Skocz do zawartości

323i Szarpanie podczas przyspieszania + nierowna praca


Sebati

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Moje autko ma problem podczas gwałtownego wciskania gazu zaczyna przerywac pomiędzy 2000 - 2500 rpm.

Kiedy wciskam delikatnie gaz nie jest najgorzej. Dodatkowo dochodzi czasami problem, ze telepie autem jakby nie chodzil na ktoryms cylindrze.Komputer wykazal nastepujace bledy:

 

203 LAMBDA CONTROL BANK 2 CONTROL BLOCK 

202 LAMBDA CONTROL BANK 1 CONTROL BLOCK 

241 BURNING FAIL CYLINDER 4 

242 BURNING FAIL CYLINDER 5 

243 BURNING FAIL CYLINDER 6 

228 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 2 TO BIG

227 LAMBDA CONTROL TOLERANCE BANK 1 TO BIG

 

Czy ktoryś z forumowiczow miał może podobny problem w swojej bemie? Bardzo proszę o pomoc i sugestie przy rozwiazaniu mojego problemu.

 

Pozdrawiam Seba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bledy pokazuja na sondy lambda ale rownie dobrze, moze to byc przeplywka, przez ktora one zle dziaja.

Najprostszy test przeplywki to podmiana na innny, sprawny. Jak sie poprawi to wymienic a jak nie to sondom bym sie przygladnal.

 

W sumie jak swiec dawno nie zmieniales to tez zainwestuj.

Czytalem kiedys posta goscia, ktory mial podobne objawy a powodem byla odma! Ja na pewno warto sprawdzic. Zobacz ponizej.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1705632.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umowiony u mechanika na wymiane swiec oraz ewentualna zamiane cewek na cylindrach.

 

Czy swiece od NGK model BKR6EQUP sa dobre czy lepiej wybrac Boscha lub Beru?

 

Czy odma (separator oleju) ma jakis wplyw na uklad zaplonowy?

 

Jesli nasuwaja sie Wam jeszcze jakies przypuszczenia to prosze napiszcie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, widczonie ma, skoro powoduje takie zachowanie jak opisano. Bezposrednio niby nie.

http://www.021a.pl/pafiledb/uploads/odpowietrzenie_skrzyni_korbowej_silnika-odma.pdf

 

Co do swiec NGK to moim przynajmniej zdaniem sa lepsze niz Boscha. Beru sie raczej kojarzy z dieslem i swiecami zarowymi.

Edytowane przez dxtr71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzylem na ta rurę gumowa i wygląda całkiem przyzwoicie, trudno ocenić bez wyciągania. Sprawdze jeszcze raz gdy będę mechanika. Zauważyłem jeszcze ze jedną z sond ta bliżej kabiny jest zaolejona, gdyż poci się z uszczelki dekla zaworów. Czy to może być przyczyną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wszystko juz jest jasne. Wymienilem odme wraz z wszystkimi wezami i bledy zniknely. Po ich usunieciu pojawil sie nowy oznajmiajacy, brak zaplonu na 1 cylindrze. Reasumujac, winne temu wszystkiemu byly odma, przetarte weze i padnieta cewka na 1 cylindrze. Teraz auto smiga, az milo.

 

Dziekuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

przez gora151 » 16 Paź 2014 16:37

Witam wszystkich, otóż pojawił się taki problem w mojej bmce. 2 tygodnie temu zapalił się check engine i tak jeździłem bo nie było żadnych usterek. W piątek 17.10 jadąc do pracy poczułem, że auto nie chodzi na wszystkich cylindrach, szarpie przy przyspieszaniu i nie ma mocy - typowe objawy dla padniętej cewki lub świecy - pomyślałem. Podjechałem do znajomego elektryka, wymienił mi cewkę nr 1 i samochód chodził super do poniedziałku, kiedy to znów w drodze do pracy te same objawy i znów zapalił się check (błąd układu zapłonowego- tak pokazał komputer) no i się zdenerwowałem i podjechałem do tegoż elektryka i mu mówię co jest grane, a on na to, że te cewki tak mają i że mogła paść druga. Po zbadaniu okazało się, że padła szósta cewka i mi ją wymienił. Zmierzył te prądy - są w porządku, sprawdził świece - też git, więc wróciłem zadowolony do domu myśląc sobie - zdarza się... Auto chodzi to najważniejsze:D Dzisiaj wracam z roboty i nie zgadniecie co się stało.... znowu check engine i znowu to samo!!! brak mocy nie pali na 1 garnek!! pomocy!

PS. nie wydaje mi się to normalne żeby cewki co 2 dzień tak sobie padały

PPS. załóżmy że wymienię wszystkie i co?! 2 dni póżniej od nowa zabawa? te nowe też szlak trafi? i tak do nieskończoności?

przez gora151 » 20 Lis 2014 08:29

Witam, chciałem zaktualizować informacje. W aucie wymieniłem wszystkie świece na NGK BKR6EQUP 4 elektrodowe oraz wszystkie cewki, ponieważ wypadanie zapłonu następowało na 6 i na 1 cylindrze. Skasowałem błąd u elektryka i check engine zapałił się następnego dnia. Po zmianie świec i cewek zauważam róznicę, że auto nie faluje na obrotach (a lekko falowało) i nie szarpie od niskich obrotów. Jednakże jadąc dziś do pracy znowu przeszedł w jakiś tryb awaryjny i pracował na 5 cylindrów (szarpie budą i nie ma mocy). Najlepsze jest to że dzieje się to przez 15 minut a pożniej mu przechodzi i znów dobrze chodzi. Nie rozumiem tego samochodu. Check oczywiście się ciągle pali, dzisiaj musze sprawdzić co pokazuje. Myślę o prądzie który dochodzi do cewek z jakiegoś rozdzielacza. czy tam szukać przyczyny? help!

gora151

przez gora151 » 25 Lis 2014 11:57

Chciałbym dodać jeszcze, że od poniedziałku 24.11.2014 po odpaleniu samochodu rano check engine się nie włącza. Po 5-7 minutach jak przejdzie na gaz- to po chwili jak juz na nim chodzi- check się włącza (wylatuje mu ten zapłon) i co najlepsze za 10-15 minut jak sie zagrzeje tak fest, to mu przechodzi i czek się wyłącza i juz dalej jest dobrze i już się nie zapali drugi raz. Co myślicie o takiej usterce? Zmiany te nastąpiły po kilku dniach od wymiany świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ktoś podpowie czy to może być wina listwy wtryskowej. Przy listwie też jest elektronika i tam sie może coś porąbało i nie chodzi... co myślicie?? Na gazie jest przejechane jakieś 40 tysięcy kilometrów, może szlak ją trafił?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.