędów auto jechało normalnie jak zawsze do samego domu 700km :D Pomyślałem że coś zwariował komputer bo auto mam już długo i nigdy nie płatało żadnych niespodzianek :D Po przyjeździe do domu nie dawało mi to spokoju nie chciał bym aby to mi się kiedyś jeszcze przytrafiło w trasie i szukając na forach zobaczyłem że takie rzeczy może powodować zbyt wysokie albo niskie napięcie ładowania. Sprawdziłem ładowanie i troszkę mnie martwi ponieważ napięcie skacze i jest momentami troszkę za wysokie. Poniżej filmik z ukrytego menu jak to wygląda, czy może ktoś napisać jak to jest u was bo być może ten typ tak ma :D

 

Oto Filmik z mojego auta -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jaki masz akumulator ? zwykły czy AGM ? Bo np. u mnie jest AGM i ładowanie też potrafi pokazać 15.0 ale nie schodzi poniżej 14.0 tak że możesz mieć problem z regulatorem, ewentualnie możesz odłączyć zasilanie od (IBS) klemy minusowej i w tedy po testować.

 

Ps. Doładuj akumulator bo przy zgaszonym silniku masz 12.0 a to jest za mało, powinno być przynajmniej 12,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mam identyczny problem. Czy poradziłeś sobie z tym problemem ? Dodam, że jak odłączę klemę IBS to napięcie jest 14.2 spada na ułamek sekundy w momencie zejścia z obrotów. Nie wiem czy to będzie jej problem czy regulatora. Ogólnie aku mi nic nie rozładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw sprawdzcie regulator napiecia, jest wypinany z alternatora pod plastikową jego obudową ( wystarczy odkrecic plastikowa obudowe a regulator jest na zatrzaski), jak sie go wyjmie mozna sprawdzic czy szczotki jeszcze sa czy ich juz nie ma bo sa wytarte, jesli ich nie ma beda sie dziac cuda wianki i bledów mnostwo( ja mialem blad napinacza pasów i poduszki przedniej, co praktycznie nie powinno miec zwiazku z tym a jednak mialo)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.