Skocz do zawartości

E30 320i m20 LPG - strasznie zamulony


gaab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od wczoraj jestem posiadaczem w.w Beatki. Jest to mój pierwszy samochód z gazem (gaz II generacji + blos) . Samochód mimo tam tych niecałych 130 koni zbiera sie jakby miał z 70/80 koni. Wiadomo nie wymagam od tego samochodu niewiadomo jakich osiągów ale 2.0 to nie 1.2. Jak przerzucam na benzynę samochód się delikatnie budzi ale... ale... Samochód sprowadzony został w 2005 roku od 2007 roku ma instalacje LPG. Mam nadzieje że nie jest to wina kompresji. Silnik pracuje równo zaworów nie słychać, także panowie licze na waszą pomoc, na co zwrócic uwage i co wymienić w pierwszej kolejności.

 

ps. Teraz zrobiłem jazde zauważyłem że ma strasznie krótkie przełożenia ? ; o

 

1bieg - 3500obr. / 20kmh

2.bieg - 3500obr/ 38kmh (3900obr / 40kmh)

3.bieg - 3500 obr / 60kmh

4.bieg - 3500 obr/ 75kmh (4200 obr / 90kmh)

 

 

Elementy instalacji Gazowej:

1. Reduktor AGC

2. Zawór Gazowy Lovato

3. Zawór Tomasetto

4. Obudowa wielozaworu Tomasetto

5. Przełącznik/Centralka Tomasetto

6. Układ Elektroniczny Autronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na zapchany katalizator. Ew przepływka.

 

Jak by było słychać zawory to do regulacji, ale jest cisza.

Jeśli dzieje się to w pełnym zakresie obrotów to duże prawdopodobieństwo, że zapchany kat.

Chałupniczy sposób spr przepływki to odłączenie jej na pracującym silniku. Jeśli praca się nie zmieni to jest uszkodzona.

 

Ubywa oleju silnikowego? Kopci rano przy odpalaniu? Świece i kable są ok? Bo w m20 są chyba kable nie fajki

 

Na początku nie szukał bym winie w gazie, bo na benzynie niewiele lepiej się auto zachowuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Danielu, kopci na biało troszke, mam autko od wczoraj także nie wiem jak z olejem jest. Jutro posprawdzam świece kable i przepływkę. I Zobacze czy jest w ogole katalizator. Według mnie na pełnym zakresie obrotów jest tak samo moze bardzo delikatny skok przy 5k ale to praktycznie zerowy.

 

Tak też sie zastanawiam czy to może być że ktoś wsadził skrzynie np od 1.6 ? czy dyferencjał że nie wykorzystuje mocy 2.0 ? moze ktoś tam coś tutaj modził przy tym aucie. I pozmieniał jakies podzespoły i mu to nie wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem dzis po pierwszym Dniu odwiedzania różnych mechaników. Wiekszość mówi o przepływomierzu tylko u mnie w miescie ciężko dostać do m20 istnieje jakaś możliwość obejścia/naprawy przepływomierza lub zastąpienia go z innego modelu czy cos ? bo panowie tym samochodem to nawet strach wyprzedzać a chciałem sie troche pocieszyć trójeczką a tu klops :< i jakbym odzyskał moc to tak jak mówicie to z tymi przełożeniami do 3 biegu bez problemu bym popalił kapcia.

 

Musze poczytać i ogarnąć jakis program do e30 i zobaczyć co komputer pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
przepływka jest klapkowa po wyciągnięciu popchnij klapkę wewnątrz przepływki jaeśli się zacina w którymś miejscu lub przycina to wymieniasz i problem z głowy :D też miałem ten problem a jeśli nie przepływka to regulacja gazu nie kosztuje a jest potrzebna a na benzynie może chodzić przez jazdę na gazie bo wtryski jeśli nie są używane czytaj nie przepływa przez nie paliwko poprostu potrafią wysiąść powiedz czy pomogło :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.