Skocz do zawartości

320 24V z Vanosem czy bez?ktory polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tez nie wszystkie,te z pierwszego roku prod napewno nie,poten to juz roznie
Opublikowano
Vanos jest na pewno ekonomiczniejszy. Bo po to był przecież projektowany. Co do trwałości to nie wiem..
kocham moją bejke!!!!!!!!!!
Opublikowano (edytowane)

vanos nie jest ani ekonomiczniejszy ani elastyczniejszy - taki opis mam w niemieckiej gazecie z 1994 roku ktora wyszla zaraz po wejsciu na rynek bmw 320i z vanosem i zastal on opisany jako niespelnione zalozenia producanta - a oto najwazniejsze dane z tego testu:

 

elastycznosc 60-100 na 4 biegu bez vanosa 10,6 a z vanosem 10,8s

elastycznosc 80-120 na piatym biegu bez vanosa 14,6 a z vanosem 15,2s

maxymalna predkosc taka sama

zuzycie paliwa srednio 0,5 litra mniejsze niz bez vanosa

Edytowane przez buulee
Opublikowano
vanos sie raczej nie psuje - widzialem pare egzemplarzy ktore lekko halasowały - ale nie ma to wplywu na dalsza eksploatacje - wiec bez obaw mozesz kupowac :)
Opublikowano
w vanosach jest jedna podstawowa wada,łancuszek pada i grzechocze,koszt wymiany na nowy około 1000 zestaw,a tak pozatym to wystko gra . Podobno maja mniej palic i nizej maja moment obrotowy(4200 a bez 4700). A jaki masz teraz?
Opublikowano
do silnika musisz miec(aby miało to rece i nogi),cala instalacje z kompem,skrzynie,przydało by sie tez tarcze tył,dyfer.,czyli pół auta.
Opublikowano

nie wiem co wyczytales w niemieckiej gazecie ale mialem do dyspozycji dwa auta jedno to 320 93r vanos drugie 320 91r oba e36

bylo to co prawda 3 lata temu,ale wniosek byl jeden vanos palil mniej, a co najwazniejsze o niebo lepiej wkrecal sie od zwyklego 320...

Opublikowano
to bylo cos w granicach 1l (benzyny), przy gazie co ciekawe moj vanos palil 3l gazu mniej, tak naprawde jezeli chodzi o spalanie to moze nie bedzie jakiejs wiekszej rewelacji bo tu duzo zalezy od kierowcy czy caly czas wstawia czy nie 2,0 to 2,0 ale wkrecal sie lepiej.
Opublikowano
nie wiem co wyczytales w niemieckiej gazecie ale mialem do dyspozycji dwa auta jedno to 320 93r vanos drugie 320 91r oba e36

bylo to co prawda 3 lata temu,ale wniosek byl jeden vanos palil mniej, a co najwazniejsze o niebo lepiej wkrecal sie od zwyklego 320...

troche przesadzasz kolego zwlaszcza z tym wkreceniem sie na obroty :mad2: (to tak jakbys porownal 320 z 325 ) owszem vanos pali troszke mniej ale bez przesady ( max 1 litr roznicy ) ,co do przyspieszenia to moment jest minimalnie wiekszy od tych zwyklych, za to z vanosem jest wiecej problemow ( wiekszosci przypadkow przy glupiej wymianie oleju trzeba go ustawiac ) ,tak wiec stawiam na zwykly silnik M50
Opublikowano

przeciez masz napisane ze pali mniej w granicach 1l i dodatkowo napisalem ze zalezy duzo od kierowcy.

kolejna sprawa czy ja gdzies napisalem ze zbiera sie jak 2,5, caly czas jest rozmowa o 2,0 i 2,0vanos ?? z tych dwoch silnikow lepiej zbiera sie 2,0 vanos.

takze kompletnie nie rozumiem o co ci chodzilo w kwesti mojej odp

Opublikowano

Przez to ze z vanosem moment obrotowy jest niżej położony,jest wrażenie lepszego "wkręcania się" na obroty i niby lepszego przyspieszenia. To wszystko...

A osiągi są i tak praiwe identyczne, więc nie sadze zeby w warunkach miejskich były jakies róznice.

Poprostu bez vanosa trzeba przeciągac na obrotach i juz vanosik nie ucieknie :D

 

Tak mi sie wydaje,ale głowy nie dam :cool2:

BMW 318i E30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.