Skocz do zawartości

e34 520i Problemy z cenralnym, akumulator.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopadło i mnie...z niewiadomych przyczyn padł mi dzisiaj aku:/ (Nowy 4 miesięczny) .. i miałem problem z otwarciem samochodu... od pasażera działa mi tylko zamek ( a pilota nie mam).. namęczyłem się ale się udało ( na początku podejrzewałem ze to wina zamka ze się zaciął ale jak chciałem odpalić to już wiedziałem co jest grane) .

 

wracając do problemu.. samochód otworzyłem dzięki pewnemu postowi który mi się przypomniał na forum a mianowicie ze jak podniesie się klamkę od pasażera to awaryjnie da się otworzyć drzwi przez przekręcenie kluczyka w prawo ( przy podniesionej klamce) .. był opór nie powiem.. ale poszło.. aku naładowałem i teraz mam problem z centralnym nie chce się zamknąć od strony pasażera... nie chce opaść kołek:/ czego to może być przyczyna? Przymarzł? czy coś mogłem uszkodzić niechcący?

Opublikowano
Spokojnie. W naszych samochodach, szczególnie po ingerencjach związanych z awaryjnymi próbami otwarcia drzwi dzieją się różne rzeczy. Na wstępie przesmaruj ten zamek bo może być za duży opór do jego zamknięcia. Sprawdź teź bezpiecznik pod kanapą czy jest ok. Może być, trochę przytopiony po tych wszystkich próbach otwierania drzwi. U mnie tak było. Co się dzieje jak próbujesz zamknąć samochód kluczykiem poprzez drzwi od strony pasażera? Odbijają Ci za pierwszym razem rygle? Możesz wogóle przekręcić kluczykiem ten zamek?
Opublikowano

Od środka nie próbowałem sie zamykać. Tak kluczykiem mogę bo zamykają się wszystkie drzwi poza tymi od pasażera:/ (Mam tylko sprawny zamek od strony pasażera) po prostu rygiel nie chce opaść :/ Chyba rzbiore drzwi...

 

 

PS. sprawdziłem... nie idzie wcisnąć koła ręcznie takjakby się zablokował :/ Klucznykiem jak zamykam to tylko delikatnie podskoczy i to wszystko.. nie zamka :/ Chciałem rozebrac dzwi ale mam prblem ze zdjęciem tapicerki tz. Odkręciłem śrudby, odrkęciłem kołek, odkeciłem klamkę u góry i [BAD].. jak je dopiąć na środku (dół klamki tej do trzymania drzwi) i zgórej listwy przy oknie...

Opublikowano

Odkręciłeś wszystkie śruby? Z tego co pamiętam to śruby masz przy tym uchwycie do ciągnięcia drzwi(podłokietniku), przy rączce do otwierania drzwi oraz za popielniczką. Rygiel pisałeś, że ściągnąłeś. Jeżeli masz korbkę do otwierania szyby to nie zapomnij jej ściągnąć. Jeżeli wszystkie śuby odkręciłeś to musisz podważać ostrożnie tapicerkę przy zaczepach aby puściły. Potem trzeba się zająć zaczepami przy tej listwie aluminiowej u góry boczka (jest ich chyba pięć). Na końcu trzeba pociągnąć tapicerkę do góry bo od wewnętrznej strony boczka, mniej więcej na środku jest taki zaczep, który dosyć mocno trzyma. Znalazłem opis i tam będziesz widział te zatrzaski przy chromowej listwie, rozmieszczenie zaczepów oraz ten środkowy zaczep (biały).

Tu masz link do opisu: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=23261&sid=c49952766e97c9ceeeff1d3c8f38d183 powinno pomóc. W tym opisie nie ma mowy o odpięciu tapicerki z tych spinek przy chromowej listwie u góry. W ten sposób też można, tylko uważaj bo jak boczek jest w złym stanie to ta górna część boczka może się odkleić.

Zapomniałem jeszcze o jednym. Zanim ściągniesz tapicerkę to spróbuj jeszcze przy otwartych drzwiach zamkąć zapadkę zamka (ten język który jest z boku drzwi) Przesuń go śrubokrętem do góry, żeby zaskoczył imitując zamknięcie drzwi a potem zobacz czy możesz zamknąć rygiel. U mnie kiedyś to pomogło. Nie zapomnij później przed zamknięciem drzwi odblokować tej zapadki (przez pociągnięcie klamki).

Opublikowano
Jeżeli został tylko ten zaczep, o którym piszesz to masz dwie metody. Pierwsza: pociągnij dosyć energicznie za "podłokietnik" jednocześnie do siebie i do góry. Powinno wyskoczyć. Ryzyko jest takie, że plastikowa częśc służąca do zatrzasku podobno może pęknąć, chociaż ja tak robiłem i nic się nie stało. Druga metoda jest mniej ryzykowna, ale będziesz potrzebował pomocy drugiej osoby. Możesz zajrzeć od spodu pomiędzy drzwi i tapicerkę. Tam będziesz widział ten zatrzask (plastik-u mnie kolor biały + spinka). Musisz tę spinkę (blaszki metalowe) nacisnąć czymś do góry, a druga osoba wtedy musi pociągnąć boczek do siebie. Ten środkowy zaczep trzyma dosyć mocno.
Opublikowano

Pisz kolego jak sobie poradziłeś bo ja mam identyczny problem z identycznej strony drzwi i również to rozładowuje mi akumulator bo próbuje go zamknąć i "strzela" aż do otwarcia zamka.. Nie raz jest tak, że domknie się ale widać, że z oporem..

 

Co do boczka, ja ściągnąłem tak , że szarpnąłem bardzo mocno za dół tej rączki oparcia i wyszło bez problemu.

http://s20.postimage.org/bvfzkolkd/jay_and_silent_bob.jpg


Na jazdę bokiem jarają się wszyscy, a tak naprawdę ryzykują nieliczni.

Opublikowano
Rozberałem drzwi, poszło bez problemu ;) ktoś juz je rozbierał bo nie były zamocowane na dolnym uchwycie do zamykania, mechanizm cały wyglądał sprawnie, silnik działał wszystko ok... Wziąłem wszystko popryskałem płynem hamulcowym (właściwości smarujące, nie zamarza, nie przewodi prądu) gdy upewniłem sie ze wszystko mam nasmarowane jak trzeba cały mechanizm, klamke, zamek i wszystko co się rusza zacząłem zamykać drzwi tz. kluczyk w prawo i w tym samym czasie ręcznie wciskałem kołek od drzwi i "pyk" przeskoczyło jakby coś i się zaknęło :D i zaczął działaś.. bez problemu zamyka się i otwiera ;] I odkryłem nową funkje :D domykanie szyb z kluczyka :duh: po 6 miesiącach hahaha ;] Dzięki za pomoc!
Opublikowano
...Wziąłem wszystko popryskałem płynem hamulcowym (właściwości smarujące, nie zamarza, nie przewodi prądu)...

Napisałeś serio :?: :)

Radziłbym wziąć pod uwagę jego bardziej charakterystyczne właściwości, czyli np. że jest bardzo higroskopijny, żrący i kompletnie nie przeznaczony do takich celów. :wink:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Wziąłem wszystko popryskałem płynem hamulcowym (właściwości smarujące, nie zamarza, nie przewodi prądu) gdy upewniłem sie ze wszystko mam nasmarowane jak trzeba cały mechanizm, klamke, zamek i wszystko co się rusza zacząłem zamykać drzwi tz. kluczyk w prawo i w tym samym czasie ręcznie wciskałem kołek od drzwi i "pyk" przeskoczyło jakby coś i się zaknęło :D i zaczął działaś.. bez problemu zamyka się i otwiera ;]

 

Dzięki kolego, próbuję tego u siebie.. obym miał ten sam problem : )

http://s20.postimage.org/bvfzkolkd/jay_and_silent_bob.jpg


Na jazdę bokiem jarają się wszyscy, a tak naprawdę ryzykują nieliczni.

Opublikowano
...płyn hamulcowy...nie raz go używałem w elementach mechanicznych i nic się nie działo a wychodziło tylko na + ...

Nie chcę pouczać, bo jest prawo robienia sobie, jak się lubi, ale przykład na pewno nie jest do naśladowania i propagowania. Płyn hamulcowy jest przeznaczony wyłącznie do swojego celu – czyli działania w zamkniętym układzie hydraulicznym. Poza nim pobiera wilgoć z luftu jak głupi i miesza się z nią, a w takich miejscach, gdzie go rozsmarowałeś, chodzi zdecydowanie m.in. o odizolowanie wody od ich powierzchni i trwałą ochronę przeciwkorozyjną. Tak więc, pomysł przedziwny, bo do takich celów służą po prostu smary, oleje.

:)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Hm.. skoro tak to najpierw spróbuję czegoś w sprayu a potem jeśli nie pomoże to zaleje go płynem hamulcowym po sam rygielek :D

http://s20.postimage.org/bvfzkolkd/jay_and_silent_bob.jpg


Na jazdę bokiem jarają się wszyscy, a tak naprawdę ryzykują nieliczni.

Opublikowano
Witam. Dzisiaj nasmarowałem wd40 (pół puszki poszło) i nic mi to nie dało, dalej blokuje mi je od strony pasażera i odbija rygle, gdy strona pasażera jest zamknięta i kręcę centralnym to wszystkie zamki się domykają . W zamku bagażnika również nie ma problemu żadnego bo domyka się i nie odbija.. Co radzicie, rozebrać to? Jeśli rozebrać to w jaki sposób?

http://s20.postimage.org/bvfzkolkd/jay_and_silent_bob.jpg


Na jazdę bokiem jarają się wszyscy, a tak naprawdę ryzykują nieliczni.

Opublikowano
Już rozumiem ten link, dobrze że nie wlewałem płynu hamulcowego do tego rygla :D niech się martwią Ci co zalali :norty:

http://s20.postimage.org/bvfzkolkd/jay_and_silent_bob.jpg


Na jazdę bokiem jarają się wszyscy, a tak naprawdę ryzykują nieliczni.

Opublikowano
Pewnie tam płyn został na lakierze dłuższy czas i miał kiedy reagować :D . Dobry patetn na zrobienie ratstyle'a :mrgreen:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Boston , co do tego co napisałeś o moim problemie.. Jak się do tego zabrać i jak to w ogóle rozebrać? Nie chcę już nic złamać i zepsuć bo podczas demontażu połamałem już sporo elementów przez nieuwagę :D

http://s20.postimage.org/bvfzkolkd/jay_and_silent_bob.jpg


Na jazdę bokiem jarają się wszyscy, a tak naprawdę ryzykują nieliczni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.