Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy to prawda co opisują w tym artykule w Auto Świat, może to ktoś potwierdzić lub temu zaprzeczyć? Czy tą wadę mają tylko silniki N47 czy jakieś jeszcze? Ja w swojej jedynce mam silnik M47T2 czy powinienem się tym przejmować czy mnie ten problem nie dotyczy? Z tego co wiem to ja mam łańcuszek z przodu a nie z tyłu.

http://www.auto-swiat.pl/1-problemy-rozrzadu-dieslu-n47

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
Ja powiem tak: w dwóch autach mam te silniki i nic się nie dzieje ale też kiedyś o tym czytałem :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

też mam ten silnik dokładnie z 2007 z końcówki listopada czyli 2.0d n47 177km i nie ma problemu póki co .. na zegarze ok 160tyś km...

kolega zrobił ponad 250 tys i sprzedał tylko dla tego że miał wypadek.. więc jak dobre auto to bierz i jak będziesz dbał tak będziesz miał :)

Opublikowano
Ale ja nie przymierzam się do zakupu auta z tym silnikiem :mrgreen: jedynie wyczytałem, że są z nim problemy dlatego zapytałem na forum w celu weryfikacji tych plotek :norty:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Jeżeli będziesz wymieniał olej co 10-15 tyś km regularnie nie tak jak mówi producent co 30.000 km to ten silnik będzie żył, teoretycznie i statystycznie po 3 wpisach w książce serwisowej zgodnie z zaleceniem producenta silniki padają :-(
Opublikowano
Czy tą wadę mają tylko silniki N47 czy jakieś jeszcze?

Problem łańcucha rozrządu dotyczy wielu nowoczesnych diesli, np. Audi 2.7 i 3.0 TDI do 2008r

 

Ja w swojej jedynce mam silnik M47T2 czy powinienem się tym przejmować czy mnie ten problem nie dotyczy?

Możesz się przejmować tym, że M47 więcej pali i jest bardziej awaryjny, jeśli chodzi o rozrząd to awarie zdarzają się rzadziej niż w N47

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odnośnie awarii w 177 KM ktoś mi podpowiedział coś takiego:

1. Zmieniaj olej co 10-15k,

2. Zawsze przy zmianie oleju odłączaj jakiś czujnik aby nie dopuścić do pracy silnika bez "napompowanego" do układu napinacza łańcucha, oleju. O jaki to czujnik chodzi?

pzdr Rysiek
Opublikowano
Olej w silnku to podstawa, ja akurat przezylem wymiane silnika w swojej e60 przy przebiegu 116.000 km, motor przeżył zgodnie z zaleceniem producenta 3 wymiany oleju i to było dla niego na tyle ...
Opublikowano
No to pięknie ja mam 109k. Czyli wszystko przedemną. Ale nie da się jakoś ustrzec katastrofy? Nie da się tego rozrządu wymienić przed ......
pzdr Rysiek
Opublikowano
Jak go nie słychać to nie ma go co ruszać, fakt u mnie było słychać, tylko że jeszcze miałem popękany blok silnika, i musiałem cały motor wyrzucić na złom ... także ze wszystkimi silnikami to jest jedna wielka loteria :-(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko czemu tu sie dziwic jak sie zmienia olej co 30tys km bo tak kaze ASO to potem sa takie efekty. Napinacze puszczaja slizgi sie wycieraja itt. Moje auto ma prawie 150tys od nowosci zmieniany olej co ok 12tys km i rozrzad jest nadal cichy

Proponuje poczytc fachowe fora i zobaczyc testy jakie wlasciwosci zachowuje olej majacy 30tys km jak ktos swiadomie oszczedza na podstawowej najtanszej czynnosci serwisowej jaka jest wymiana oleju to niech nie narzeka na awaryjnosc silnikow. Teraz glowna role gra ekologia i po to przedluza sie wymiany na 30tys km w ten sposob mamy polowe mniej zuzytego oleju do utylizacji a ze silnik padnie trudno.

Dalsza czesc ekologii silnik N47 jest jednym z pierwszych w bmw z seryjnym systemem start stop na zagranicznych forach policzono ze ilosc rozruchow w silniku z systemem start stop jest ok 5- 10 krotnie wieksza niz w aucie bez tego systemu. Przykladowo przy moim trybie jazdy silnik ma ok 4-5 rozruchow dziennie z systemem start stop bylo by to ok 30 rozruchow dziennie rocznie bez start stop ok 1500 rozruchow uzywajac s&s ok 9000 a uzywajac auta glownie w miescie nawet 20000 rozruchow rocznie! Kazdy rozruch jest obciazeniem (zwlaszcza w dieslu gdzie caly motor malo sie nie urwie) dla rozrzadu glownie napinaczy i lancucha przy takiej liczbie startow po kilku latach napinacze slabna rozrzad zaczyna halasowac lancuch moze sie wyciagac jak ktos nie zareaguje na w/w dzwieki to w koncu sie rozsypie. Wiele N47 zrobilo p o 400tys przebiegu autostradowego i zyje. System start stop to bzdura wymyslona w celu zmniejszenia emisji spalin (papierowo) dzieki czemu w wielu krajach ma sie rozne przywileje i ulgi. Eksperci juz dawno udowodnili ze jest to bardzo niezdrowe dla auta i wiecej z tym klopotow niz zyskow. Zmieniac olej co 10-15tys wylaczac s&s a silnik bedzie zyl moj lata bez zarzutu i ma sie rewelacyjnie poza dzwiekiem (nienawidze diesli) jestem z niego mega zadowolony stosunek spalanie/osiagi ma rewelacyjne zwlaszcza po programie.

Opublikowano

A co sądzicie o odpinaniu jakiejś wtyczki, żeby po wymianie oleju od razu silnik nie zaskoczył ???

 

Ktoś mi powiedział, że dość często te silniki padają zaraz po wymianie oleju, albo nawet przy pierwszym odpaleniu po wymianie.

pzdr Rysiek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.