Skocz do zawartości

Problem z PDC w e61 z 02.2007r


Burtex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

mam problem z PDC w mojej e61 z 02.2007. W lipcu zeszłego roku zalało mi bagażnik (tam gdzie koło zapasowe i niżej genialnie zamontowane sterowniki :/) Wtedy padły też czujniki. Skończyło się na kupnie w ASO nowego sterownika do PDC, zaprogramowanie go i nawet działało. Czasami po wizycie na myjni bezdotykowej nie działały znowu- ale jak wszystko przeschło wszystko wracało do normy. W czasie jesieni i teraz w zimie robiło się coraz gorzej- aż znów nie działają w ogóle.

 

Do nowego sterownika nie dostało się nic wody i nie ma wilgoci- sprawdzam na bieżąco

Podłączając pod kompa pokazuje błędy, że wszystkie czujniki są padnięte (chyba raczej nie możliwe, aby wszystkie naraz) oraz błąd 9E3B - Supply, ultrasonic sensor.

Napięcie pokazuje mi około 3,3 V. Tak ma być?

 

Ściągałem obydwa zderzaki, sprawdzałem i czyściłem wszystkie wtyczki do czujników i nadal nic. Podłączałem sterownik, który był oryginalnie i ten nowy- ale ciągle nic.

 

jeżeli ktoś wie jak rozwiązać ten problem, proszę o pomoc, zaczynam mieć powoli dość... ( a liczyłem, że na BMW można jednak liczyć)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
czujniki jak nie działały, tak nie działają, chociaż wczoraj- na chwilę się aktywowały. Odpaliłem auto i przy wrzucenie wstecznego zaczęło znowu ostrzegać przed przeszkodami. Ale niestety po przejechaniu kilku kilometrów znów przestały działać. I tak zdarzyło się parę razy w ciągu całego dnia. O co chodzi??? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też mi się tak wydaje, tym bardziej, że gdy jeszcze chodziły, po myciu na myjce ciśnieniowej- dopóki nie powysychało też lubiły nie działać :/

 

Najgorsze jest to, że już wszystkie czujniki sprawdzałem, odpinałem, czyściłem wtyki a tu dalej kiszka :/ może gdzieś po drodze ....

 

macie pomysł, gdzie są najbardziej newralgiczne miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Podepnę się pod temat, E61, wczoraj wsiadam, odpalam i wyskakuje błąd PDC, nie ma go (PDC) wcale. Gdzie znajdę jego moduł aby sprawdzić wtyczki? Bo troche dziwne, że przestał cały działać po postoju w garażu... Sensory to raczej nie są, bo wszystkie działały bez problemu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podepnę się pod temat, E61, wczoraj wsiadam, odpalam i wyskakuje błąd PDC, nie ma go (PDC) wcale. Gdzie znajdę jego moduł aby sprawdzić wtyczki? Bo troche dziwne, że przestał cały działać po postoju w garażu... Sensory to raczej nie są, bo wszystkie działały bez problemu...

 

Wystarczy ze zepsuje się jeden czujnik i cały PDC przestaje działać. Moduł jest gdzieś w bagażniku, u mnie w E60 jest we wnęce na koło dojazdowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, E61, wczoraj wsiadam, odpalam i wyskakuje błąd PDC, nie ma go (PDC) wcale. Gdzie znajdę jego moduł aby sprawdzić wtyczki? Bo troche dziwne, że przestał cały działać po postoju w garażu... Sensory to raczej nie są, bo wszystkie działały bez problemu...

 

witam

 

Moduł jest we wnęce koła zapasowego

Ten czarny zaznaczony na fotce pionową elipsą

Dochodzą do niego trzy wiązki

 

http://img213.imageshack.us/img213/3907/styropianzaznaczone.png

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi, faktycznie miałem w przeddzień zepsucia się taki objaw, że jeden czujnik z przodu pokazywał w trakcie włączenia PDC maksymalne zbliżenie (czyli czerwono), wrzuciłem to na karb zabrudzenia i padającego deszczu... Czyli to jednak wina czujnika?

 

PS. Kurcze, nawet pamiętam który to był :P ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Czyli to jednak wina czujnika?

 

Najprawdopodobniej tak, rzadko dochodzi do usterki modułu, chyba że zostanie zalany.

 

Tu się nie do końca zgodzę. Miałem podobny objaw w swoim e61 i mimo suchutkiego bagażnika moduł się spalił. Warto go wyciągnąć i sprawdzić na płytce scalonej czy nie ma śladów spalenia. Zewnętrznie mój moduł wyglądał jak z fabryki ale po zdjęciu obudowy i oględzinach płytki okazało się że wybuchł jeden rezystor i po układzie scalonym. Błąd wywaliło w INPA "9E3B Fehlerort: Wandler Versorgung". Próbuje go właśnie reanimować i coś tam wspawać w miejsce spalonego rezystora zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.