Skocz do zawartości

E39 530D pobór prądu


Monterka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i z góry przepraszam za jakieś błędy ale jestem nowym forumowiczem.Mój problem polega na tym ze po dniu lub dwóch w moim E39 530D z 2002r brakuje mi prądu aby odpalić. Zaznaczam iż jeża już wymieniłem i aku też ,pobór prądu po uśpieniu 0,03. Wydaje sie ze wszystko ok ale raz zauważyłem podczas jazdy załączyła się wentylacja postojowa (zaczeła mrugać na czerwono kontrolka przy prawym pokrętle wyświetlacz 16:9)i nie mogłem tego wyłączyć gasiłem auto zamykałem otwierałem i nic.Po 40 min wyłączyło sie samo. Innym razem zauważyłem gdy otwarłem samochód i wsiadłem załączyła sie dmuchawa na jakieś 15 sek po czym sie wyłączyła! Czy ktoś wie co to może być bo to prawdopodobnie jest sprawca poboru prądu. Jaki bezpiecznik wyjąć na dwa trzy dni aby sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat bezpieczników, zarówno w schowku jak i w bagażniku:

http://e39.pl/bezpieczniki-w-bmw-e39/

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjecie bezpiecznika nic Ci nie da,tylko chwilowo wstrzymasz rozladowanie ukumulatora.Ale i tak ktoregosrazu zapomnisz o wyjeciu i jak trafisz na zlosliwosc przedmiotow martwych to akurat tego dnia badz nocy zalaczy ci sie wentylacja i akumulatorek bye bye.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem 2 razy juz nie odpaliłem beemki. Sprawdzilem co pobiera prąd i jest to wentylator po zamknięciu auta po chwili sie uruchamia, pobiera około 5[A], nic dziwnego że przez noc rozładuje 95Ah akumulator. Co to jest ten jeż? I moje drugie pytanie: co steruje wentylatorem, oprócz panelu regulacyjnego pod radiem? Ma ktoś może schemat? Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

podepne sie do tematu bezpiecnzikow. Posiadam w bagazniku schemat z opisem, jednakze nie widze numerkow przy gniazdkach, jak dojsc ktory jest gdzie ?

Szukam dokladnie 2 bezpienikow odpowiedzialnych za nawigacje.

Ponizej foto moich bezpiecznikow

 

http://img443.imageshack.us/img443/8716/20130218082204.jpg

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Będą to bezpieczniki nr 56 i 58, czyli u ciebie zielony i czerwony.

Masz wszystko na rozpisce, i obok masz tabelkę z numeracją, i lecisz od góry po skrzynce, bezpieczniki są numerowane od 46 do 66 za koleją.

To przecież nie takie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą to bezpieczniki nr 56 i 58, czyli u ciebie zielony i czerwony.

Masz wszystko na rozpisce, i obok masz tabelkę z numeracją, i lecisz od góry po skrzynce, bezpieczniki są numerowane od 46 do 66 za koleją.

To przecież nie takie trudne.

 

Wiedząc ze pierwszy to 46 to rzeczywiście nie takie trudne. Thx za podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

I mnie dopadło zżeranie prądu. Jak auto postoi na parkingu parę dni to najczęściej mogę zapomnieć o odpaleniu. Zrobiłem kilka testów i wygląda to tak.

- po zamknięciu auta i odczekaniu około 16 minut wiatraczek w klimatroniku dalej się kręci i wzbudza mi się alarm (wyłączyłem syrenę więc tylko migają mi kierunki) - alarm mam dokładany.

- jak wyciągnę bezpiecznik nr 9 to wiatraczek klimatronika się zatrzymuje ale dalej wzbudza mi alarm po około 16 minutach

- jak wyciągnę bezpiecznik 9 i 20 (oba odpowiedzialne za klimę) to jest podobnie jak z wyjęciem jedynie bezpiecznika nr 9

- odpięcie kostki od jeża także nic nie zmienia

- ładowanie pod obciążeniem (zmierzone na klemach akumulatora) przy odpalonym silniku, dmuchawie na maxa, włączonym podgrzewaniu obu foteli, plus światła ksenonowe + długie (zapomniałem tylko włączyć podgrzewanie tylnej szyby) jest w granicach 13,5 V.

- natomiast jak wypnę z panelu klimatronika tą największą, niebieską wtyczkę to jest spokój - wiatraczek się nie kręci, alarm nie wzbudza, aku nie żre.

Piec od Webasto mam aktualnie wyjęty bo termistor był uwalony więc to raczej nie Webasto. Klema pirotechniczna niby jak jest uwalona to się robi ciepła/gorąca - nie zauważyłem takiego objawu.

Siedząc w aucie nie słyszałem aby włączał się wentylator dmuchawy.

 

Panel klimy wykluczony - podmieniłem na inny i dzieję się to samo. Czyli wiatraczek w panelu wzbudzany jest przez czynnik zewnętrzny.

 

E D I T: Posiedziałem trochę z miernikiem oraz stoperem i sprawdziłem pobór prądu.

Przy podłączonym bezpieczniku nr 9 od panelu klimy pobór prądu wygląda tak:

- 0.65A - przez pierwsze 30-40 sekund

- 0.20A - od 40 sekundy do około 14 minuty

- 065A - w 14 minucie zapala się na chwilę dioda od alarmu i wtedy właśnie jest 0.65A i tak jest przez około 1 minutę i potem znowu powrót do 0.20A

Wiatraczek w klimatroniku kręci się cały czas.

 

Wzbudzanie alarmu (migał kierunkowskazami po około 16 minutach od zamknięcia auta) rozwiązałem - chyba była to wina wariujących czujek w kabinie. Skręciłem ich czułość potencjometrem na centralce i nie mrugał już alarm. Dla pewności odłączyłem te czujki od tej centralki (właściwie to jest sterownik tych czujek SEO STER), Tyle tylko, że zauważyłem, że teraz centralny zamek nie rygluje mi tylnych obu drzwi jak zamykam i otwieram pilotem w kluczyku (nie zwróciłem tylko uwagi czy opuszczanie szyb z przycisków działa). Nie wiem czy możliwe jest, że pod te czujki jest jeszcze wpięte sterowanie tych tylnych zamków i muszę wpiąć spowrotem te kosteczki, czy może coś się rozkodowało jak odłączyłem aku i robiłem pomiary przy wyciąganiu bezpieczników...?

PROBLEM nieryglowania tylnych drzwi (okazało się, że i tylne szyby nie działały oraz ryglowanie tylnej klapy) ROZWIĄZANY - okazało się, że bezpiecznik nr 27 nie wpiął się do końca w slot i nie było prądu w obwodzie. Generalnie za podnośniki szyb, centralny zamek i sterowanie lusterkami zewnętrznymi odpowiadają bezpieczniki 6,27,29. Jak widać - 27 odpowiada za podnośniki tylnych szyb, ich ryglowanie oraz otwieranie tylnej klapy.

 

Co do poboru prądu to podejrzewam alarm - jest dokładany - bo wygląda mi to na konflikt między alarmem a usypianiem wiatraczka w klimatroniku. Wiatraczek panelu klimy usypia się po 15 minutach kiedy pobór prądu już nie zmienia się. Tyle tylko, że w 14 minucie zapala się na chwilę dioda od alarmu, wzrasta pobór prądu i przez to wiatraczek kręci się dalej - o ile dobrze kojarzę to każde wzbudzenie/wzrost poboru prądu powoduje, że 15 minutowy czas pracy wiatraczka startuje od nowa.

Przy wyjętej kostce od klimatronika (ta niebieska) - po 15 minutach pobór prądu spada do 0.01-0.03A czyli prawidłowo. Jak wyjęty bezpiecznik nr 9 (od klimy i dysz podgrzewanych) to pobór prądu jest na poziomie 0.07-0.08. Dla pewności rozłączyłem kostki od dysz - sądziłem, że może w nich jest jakieś spięcie ale nie zmienia to poboru prądu.

 

Zrobiłem skan INPA wszystkich modułów - mam jedynie błąd:

148 DWA-LED: Unterbrechung oder Leitung DWAL, KL-30 - wyczytałem już, że to normalne kiedy nie ma sie FABRYCZNEGO alarmu a aktywna jest funkcja migania kierunkami przy zamykaniu auta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.