Skocz do zawartości

Nie mogę otworzyć samochodu podczas mrozów


sebaszczak

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

mam poważny problem, z którym serwis kompletnie sobie nie radzi.

 

Pojawił się już zeszłej zimy. Polegał na tym, że zimą, podczas mrozów większych niż -5 stopni, mojej X3 nie sposób było otworzyć z pilota. Po otwarciu kluczykiem wył alarm, przy próbie uruchomienia cisza. Zero reakcji, samochód nie do ruszenia ani odpalenia.

 

Tej zimy jest lepiej... Zniknął problem niemożności odpalenia (albo jeszcze się nie pojawił), pozostał problem podstawowy. Dzień w dzień nie ma możliwości otwarcia samochodu pilotem. Muszę wyjąć kluczyk, otworzyć, wyje alarm, wsiadam do samochodu i odpalam. Kilka razy już się zdarzyło, że rozregulowały się wszystkie stacje radiowe w tunerze.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Serwis rozkłada ręce, bo komputer nic nie widzi. I jesteśmy w czarnej d... No bo to chore, żeby nie można było normalnie dostać się do samochodu za 200 tysięcy złotych!!!

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

 

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szczerze współczuje, niestety nie mam pomysłu jakby Ci pomóc, ale jeśli to jest notoryczny problem, a serwis (jak widać) sobie nie radzi i samochód nie był kupiony na firmę, masz prawo wystąpić o wymianę (sic!) na w pełni sprawny.

 

To nie jest normalna sytuacja by się działy takie cuda! To nie jest drobiazg, a rzecz dyskwalifikującą samochód z normalnego użytkowania... Każdy rzeczoznawca i sąd przyzna Ci rację.

 

P.S. W jakim serwisie tak sobie nie radzą?

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest w leasingu, mamy jednoosobową działalność gospodarczą. Ciekawe, jak w tym przypadku by to wyglądało (wymiana auta).

 

Serwis w Poznaniu, taki znany dosyć chyba, BMW Smorawiński ;)

 

Twierdzą, że komputer nic nie pokazuje. Mało tego. Samochód był u nich prawie dwa dni (wymieniali coś w układzie kierowniczym, bo jakaś część była fabrycznie wadliwa), stał całą noc pod gołym niebem przy temperaturze -18 stopni i twierdzą, że rano normalnie go otworzyli...

 

Co jest niemożliwością (chyba że zadziałało prawo Murphy'ego), bo dzień w dzień pod domem rano otworzyć go z pilota nie idzie. Dzień po powrocie z serwisu to samo, dziś to samo...

 

Pytanie, jak im udowodnić, że auto się nie otwiera? Skoro nie ma żadnych błędów. Zima się zaraz skończy i problem zniknie... Do następnych mrozów. W tygodniu jadę znowu, aby dokładnie sprawdzili tę cholerną płetwę rekina na dachu, bo najwyraźniej coś z nią nie teges.

 

I jeszcze jedna refleksja po wizycie w serwisie, ale może to na inny temat... Otóż po programowaniu auta na nowo, funkcja AUTO-H (gaszenie silnika podczas postoju na światłach) działa inaczej niż poprzednio. Dotychczas silnik wyłączał się tylko wtedy, gdy temperatura przekraczała +3 st C. Teraz dzieje się to nawet przy -7 st C. Coś Wam wiadomo, czy coś się zmieniło w tej kwestii. Zaczynam tracić zaufanie do tego serwisu...

 

A poza tym, auto kupowaliśmy w Warszawie, w Auto Rawski.

 

Z niecierpliwością czekam na Wasze dalsze pomysły i wskazówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A może masz koło domu jakieś silne sygnały zakłócające pracę zdalnego pilota? Czy przypadki nieotwarcia auta zdarzały Ci się również "na mieście"?

Udowodnić jest łatwo- bierzesz komórkę i kręcisz filmik z narracją co robisz przy aucie. Potem pokazujesz w ASO ;) Moim zdaniem pisz już do centrali BMW Polska wraz z załączoną pisemnym oświadczeniem ASO że nie potrafią zdiagnozować usterki.

A funkcja Auto-hold jest od hamulca pod światłami. Ty natomiast piszesz o auto start-stop. :norty:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie nowe auta mają pod tel. + 48 22 205 50 65 - BMW Mobile Service. Zobacz sobie dokładnie, jest na stronie BMW, albo zapytaj w ASO. Jak nie możesz jechać, dzwonisz i niech się martwią. Nic nie będziesz musiał udowadniać (tak myślę...)

Jedno co, to trochę czasu trzeba będzie poświęcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może masz koło domu jakieś silne sygnały zakłócające pracę zdalnego pilota? Czy przypadki nieotwarcia auta zdarzały Ci się również "na mieście"?

 

Zdarzały się również "na mieście". Np. żona pojechała do pracy na 8 godzin, rano miał problem z otwarciem i jak po 8 godzinach wychodziła z biura - to samo... Z pilota samochód nie otwiera się tylko podczas mrozów, przy lekkim przymrozku i temperaturach dodatnich wszystko śmiga bez problemu...

 

 

A funkcja Auto-hold jest od hamulca pod światłami. Ty natomiast piszesz o auto start-stop. :norty:

 

No właśnie. Auto-hold przecież współpracuje z auto start-stop. Zatrzymuję się na światłach i silnik gaśnie. Mogę to sobie oczywiście wyłączyć. No i wcześniej Auto-hold wyłączał silnik (zgodnie z instrukcją) tylko powyżej temp +3 st C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszystkie nowe auta mają pod tel. + 48 22 205 50 65 - BMW Mobile Service. Zobacz sobie dokładnie, jest na stronie BMW, albo zapytaj w ASO. Jak nie możesz jechać, dzwonisz i niech się martwią. Nic nie będziesz musiał udowadniać (tak myślę...)

Jedno co, to trochę czasu trzeba będzie poświęcić.

 

No właśnie, z czasem gorzej... Trzeba by każde wyjście z domu poprzedzić sprawdzeniem 2-3 godziny wcześniej czy coś nie tak... Ale z drugiej strony, jak tyle się płaci, to trzeba wymagać, więc może warto ich pomęczyć :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto start stop odpowiada za wylaczanie auta na postoju. Auto hold "trzyma" za Ciebie auto na postoju, nie musisz naciskac hamulca w automacie. Jedno dziala niezaleznie od drugiego.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba wszystkie nowe auta mają pod tel. + 48 22 205 50 65 - BMW Mobile Service. Zobacz sobie dokładnie, jest na stronie BMW, albo zapytaj w ASO. Jak nie możesz jechać, dzwonisz i niech się martwią. Nic nie będziesz musiał udowadniać (tak myślę...)

Jedno co, to trochę czasu trzeba będzie poświęcić.

 

+1, wzywasz assistance i niech sie martwia

 

sam musisz zadbac o udokumentowanie wszystkiego (tak jak ktos pisal - nagraj video, domagaj sie opisania zaobserwowanych objawow w zleceniu prac, wpisania kodu bledu / alternatywnie pisemnego potwierdzenia, ze zadnego bledu w komputerze nie zarejestrowano, itd.)

 

daj znac o statusie sprawy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samochód jest w leasingu, mamy jednoosobową działalność gospodarczą. Ciekawe, jak w tym przypadku by to wyglądało (wymiana auta).

 

Niestety w przypadku zakupu na działalność, zasady gwarancji pozostają te same, ale w przypadku rękojmi (z tytułu której mógłbyś domagać się wymiany) zasady są inne (poszukaj w Necie lub w gazetach samochodowych).

 

Tak czy inaczej pozostaje Ci trzykrotne udokumentowanie, nie naprawienie tej samej usterki i możesz walkę o sprawny samochód (nowy czy rekompensatę).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie cuda za każdym razem jak zajadę do taty na podwórko - brama garażowa i brama wjazdowa to już 2 radia a między nimi auto... ale po chwili blisko auta da się otworzyć choć po paru próbach... Fakt że siedząc w aucie nie od razu widzi kluczyk. U ojca i brata problem nie występuje. Wcześniej w subaru na tym samym magicznym podwórku historia taka sama... nie wiem czy ten post wstrzeli się w Twój problem, bo jak piszesz problem występuje na mrozie a u mnie za każdym razem bez względu na pogodę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam kilka miejsc w Warszawie, w których już wiem, że nie zamknę albo nie otworzę auta pilotem. Sytuacja powtarza się zawsze gdy tam jestem, nie tylko zimą - a przez cały rok. Na innym wątku gość opisał, żeby pilotem operować w bezpośredniej bliskości wlewu paliwa - dosłownie trzymać go przy klapce. To działa !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nawet bylem ja. Ale z drugiej strony tez dziala - rowniez w okolicach tylnej szyby. Ktoregos dnia spytalem jakas laske parkujaca x3 w jednym z takich problematycznych miejsc i stwierdzila dokladnie to samo. Wychodzi na to, ze jest to powszechny problem.
BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.