Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie u dilerów takiego auta się nie uświadczy , twierdzą że nikt takich aut nie zamawia.

 

Wiec może ktoś z was miał przyjemność jeżdzić f30 bez servotronic-a ?

 

Po jazdach które odbyłem na autach z servo stwierdzam to co wielu innych osób że w trybie comfort jest dramat a w trybie sport jest jest tylko dostatecznie.

 

Wygląda na to że po precyzyjnym oraz komunikatywnym układzie hydraulicznym z np e90 czy e46 nie pozostało prawie nic.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziś właśnie testowałem 335i bez servo (docelowo myślałem o 335ix).

Chciałem założyć temat z pytaniem, ale skoro widzę, że zacząłeś to się podepnę - może temat się rozkręci...

 

Silnik i skrzynia - świetna dynamika i gotowość do natychmiastowego zrywu. Zawieszenie - sprężyste i powiedzmy: bezpośrednie.

 

Ale...

układ kierowniczy...

daje poczucie jakby pomiędzy tobą a kołami był jakiś pośrednik - coś w rodzaju "sprężyny", która stawia dziwnie nienaturalny opór, wcale nie wynikający z intuicyjnego przełożenia krzywizny toru jazdy na to co czujesz na rękach. W trybie sport opór rośnie, ale jest to zdecydowanie sztuczny opór a nie odczucie z kół. Coś jak granie w jakąś gierkę na zabawkowej kierownicy.

 

(Oczywiście w nowej piątce i siódemce poczucie odrealnienia jest jeszcze większe (sumuje się na to również zawieszenie i tłumienie) bo sprawia wrażenie siedzenia na kanapie i granie w gierkę padem - ale zakładam, że są to konstrukcje targetowane na klienta, który tego oczekuje)

 

Sprzedawca asystujący w jeździe trójką zapewniał, że przy dołożeniu servo samochód stanie się bardziej bezpośredni. Ale z tego co piszesz w niczym to nie pomaga...

 

Na koniec dodam, że mam też świeże porównanie z Audi A5 i Jaguarem XF (co prawda z małymi dieslami, bo tylko takie stoją jako demo) i muszę powiedzieć, że pod względem prowadzenia Jag jest bardziej precyzyjny, a A5 to jest to prostu to - daje świetne "zestrojenie" ciała z maszyną. Z tym, że całościowego porównania jeszcze nie mam ze względu na różnice w silnikach (dwulitrowe vs R6) i napędzie (quattro/rwd). Z żalem powiem więcej: smutna taczka mojej żony pod tytułem CRV daje poczucie większej bezpośredniości:/

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano
Ja mam ten model z servotronikiem i muszę powiedzieć, że bezpośredniość występuje tylko w trybie "sport"
Primator
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To juz chyba urok elektrycznego wspomagania :duh: witajcie w nowych czasach.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano (edytowane)
To juz chyba urok elektrycznego wspomagania :duh: witajcie w nowych czasach.

No tak...

Ale jednak z drugiej strony: przecież inne (prawie wszystkie?) marki też weszły w elektrykę ale oferują inny "feeling"...

Zastanawiam się zatem: kto do cholery testował ten układ i dopuścił go do produkcji? :PPP

 

btw: orientujecie się może czy można jakoś to zmienić wgrywając alternatywny soft?

Pytam, bo R6 w 335ix ma chyba najlepsze osiągi z 3 litrowych benzyn na rynku, więc nie poddam się tak łatwo szukając następcy dla swojej S60:)

Edytowane przez SlawekS
Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

btw: orientujecie się może czy można jakoś to zmienić wgrywając alternatywny soft?

 

na bimmerpost widzialem ze magicy juz przeprogramowywali soft do ukladu kierowniczego w F30.

Opublikowano

na bimmerpost widzialem ze magicy juz przeprogramowywali soft do ukladu kierowniczego w F30.

Dzięki za info. Jeżeli miałbyś chwilę czasu, to wklej linka, bo 2h szukałem i nie trafiłem na tego posta:/

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.