Skocz do zawartości

F(25)20d klekot zimnego silnika przy przyspieszaniu


pumaamik

Rekomendowane odpowiedzi

Wtam forum,

nie widziałem ściśle tematu wczesniej poruszanego wiec postanowiłem zarzućić nowy wątek.

Auto ma 60K przebiegu, jest po drugim serwisie. W grudniu, pocz. stycznia nie przypominam sobie, ale od 3-4 tygodni słyszę - i to coraz wyraźniejszy klekot - wrecz metaliczne stukanie - przez pierwsze 5-10 minut jazdy. Tego stukotu nie ma przy jeździe bardzo delikatnej, zaczyna sie (i wzmaga) przy podjeżdzie pod górkę, nieco szybszym (niż WOLNE) przyspieszaniu. Po przekroczeniu temperatury przez silnik tak 60 stopni (kawałek za 50-ką strzałeczka) ten objaw znika, przy rozgrzanym silniku mogę do deski dawać i nic takiego nie ma.

 

Zgłaszałem to przy serwisie 59K - nie bardzo wiedzieli co począć - silnik był ciepły wiec nic nie klekotało.

 

Teraz nie wiem czy jechać na serwis i zostawiać na x dni auto (co wtedy pocznę z robotą) czy też coś dolać do wahy co niby ma przeczyścić wtryskiwacze...

 

czy ktoś miał podobny problem i wyleczył? Jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis - mysle nie istotne to teraz gdzie - nie chce chłopaków oczerniać - kiedyś powiedziałem im ze mi co chwila pali się kontrolka utraty cisnienia w oponach - eeech powiedzieli - on tak ma jak jest upał (bo to było latem) niby przejrzeli opony, napompowali rano w poludnie sprawdzili (a był to przegląd 30K) - nie zesłzo - miało być ok - tydzień później pod Neapolem już poczułem glebe - zajechałem Runflata :-) i lepiłem opone z luźnymi chłopakami w serwisie rowerowym bo był gwóżdz! Eeech serwis!

 

Ale co do klekotu to leje disla gdzie popadnie (shell, bp, statoil, czasem jak sie wkurze na ceny to auchan i carefour).

Robie ponad 4K miesiecznie wiec średnio co 5 dni jest pełne tankowanie.

 

dzis przygnałem z Passau do siebie - (zachodnia Polska) i jutro rano odpale - auto stoi na -1 mrozu teraz wiec bedzie zimne.

Zobacze - jest tam teraz waha z ARALA ... ale mam wrazenie ze po jednym tankowaniu to go nie uratuje...

 

Dodam ze ten klekot to nie jest "klasyczny" klekot disla zimnego - to wyraźne - o wiele rzadsze (tak jakby przy jednym cylibndrze sie działo, a nie przy wszystkich) niz klasyczne klekotanie. I o wiele głośniejsze - wrecz takie metaliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedź do innego serwisu, weź mistrza na objazd i niech Ci powie, a później da na piśmie, że to norma. Jak się chce coś na piśmie to się bardziej przykładają.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na tym forum pisali, że podobne objawy (metaliczny klekot) w silnikach N47 mogą być spowodowane kończącym się rozrządem, a konkretnie wyciągającym się łańcuchem. Jak masz jeszcze gwarancję i w miarę blisko, to spróbuj do serwisu po tamtej stronie Odry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Hej, wracam do tematu, idzie druga zima,autko ma juz ponad 100k. Jak radziles, aostawilem auto w serwisie podpieli kompa zdiagnozowali wtryskiwacz, wymienili... ( na gwarancji jeszcze). Klekocze dalej! Mowia ze to nastepny wtrysk. Ok mam jeszcze gwar. To niech wymieniaja.... Ale temat musi byc grubszy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Wtam forum,

nie widziałem ściśle tematu wczesniej poruszanego wiec postanowiłem zarzućić nowy wątek.

Auto ma 60K przebiegu, jest po drugim serwisie. W grudniu, pocz. stycznia nie przypominam sobie, ale od 3-4 tygodni słyszę - i to coraz wyraźniejszy klekot - wrecz metaliczne stukanie - przez pierwsze 5-10 minut jazdy. Tego stukotu nie ma przy jeździe bardzo delikatnej, zaczyna sie (i wzmaga) przy podjeżdzie pod górkę, nieco szybszym (niż WOLNE) przyspieszaniu. Po przekroczeniu temperatury przez silnik tak 60 stopni (kawałek za 50-ką strzałeczka) ten objaw znika, przy rozgrzanym silniku mogę do deski dawać i nic takiego nie ma.

 

Zgłaszałem to przy serwisie 59K - nie bardzo wiedzieli co począć - silnik był ciepły wiec nic nie klekotało.

 

Teraz nie wiem czy jechać na serwis i zostawiać na x dni auto (co wtedy pocznę z robotą) czy też coś dolać do wahy co niby ma przeczyścić wtryskiwacze...

 

czy ktoś miał podobny problem i wyleczył? Jak?

 

Witam,

 

Rozwiązałeś swój problem?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Ja bye pojechał do innego serwisu i poprosił o diagnozę... przy okazji to czy Twój samochód jest na gwarancji (może jakbyś chciał z własnej kieszeni to by coś innego znaleźli)? I u jakiego dealera byłeś?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, u mnie za pierwszym razem, diagności powiedzieli, że wszystko ok, dopiero później po tym jak doczytali w opisie, że na zimno stuka, to potwierdzili i zlecili wymianę wtrysków.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej, zima 2016

Autko ma 190 000. Od czasu kiedy zacząłem post i wymienili mi (przy bodaj 50 000 tys) the klekoczace wtryski

NIC sie nie dzieje!!!!

Ślicznie chodzi - nic mu nie dolega-mogę mu na mrozie -15 od razu przycisnąć i ani klekotnie.

Jedna rzecz sie zmieniła - nie wlałem od 140 000 żadnego innego paliwa niż ultimate/verva/ v-powder... itd. Musicie mu po prostu lac tego lepszego diesla! Ostatnio zszedł poniżej 4 zł :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mój X był już po gwarancji jak się zgłosiłem z tym problemem do serwisu, na szczęście chłopaki byli ogarnięci i nie naciągali mnie na wymianę wtrysków tylko sprzedali firmowe puszki z płynem dolewanym do baku do czyszczenia wtrysków. Po 3 tankowaniu było po problemie, to było półtora roku temu i do tej pory "traktor" nie wrócił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.