Skocz do zawartości

BMW 525i, nierówna praca silnika, szarpie. Pomocy! + filmik.


demid54

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam BMW E60 525i, silnik M54B25. Kiedy silnik nie jest nagrzany, bardziej zimny niż ciepły pracuję idealnie, zaś kiedy się nagrzeje i jest pozostawiony na wolnych obrotach zaczyna nim trząść, na początku opada z obrotów do ok.600 z wachaniem wskazówki z 600-750. Kiedy już się ustabilizuje po ok. 3sec szarpanie i trzęsienie pozostaje nadal, z tłumiku słychać nie równą pracę. :mad2: Proszę o pomoc.

 

Filmik poglądowy (a raczej dźwięk):

 

http://www.youtube.com/watch?v=BlwGKe8cD9k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece nowe, odma wymieniona, przepływomierz jest okej.. Na kompie wywala błąd filtru paliwa i wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze. Cewki wszystkie pracują. Po rozgrzaniu silnika wywala błąd na głównym komputerze "Engine fault! Drive moderately" Samochód na 1 i 2 biegu zaczyna wariować, nie równo pracować. Na postoju tak samo nie równo pracuje, trzęsie całym samochodem. Proszę o pomoc :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Czesc witam . Mam identyczne objawy. Bmw 523 2008 rok 190 ps. Zimny silnik pracuje ok lekko sie nagrzeje na wolnych obrotach zn na luzie faluje i nieraz zaczesia zabuja autem. To jedno dwa to temperatura silnika. Na tescie 7 pokazuje mi np na tempomacie przy predkosci 110kmh 105st nieraz spadnie do 95 . Max dojdzie do 107/108 wiatrak sie wlancza schladza do 98 i tak w kolo. Autko ma przejechane 139tys. Pomozcie pozdrawiam. Ps swiece wymienione NOx sensor tez katalizator tez.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hey koledzy

Ja mam podobny problem. Mam E60 525i 2007 rok po LCI. Auto na benzynie i problem dotyczy prawie tego samego że falują obroty na postoju, podczas jazdy jest w sumie okey tylko ma tak że jak się jedzie i zdejmie nogę z gazu to przez parę sekund trzyma obroty a powinny spadać i szarpnie samochodem i dopiero zaczynają spadać. A na postoju tragedia falują od 1 tys do 0,5 tys obrotów trzęsie samochodem i w ogóle tragedia. Czasami podczas jazdy schodzi z obrotów do jałowych to gaśnie.

I nie wiem w czym może być problem. Mój mechanik stwierdził że to coś z lewym powietrzem bo jak pracuje silnik to nie da rady w ogóle odkręcić korka od wlewu oleju, takie jest podciśnienie. Po zdjęciu osłony silnika od góry jest na pokrywie od zaworów taki okrągły odpowietrznik "chyba" tylko u mnie on zasysa powietrze i nie wiem czy w tym jest problem czy on tak pracuje, a nie chce wymieniać bo nowy to 1300 zł a używka tylko jedna jest za 600 zł.

Proszę o rady i pomoc, co może być w tym przypadku bo słyszałem jeszcze o jakiś zaworze z baku co odpowietrza i w ogóle że to może być uszkodzone... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc mialem to samo. Wymienili mi ventildeckel to chyba po polsku pokrywa zaworow tam ciagnelo powietrze lewe itd. Zaplacilem 882 euro w serwisie BMW. W tym bylo sprawdzenie calego silnika itd. 99 procent to to. Mam 2008 rok silnik 2.5 190 ps. Oznaczenie 523i. Jezeli pomoglem to ciesze sie. Teraz autko pracuje idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc mialem to samo. Wymienili mi ventildeckel to chyba po polsku pokrywa zaworow tam ciagnelo powietrze lewe itd. Zaplacilem 882 euro w serwisie BMW. W tym bylo sprawdzenie calego silnika itd. 99 procent to to. Mam 2008 rok silnik 2.5 190 ps. Oznaczenie 523i. Jezeli pomoglem to ciesze sie. Teraz autko pracuje idealnie.

 

Dzięki za pomoc. Teraz na pewno z większym spokojem będę mógł zamówić pokrywę w PL w ASO kosztuje 1300 zł, więc nie chciałem ryzykować.. Jeszcze raz dzięki jak wymienię to się odezwę na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

silnik po odpaleniu pracowal nierowno i zapalala sie kontrolka zolta.

po wymianie czujnika niskiego cisnienia paliwa. cewek. swiec i 3 wtryskow silnik na wolnych obrotach szarpie gdy dodam do 1500obrotow to buja obrotami dosyc mocno 500do 2000 ... pomocy bo koszta rosna a mechanicy robia na czuja :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Mam podobny problem, posiadam BMW523i (190ps) 2007 rok, po lifcie. Wymieniłem już odme na nową, przez 3 dni samochód chodził tak jak powinien, ale po 3 dniach problem powrócił. Na zimno i na ciepło silnik faluje, trzęsie budą, na dwóch pierwszych biegach samochód nie ma mocy. Pali się kontrolka check engine. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, posiadam BMW523i (190ps) 2007 rok, po lifcie. Wymieniłem już odme na nową, przez 3 dni samochód chodził tak jak powinien, ale po 3 dniach problem powrócił. Na zimno i na ciepło silnik faluje, trzęsie budą, na dwóch pierwszych biegach samochód nie ma mocy. Pali się kontrolka check engine. Proszę o pomoc, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

być może temat zakończony ale dopiszę od siebie:

U mnie silnik w ostatnich dniach zaczał poszarpywać jak tylko schodził ze ssania i tak cały czas. Wyraźne częste i nieregularne szarpnięcia budą, utrudnione ruszanie z postoju, przy dohamowywaniu do świateł obroty spadały poniżej jałowych, dym z rury przy przygazowaniu.

Rozwiązanie: INPA pokazała, ze jest duża korekta na jednym z cylindrów i faktycznie ten cylinder miał świece z pęknięta końcówką izolatora. Swiece okazały sie u mnie być fabrycznymi. Stare pożółkłe NKG z logo BMW. Przeżyły 150tys km. Podmienilem na chwile na byle jaka sprawną swiecę i wszytskie w.w. problemy znikneły. Wymiana świec na nowe NKG BKR6EQUP i jedziemy dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.