Skocz do zawartości

530D webasto 45kw


Severo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam webasto na tabliczce pisze 45 KW czyli z tego co pamietam powinno grzac... a wciskam przycisk rest i dmucha dosyc zimnym powietrzem nie lodowatym. Mimo iz jest na 32 st ustawione kratki sa na 3 czerwone kropki ustawione

Cos mi zdechło czy poprostu moja wiedza na temat webasta jest zerowa i robie cos nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to przycisk rest nie uruchamia webasta. Jeżeli silnik jest zagrzany a temp. na zewnątrz jest poniżej chyba 15 stopni

to dopiero ziała ten przycisk, ale on wykorzystuje chyba tylko ciepło z silnika bez załączania webasta. Jeżeli źle piszę to proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju albo silnik załączony albo webasto, o ile masz z funkcją grzania wnętrza auta.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja Rest zadziała kiedy silnik osiągnie temp. ok. 74 stopnie. Działa to do 15 minut w zależności od temp otoczenia. Im zimniej na dworze tym krócej podmucha ciepłym powietrzem.

Jeśli pomimo tego "nie bangla" to trzeba "oblukać" moduł IHKA pod kątem kodowania

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Webasto jeśli posiada swoją pompkę obiegową, a do tego masz w aucie przynajmniej duży wyświetlacz na zegarach można zakodować tak, aby uruchamiało się o określonej godzinie i grzało autko.

Jeśli nie masz ww elementów, będzie ono mogło pracować tylko i wyłącznie jako dogrzewacz silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów o doposażeniu webasto było kilka na forum, wystarczy poszukać, natomiast niedziałająca funkcja REST oznacza uszkodzoną elektryczną pompkę wspomagającą obieg płynu chłodniczego. Zamontowana jest ona pod elektrozaworami od regulacji temperatury kabiny ( przy lewym nadkolu), a zazwyczaj wystarczy wymienić szczotki i będzie ok.

Oczywiście REST działa jako wykorzystanie ciepła z silnika na postoju do ogrzania kabiny ( np. przejazd kolejowy itp) - pod warunkiem iż temperatura na zewnątrz jest poniżej 15 stopni i silnik jest ciepły. Dodatkowo pompka ta wspomaga ogrzewanie kabiny przy wolnych obrotach silnika.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżam troszeczkę temat, czy ta pompa pod elektrozaworami do funkcji "rest" jest taka sama w każdej wersji e39

czyli silniki benzynowe i diesle mają taką samą pompę. http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

 

I jeszcze jedno czy te pompy są takie same i są do tej funkcji "rest" bo się już pogubiłem na tych planach. :duh:

 

Na tym planie to pompka nr 12

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=64_0691&hg=64&fg=18

 

Natomiast na tym planie to cały element nr 19

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=64_1051&hg=64&fg=18

P.S

Czy istnieje sprawdzenie taj pompki na "krótko" czyli przed podanie jej zasilania http://www.karawanier.pl/images/smilies/niewiem.gif

Edytowane przez tom3653

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś wyszło po moim kodzie VIN, ale może nie musi być z mojego auta.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.