Skocz do zawartości

[320d]Testy pompy DIS, wyniki do sprawdzenia + 1 blad


Dzaba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jako ze mam problem nad ktorym sie od dluzszego czasu zastanawiam, zakladam temat z prosba o pomoc.

 

Od zalozenia pompy po sprawdzeniu obroty na postoju utrzymuja sie w granicy 1000 - 1100 rpm, przy tak wysokich obrotach silnik co jakies 0.5 sekundy jakby sie zadlawial.

 

Nowy problem sie tez pojawil, przy szybszej jezdzie, pedal w podloge ekonomizer zamkniety auto osiaga predkosc ok 160 km.h i lapie mula, pedal w podloge 0 reakcji, po sciagnieciu nogi z gazu na moment zeby predkosc spadla, znow wciaskam gaz w podloge i predkosc juz zatrzymuje sie na wartosci do ktorej spadla czyli np. 140

 

Najczesciej przyspieszenie zatrzymuje sie wlasnie na 160 km/h. Losowo po takiej sytuacji auto na jakis czas lapie mula, najczesciej do zatrzymania sie i pozniej juz jezdzi normalnie az znow do szybszej jazdy.

 

Pojawia sie wtedy blad boost control, boost presure too high

 

Dodam ze silnik zaczyna wtedy troche glosniej chodzic (a moze mi sie to wydaje)

 

Zastanawiam sie czy jest winna tez pompa, moze juz zbyt slaba na takie predkosci ?

 

Ponizej link do zdjec z testow pompy wykonanych w DISie, prosze o pomoc w interpretacji.

 

https://docs.google.com/folder/d/0B65UlbUfwrxvelNlVUotQUNoV3M/edit

 

Z gory dzieki

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Dzaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymień zaworek podcisnieniowy , masz ewidentne przeładowanie turbiny i auto łapie tryb awaryjny ... moze niekoniecznie być niesprawny elektrycznie ale ma zabrudzony filterek i nie może wyrównać cinienia z atmosferycznym ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie jest idealnie , mieci się w widełkach ... tzn nie powoduje błedu rozbierznosci kąta ... nawet jak pompa była ustawiona zgodnie z tabliczką to i tak trzeba czasami ustawiać według wskazań wtrysku sterującego ponieważ łańcuch tez już jest wyciągnięty ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec od czego te wysokie obroty :duh: ? od przeladowania turbiny ? Bo ja juz rece rozkladam

 

Co do tych obrotow, to jeszcze jedno mi sie przypomnialo, jadac w miescie, na dojezdzie do swiatel gdy zrzuce bieg i auto swobodnie sie toczy, obroty spadaja zbyt nisko i strasznie faluja, silnik leciutko dlawi, jak auto sie zatrzyma calkiem znow poskakuja do 1100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej coś pobiera prąd albo coś z alternatorem jak dla mnie ...może regulator ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występuje przeładowanie. Dobrze by było gdybyś dodał screen z listą warunków wystąpienia błędu. Mimo wszystko zaworek nie wyrównuje ciśnień i dlatego max boost jest utrzymywany. Być może to jest przyczyną zawyżonych obrotów. Na początek spróbuj przeczyścić filterek powietrza tego elektrozaworu. Oby tylko nie zawiesiły się kierownice spalin turbiny.

 

Odnośnie pomiarów pompy no to fabrycznie precyzyjne nie są, ale mieszczą się w granicach tolerancji czujników. Tak jak wspomniał TC przyczyną rozjazdu początku wtrysku może być rozciągnięty łańcuch. Raczej nigdy nie spotkałem się z przeskoczeniem łańcucha, ale kto wie... Daj znać o warunkach wypluwania błędu doładowania.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozaworek wymieniony, auto dostalo jeszcze wiekszego kopa i juz predkosc osiaga jak powinno, bez zwiechy.

 

co do obrotow, nadal zawyzone, ograniczalem kiedys w disie ale nic to nie dalo wiec ustawilem na 0. Zauwazylem nowy objaw, gdy sa zawyzone obroty a wlacze radio i nadmuch na maksa obroty spadaja do normalnego poziomu, po zmniejszeniu nadmuchu znow podwyzszaja sie.

 

Wiec alternator, regulator napiecia w alternatorze a moze cos innego, jak sadzicie ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.