Skocz do zawartości

3.0d zachlapany olejem kolektor dolotowy i intecooler


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W trakcie przeglądu przedzakupowego w ASO okazało się że kolektor dolotowy, intercooler - zachlapane są dość mocno olejem. Wg panów z ASO ilość oleju może niepokoić i zalecili ... wymianę kolektora dolotowego za 3 tys zł.

Takie zalecenie wydaje mi się troche nielogiczne - czy nie wynika to prędzej np. z rozszczelnienia turbiny ?

Jeśli tak - to jakie są koszty wymiany turbiny/ewentualnie regeneracji ?

Wg ASO jest to kwestia wymiany kolektora, co wg nich jest rzeczą naturalną dla samochodu z takim przebiegiem ( 180 tys km).

Czy ktoś przerabiał już taki temat ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Koleego to co Ci wciskają w ASO to wierutne bzdury masz wymienić kolektor bo jest zachlapany olejem ? Bezsens. Podjedź do "normalnego" mechanika i nie słuchaj nieudaczników z ASO - jedynie co dobrze robią to dojenie z kasy. przy tych objawach zapewne regeneracja turbiny /robienie uszczelniaczy etc. Tak jak sugeruję udaj się do kogoś kumatego a zdiagnozuje na 100%
  • 3 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Turbospręzarka do wymiany, co oznacza nie regenerować :!: Układ dolotowy do mycia.

Cena turbospręzarki

BMW - 6585,00 zł

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
dlaczego nie regenerować? jeśli możesz rozwinąć

Dlatego, że nie stać mnie na reklamacje.

Koszty związane z wymiana turbosprezarki to kokoło 1200,00 zł. Jesli będzie reklamacja a jest to bardzo prawdopodobne przy regenerowanej turbinie, kto zapłaci za kolejna procedurę demontażu imontażu części? Znam przypadki trzykrotnej reklamacji aż do wymiany na nową...

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
a różnica ceny między wartością zakupu nowej, a regeneracji używanej nie zrekompensuje ew kłopotów?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zachlapany kolektor dolotowy oraz silnik to nie tylko wina turbiny.

Wbrew pozorom turbine nadal jest sprawna. Przy tych silnikach 3.0 d,

turbine wytwarza duze cisnienie podczas procesu wypalania DPF

(zwiększona dawka paliwa, itp). I często zapchana/przytkana odma

(element nie wymieniany przez serwis podczas wymiany oleju)

wyrównuje poprawnie cisnienia oleju, który w tym momencie

jest pchany do kolektora dolotowego i pod wplywem cisnienia

z turbo wypycha go kolektorem.

 

Proponuje szybko wymienic filtr powietrza i odme i wtedy sprawdzic czy nadal cieknie olej

(wczesniej myjac dokladnie silnik z oleju)

 

Pozdrawiam

 

M.M.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.